HTSF-error door Flash player ( versus ati 5870)

Pagina: 1
Acties:

• kostenaci
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 10:49
Beste tweakers,

Bij deze een cry-for-help vanwege de hatelijke Hyper-Transport-Sync-Flood errors die mijn zelfgebouwde PC vaak genoeg voorbij laat komen.

Ik heb hem maar onder hard-ware gepost maar misschien is dit ook wel een software issue eigelijk dus bij deze.

Info :

Goed, ik kamp met 2 problemen en ik denk dat deze met elkaar te maken hebben maar ik ben absoluut een digibeet als het op dit soort dingen aankomt.

probleem 1: HTSF-error ontstaan wanneer ik video's bekijk waarvoor hard-ware acceleratie word gebruikt.
Ik gebruikt tot hiervoor flashplayer 10.1 met uitgeschakelde HW-acceleratie zodat ik nog enigzins youtube kon bekijken etc. Nu heb ik vandaag biddend flashplayer 11.0 gedownload omdat er werd aangegeven dat hardeware ondersteuning verbeterd was bla bla en het was meteen raak.. Blue screen, HTSF error en een geheugen dump. Nog een ander voorbeeld : ik kreeg altijd crashes wanneer ik filmpjes wilde bekijken met WMP wat voor een crash zorgde maar met VLC dan weer niet dus ik begrijp er helemaal een kloot van :'(

probleem 2: Ik krijg een vergelijkbare error wanneer ik belastende games speel ( maar soms ook random) zoals CIV 5, BC2, Metro 2033 etc. PC hangt dan gewoon, beeldscherm spaced en dan start hij opnieuw op (zonder blue screen met geheugendump).

Ik heb al research gedaan maar elke thread geeft een andere probleem richting aan en vaak geen oplossing.
Ruim een jaar heb ik lekker de problemen ontlopen ook omdat ik geen idee heb hoe ik dit moet oplossen maar ben ik er echt schijtziek van aan het worden.

PC specs:

Processor: AMD Phenom X4 955 3.2 Ghz ( gekoeld door H50 Corsair)
GPU: Gigabyte Ati HD5870 1 GB UtlraDurable
Mo-bo: MSI 785G E53
Ram: OCZ memory Platinum 4 GB 1333Mhz ( 2 x 2gb)
Voeding: OCZ ModXstream-pro 600W Modulair
Geluidskaart : Club Theatron Agrippa
Case: Haf 922 met extra fans

Niks is aan gerommeld of geclocked, ik gebruikt 11.9 cataclyst en nu dus 11.0 flash player maar elke combinatie heeft tot nu HTSF-errors veroorzaakt.

( indien je meer info nodig hebt, vraag gewoon)

Overhitting lijkt me erg sterk dus ik zoek het meer in de hoek van | hardeware vs software |

Een paar richtlijnen waar ik meerderen mensen over hoorde :
  • Problemen met Ati 5870's
  • Msi Mo-bo's
  • (onder)spanning van RAM ( al geprobeerd zonder succes)
  • en hopeloze flashplayer?
Ik hoop echt dat iemand hier iets op weet of mij in iedereen geval de goede kant op kan sturen!

ben vast wat vergeten te melden maar vraag aub! 2 foto's dan maar. :D

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc01104qr.jpg/
http://imageshack.us/f/15/dsc01104qr.jpg/

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc01060gw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc01060gw.jpg/

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
de blue screen verwijst naar een videodriver, maar de fout is een:
Windows Timeout Detection and Recovery (TDR) event.

Wat ik zou doen:
Alle ati progs verwijderen en met de Windows driver testen.
In de eventviewer zoeken naar meldingen net voor de problemen.

Prime95 draaien

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• kostenaci
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:36:
de blue screen verwijst naar een videodriver, maar de fout is een:
Windows Timeout Detection and Recovery (TDR) event.

Wat ik zou doen:
Alle ati progs verwijderen en met de Windows driver testen.
In de eventviewer zoeken naar meldingen net voor de problemen.

Prime95 draaien
alvast bedankt maar zou je iets specifieker kunnen zijn?

"alle ati progs" ? of is alleen cataclyst deinstalleren genoeg?

Moet ik nog specifieke windows drivers downloaden of een eventviewer?

waar moet ik opletten tijdens die event viewer?

:9

• Tens
in 'Software' catalyst verwijderen.
Dan kijken In apparaatbeheer, daar driver van videokaart verwijderen, en de standaard windows installeren.

via 'start' event viewer intypen, daar kijken onder custom views -> adminstrative events.
Daar vind je een lijst van waarschuwingen en errors.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Idd, er lijkt ergens een conflictje te onstaan. Alles deinstalleren wat met de videokaart te maken heeft, drivers catalyst suite e.d. Driversweeper is een mooie tool om er zeker van te zijn dat de laatste restjes (want daar gaat het vaak om) ook verwijderd worden. Dergelijk problemen zijn regelmatig voorkomend wanneer je bijvoorbeeld je videokaart hebt geupgrade maar niet eerst een volledige deinstallatie hebt gedaan. Vaak gaat het dan eerst goed maar na een paar updates starten er wel eens wat problemen.

Overigens krijg je bij het crashen van die games zeer wss wel een bsod, maar dat gaat zo rap dat je het niet eens ziet..

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 18-10-2011 17:12 ]

• kostenaci
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:02:
in 'Software' catalyst verwijderen.
Dan kijken In apparaatbeheer, daar driver van videokaart verwijderen, en de standaard windows installeren.

via 'start' event viewer intypen, daar kijken onder custom views -> adminstrative events.
Daar vind je een lijst van waarschuwingen en errors.
Ik heb even zitten spieken en volgens mij ( heb geen idee eigelijk hahah) is dit wat jij bedoelt of niet? ( foto)

http://imageshack.us/phot...42/kritiekeerrorspc1.png/

Dat zijn blijkbaar alle keren dat hij niet goed is afgesloten en dus die crash had, zowel voor video crashes en game crashes geeft hij een bron van : Kernel Power? :?

at @micGlou Ja dat zou het misschien kunnen zijn! het is geen hardcore error dat ik niet eens voorbij bios kom ofzo, soms game ik uren voordat er wat gebeurt en anders crashed hij meteen.. Alleen bij hardware acceleratie van video's vanwege flash gaat hij helemaal lijp

Misschien kan ik gewoon alleen ff aan de gang gaan met volledig die ati troep eraf te gooien en het oplossen op deze manier?

Edit: ben alles aan het back-uppen :9 Ik gebruik zelf CCleaner voor het schoonmaken etc maar hier zit ook een drivesweeper bij ( nog nooit gebruikt). Nu is de vraag of deze optie voor "free space only" de "verwijderde" software ook meeneemt en dus de pc helemaal schoon is van ati en flash troep?

Overgens, die Kernel-power 41 ( 63) error http://www.techsupportfor...r-41-63-error-434613.html Misschien wel een audio-driver issue dus.!

[ Voor 26% gewijzigd door kostenaci op 18-10-2011 17:59 ]

• kostenaci
UPDATE ! :D zojuist even om en om 1 van mijn 3 geluids drivers uitgezet en getest met een dezelfde youtube video ( AMD, Microsoft, Theatron) ..

Eerst AMD uitgezet = zelfde HTSFE
Daarna Theatron = zelfde HTFSE
Nu Microsoft = GEEN CRASH! geen beeld ( solid groen) maar wel geluid!

Nu ga ik een tweede audio driver erbij uitzetten om zo hopelijk ook beeld te krijgen!

Iemand nog suggesties?

Whoppa!

• Tens
kostenaci schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

Ik heb even zitten spieken en volgens mij ( heb geen idee eigelijk hahah) is dit wat jij bedoelt of niet? ( foto)
Yep, alleen je staat nu op een melding van 14:00. De voorgaande van 13:58??? is wellicht interessanter

• kostenaci
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

Yep, alleen je staat nu op een melding van 14:00. De voorgaande van 13:58??? is wellicht interessanter
nee dat klopt, dat was expres :) ik had net die nieuwe flash player en was daar aan het rommelen. dus crash, reboot en meteen opnieuw laten crashen dus vandaar het korte interval

• Tens
die andere pagina (beheergebeurtenissen) staan daar ook errors en warnings met een andere foutmelding?

• kostenaci
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:12:
die andere pagina (beheergebeurtenissen) staan daar ook errors en warnings met een andere foutmelding?
Ik ga zo meteen even kijken voor je!

Momenteel heb ik geluid EN beeld van video's ( 360p is green maar 480p is gewoon beeld) Dus een onwijze verbetering!!!!

Ben momenteel even stressy aan het gamen samen met een maat die OOK dit probleem heeft met zijn eigen PC. Hij heeft zelf ook wat audio drivers uitgezet en alles loopt al veel smoother!

Ik hou je even op de hoogte maar wil even testen tot hoever dit "stabiel" is nu :D

ik ga zo voor je kijken, alvast bedankt :D _/-\o_

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bij groen beeld -> Hardware Acceleratie van Flash uit zetten.

• kostenaci
Gleighton schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:41:
Bij groen beeld -> Hardware Acceleratie van Flash uit zetten.
Ja maar dan wilt flash me helemaal niks meer laten zien qua beeld :P ik zal dus weer terug moeten naar de 10.1 flash versie waar nog geen HW acce. bij in zit :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan flash nog meer ontwijken door dit te doen:
http://www.youtube.com/html5

Dan gebruik je niet meer de flash player.

• kostenaci
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:12:
Ja heb even screenshotje gemaakt van de kritieke/fouten/waarschuwingen.

3 fouten die elk 199 keer voorkomen? :D hmm.. :? al sla je me dood!

http://imageshack.us/phot...tiekfoutenwaarschuwi.png/

EDIT: Nou ik ben er klaar mee, daarnet flink gegamed op DX11 niks aan het handje. ik start youtube up en het is BAM klaar.

Terug bij af, ik heb zojuist google chrome geprobeert en die WebM toepassing voor IE 9 beide zorgde nog voor dezelfde crash.

Hij deed er hiervoor toch echt weer?! :-( :-( :? Morgen maar weer verder.. eerst maar is stuk hardlopen nu. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door kostenaci op 18-10-2011 22:16 ]

Pagina: 1