Windows ziet harde schijf niet?

Pagina: 1
Acties:

• ther
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-02 19:47
Ik heb in mijn computer 2 harde schijven.
De eerste voor mijn besturingssysteem en de tweede voor data.
Eerst werkte het gewoon, en had ik ook data op mijn 2e harde schijf staan.
Maar nu zie ik opeens mijn 2e harde schijf niet meer.
De sata kabel zit goed. Ik zie de harde schijf bij Apparaatbeheer, Schijfbeheer en de BIOS, maar niet in windows verkenner.
Ik heb hem al opnieuw geformatteerd via schijfbeheer maar dat heeft ook niet geholpen.

Iemand een idee hoe dit kan? :?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:11
Heeft de schijf ook een schijfletter in schijfbeheer?

• ther
ja, hij heeft schijfletter D:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:11
en als je bijvoorbeeld naar start - > uitvoeren gaat, daar d:\ intikt & op enter drukt?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tik in de adresbalk van verkenner eens 'd:' en vervolgens op enter...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ther
Als ik dat doe gaat die naar mijn DVD-rom drive die er niet meer in zit....

• Han
  • Niet online

Han

ther schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:19:
En hoe lang is de DVD speler er al uit? Voor of na de problemen met de harddisk? En heb je eventueel programma als Alcohol120, Deamon tools of MagicISO geïnstalleerd? :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Probeer anders eens om de harddisk onder systeembeheer te voorzien van een andere drive letter. Wanneer je dat hebt gedaan probeer je de nieuwe drive letter te openen via verkennen.

[ Voor 32% gewijzigd door Han op 18-10-2011 14:26 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Gooi de DVD in kwestie is weg in apparaat beheer en herstart dan de PC
Deamon tools of MagicISO geïnstalleerd?
idd virual drives verwijderen is iets anders als een fisieke drive

of anders:
dan heb je drive letter assignmet ruzie en (dit zou Windows voor je moeten doen) MOET de hdd op een beschikbare letter gezet worden. Je kan later als hij weer correct geadreseerd word de DVD letter vrijgeven door dat apparaat een andere letter toe te wijzen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Gooi de DVD in kwestie is weg in apparaat beheer en herstart dan de PC

of anders:
dan heb je drive letter assignmet ruzie en (dit zou Windows voor je moeten doen) MOET de hdd op een beschikbare letter gezet worden. Je kan later als hij weer correct geadreseerd word de DVD letter vrijgeven door dat apparaat een andere letter toe te wijzen
Dit zal het oplossen zover ik weet :)

• ther
Ik had inderdaad deamon tools geïnstalleerd.
Die heb ik nu verwijderd, en de dvd drive bij apparaatbeheer ook, toen ik opnieuw opstarte zag ik heel even mijn 2e harde schijf met de schijfletter D: maar die verdween weer gelijk.
En nu zie ik hem nogsteeds niet bij windows verkenner

• Han
  • Niet online

Han

ther schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:39:
Ik had inderdaad deamon tools geïnstalleerd.
Die heb ik nu verwijderd, en de dvd drive bij apparaatbeheer ook, toen ik opnieuw opstarte zag ik heel even mijn 2e harde schijf met de schijfletter D: maar die verdween weer gelijk.
En nu zie ik hem nogsteeds niet bij windows verkenner
Heb je geprobeert de schijf middels systeembeheer te voorzien van een andere driveletter?

• ther
Han schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:51:
[...]

Heb je geprobeert de schijf middels systeembeheer te voorzien van een andere driveletter?
Ja, ik heb Z: geprobeerd maar dat hielp ook niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt de schijf nog wel in een ander systeem herkend dan? Als hij iedere keer verdwijnt dan lijkt me bijna een brak volume.

Kun je de partities er eens vanaf gooien en die opnieuw aanmaken en kijken wat hij dan doet?

• ther
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:00:
Wordt de schijf nog wel in een ander systeem herkend dan? Als hij iedere keer verdwijnt dan lijkt me bijna een brak volume.

Kun je de partities er eens vanaf gooien en die opnieuw aanmaken en kijken wat hij dan doet?
Ik heb de harde schijf in mijn andere systeem gezet, daar zag ik hem wel.
Zal het dan liggen aan de SATA poort of de SATA kabel in de andere computer?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan de kabel zijn, lijkt me onwaarschijnlijk, maar die kun je altijd even vervangen. Net als het ding in een andere poort duwen. Helpt dat niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je software.

• ther
Denk dat het aan de software ligt, want een andere poort of kabel helpt ook niet.
Ik zal wel Windows wel een keer opnieuw installeren en allebei de schijven formatteren.

Bedankt iedereen voor jullie hulp :)

• ingmaronline
  • Laatst online: 31-01 18:58
Ik ken het probleem, ben alleen kwijt hoe ik dit heb opgelost. Ik heb het in elk geval wel werkend gekregen via schijfbeheer. En sinds er niks op de schijf staat, kan het niks kwaad!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Pagina: 1