Ik heb een databaseomgeving waarbij er een master zal komen er er een viertal slaves aan komen te hangen.
Tot zover is de uitdaging niet zo groot. Het probleem ontstaat wanneer de vier slaves ieder een eigen database moeten krijgen die bestaat uit een deel van de database die op de master staat.
Ik dacht dit op te lossen door gebruik te maken van een master database met hierin twee tabellen en vervolgens nog vier databases te maken met hierin per database een tweetal views. Deze views zijn een select * van de beide tabellen in de master database met hierin een WHERE segment = ... (welke voor dat segment geldt).
Het zou er dan als volgt uit gaan zien voor een van de tabellen
Master database table
View Sectie DMZ
View Sectie Test
View Sectie Acceptatie
View Sectie Productie
Op de vier slaves zou ik dus per slave een database willen met hierin een tabel waarin de data van de bijbehorende view staat. Ik ben nu al een week aan het spitten op google en allerlei forums, maar nergens lijk ik hier een oplossing voor te kunnen vinden.
Iemand suggesties hoe dit, wellicht op een andere manier, op te lossen is??
Tot zover is de uitdaging niet zo groot. Het probleem ontstaat wanneer de vier slaves ieder een eigen database moeten krijgen die bestaat uit een deel van de database die op de master staat.
Ik dacht dit op te lossen door gebruik te maken van een master database met hierin twee tabellen en vervolgens nog vier databases te maken met hierin per database een tweetal views. Deze views zijn een select * van de beide tabellen in de master database met hierin een WHERE segment = ... (welke voor dat segment geldt).
Het zou er dan als volgt uit gaan zien voor een van de tabellen
Master database table
testserver1 | tst |
acceptatie1 | acc |
productie1 | prd |
internet1 | dmz |
testserver2 | tst |
acceptatie2 | acc |
internet2 | dmz |
internet3 | dmz |
productie2 | prd |
testserver3 | tst |
acceptatie3 | acc |
testserver4 | tst |
acceptatie4 | acc |
internet4 | dmz |
internet5 | dmz |
internet6 | dmz |
View Sectie DMZ
internet1 | dmz |
internet2 | dmz |
internet3 | dmz |
internet4 | dmz |
internet5 | dmz |
internet6 | dmz |
View Sectie Test
testserver1 | tst |
testserver2 | tst |
testserver3 | tst |
testserver4 | tst |
View Sectie Acceptatie
acceptatie1 | acc |
acceptatie2 | acc |
acceptatie3 | acc |
acceptatie4 | acc |
View Sectie Productie
productie1 | prd |
productie2 | prd |
Op de vier slaves zou ik dus per slave een database willen met hierin een tabel waarin de data van de bijbehorende view staat. Ik ben nu al een week aan het spitten op google en allerlei forums, maar nergens lijk ik hier een oplossing voor te kunnen vinden.
Iemand suggesties hoe dit, wellicht op een andere manier, op te lossen is??