Ik had via telfort eerst een Zyxel P-2602R hierin had ik de VoipPlanet SIP gegevens staan en kon hiermee uitbellen en gebeld worden. Dit modem is defect gegaan en heb ik ter vervanging een P2601HN ontvangen. Ook in dit modem heb ik de SIP gegevens geplaatst. Het vreemde is dat ik wel kan uitbellen maar als ik mijn VOIP nummer bel krijg ik gelijk op het scherm van de mobiel "lijn bezet"
Ik heb eerst contact gezocht met VOIPplanet en kreeg het volgende antwoord:
Je modem vangt waarschijnlijk de poorten af voor zijn eigen voip analoge poorten die het modem heeft. Volgens mij kun je dit uit zetten bij de advanced settings van de sip instellingen.
Ik kan alleen geen bijzondere instellingen vinden, aangezien telfort ook gebruik maakt van SIP gegevens zou het naar mijn idee gewoon moeten werken. Via vriend Google kwam ik een topic tegen van iemand met hetzelfde probleem maar ook daar stond geen oplossing in.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van is, en hoe kan ik het oplossen ?
Ik heb eerst contact gezocht met VOIPplanet en kreeg het volgende antwoord:
Je modem vangt waarschijnlijk de poorten af voor zijn eigen voip analoge poorten die het modem heeft. Volgens mij kun je dit uit zetten bij de advanced settings van de sip instellingen.
Ik kan alleen geen bijzondere instellingen vinden, aangezien telfort ook gebruik maakt van SIP gegevens zou het naar mijn idee gewoon moeten werken. Via vriend Google kwam ik een topic tegen van iemand met hetzelfde probleem maar ook daar stond geen oplossing in.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van is, en hoe kan ik het oplossen ?