Toon posts:

Meer lapping vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder een post over lapping (vlakschuren van je procje) gehad, en heb nu ff inkopen gedaan.
Ik heb (aan materiaal): watervast schuurpapier korrel 360, 600 en 1200 (2000 kon ik niet vinden).
Nu hoorde ik dus van iemand: je moet nat schuren. Klopt dat, en zo ja wat moet ik nat maken. En moet ik mijn proc niet op de een of andere manier van nattigheid beschermen?? Thnx

Verwijderd

nou.. ik heb de cpu eerst met grof schuurpapier tot op het koper kaalgeschuud, daarna steeds fijner...

pas de met de fijnste korrel schuurpapier ben ik 'nat' gaan schuren.... gewoon met water dus... je moet een beetje water op je schuurpapier laten lopen en dan schuren....

ik had mijn processor(s) niet afgedekt ofzo, dus zaten ze na de operatie onder de natte zooi... gewoon goed afdrogen met een handdoek (eventueel fohn?) en daarna draaien... easy !!! (ow.. ik had 8graden winst)

Verwijderd

Ik doe zelf alles nat ('??'). Dit omdat de korrel op het blijft en zo een meer gelijkmatig schuuroppervlak geeft.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Kwestie van geduld en op zeker gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net gelapt dus... Nat tot 1200, ook heatsink (voorlopig zit ik nog met een retail fannetje :(), het scheelt zo'n graad of 3-4. Blijft nu met dit weer ook stabiel op 570 :)