[W2011] Externe Fax modem werkt niet op COM port -COM reset?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand raadt weet, ik zit namelijk toch vast met het volgende puntje.

Op een nieuwe Server 2011 x 64 is onlangs Externe USrobotics Fax modem geplaatst.
Tijdens installatie kon het modem herkend worden door de bijbehorende software, en is zodoende geinstalleerd (vanaf de cd).

Mijn collega die dit destijds heeft gedaan, heeft toen COM 1 veranderd in 2, naar zijn eigen zeggen doordat er diverse problemen opdoken met het faxmodem wat aangaf dat COM 1 al in gebruik was.
Al met al is hij hier niet uitgekomen en ben ik er verder in gedoken.

Eenmaal op locatie heb ik alles geprobeerd te herstellen, drivers en software verwijdert van de server. COM port uit de lijst van hardware devices ge-uninstalled. Server herstart etc etc
COM port is netjes weer op 1 beschikbaar, software niet meer te traceren, toch is het herkennen van de modem geen mogelijkheid meer.

Ik kreeg bijna het idee dat het modem niet heeft gewerkt en dat mijn collega gewoonweg handmatig het modem heeft geinstalleerd en bedacht me contact op te nemen met USrobotics.
Daar kreeg ik te horen dat de firmware waarschijnlijk nog niet up to date was en dat ik deze met een Winxp machine moest up daten. Zo gezegd zo gedaan, firmware verkregen en geupload via een XP machine.. inderdaad alles werd herkend en werkte dus vlekkenloos, maar eenmaal terug op de Server 2011 zijn we niets opgeschoten.

USrobotics geeft ondertussen Windows de schuld (tja.. ergens hebben ze gelijk) en trekt zn handen ervan af. Mijn collega geeft aan niets anders te hebben gedaan, dan van COM 1, COM 2 te maken.
En ik heb ondertussen zelfs via het Register, DefaultAccessPermission verwijdert, om eventuele rare instellingen terug naar standaard te zetten (How to troubleshoot SMS Administrator console connectivity)

Afijn.. wie het weet mag het zeggen. :?

--

Vergeet ik bijna te vermelden dat ik middels Putty, ook al geprobeerd heb communicatie op te starten.
EHA1 geeft geen response...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 15:28 ]