Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik had even een kort vraagje.
Sinds mijn media pc het begeven heeft wil ik graag een nieuwe op basis van een amd fusion E350 bordje.
bijvoorbeeld de ASRock E350M1, nu heb ik alleen 1 vraag:
op al deze E350 bordjes zijn alleen een vga, DVI en hdmi video uitgangen te vinden, nu is mijn tv een beetje een oud beestje, en zitten daar alleen scart/composiet/s-video ingangen op.
kan ik dit mobo met een speciaal kabeltje toch verbinden met mijn tv, of heb ik hier een kastje ofzo voor nodig?
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Makkelijkste is een simpel kaartje te kopen met een TVout daarop. Dat is het makkelijkste denk ik. Er zijn wel mogelijheden om VGA over te zetten naar composite, maar ik heb dit vaak genoeg niet fatsoenlijk zien werken op oudere TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goedkope oplossing zit er dus niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nouja, een videokaartje hoeft je ook maar een paar euro te kosten, dus echt duur is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 08:43
Dan zoek je een kaartje uit de MX440 tijd. Heb nog wel zo'n kaartje liggen ergens. Maar durf toch te zweren dat ik een simpelere oplossing had... Even graven, kom ik op terug. Overigens zijn die kaartjes wel AGP, dus veel kans heb je daar niet mee (ASRock 350 bordje heeft alleen PCIe x16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

Met een dergelijke oplossing heb ik het nog nooit niet zien werken, alleen is zo'n kastje best prijzig en is de kwaliteit nou niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Momenteel heb ik onze CRT tv gekoppeld met een S-Video kabel en als videokaart een 8800GT. De 8000 (en soms zelfs 9000) serie van Nvidia is dus nog wel te vinden met een S-Video output. Werkt beter dan elk kastje dan ook :).

edit:
Hier heb ik een lijstje voor je en het feest begint al vanaf €29,99. Dan heb je ook meteen hardwarematigeversnelling. Echter zou ik eerder voor de AMD HD4550 gaan, aangezien de 8400GS nogal langzaam is en op elk moment kan sterven.

Natuurlijk kun je ook even de V&A afstruikelen :).

[ Voor 54% gewijzigd door alex3305 op 19-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Terw_Dan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:44:
Makkelijkste is een simpel kaartje te kopen met een TVout daarop. Dat is het makkelijkste denk ik. Er zijn wel mogelijheden om VGA over te zetten naar composite, maar ik heb dit vaak genoeg niet fatsoenlijk zien werken op oudere TVs.
vooral die laatste zin. Heb het ook vaak genoeg geprobeerd met wisselend succes. Kijk dus goed uit wat je uitgeeft want het kan het wel eens niet waard blijken te zijn als het niet werkt :) Ik had ook een keer een ATI x1950 en daar zat een apart soort S-video uitgang op met minder pinnetjes. Dat ging dus niet werken, sowieso niet, ondanks uren prutsen.

Succes! Als het wel werkt is het wel grappig :) Hoe nieuwer de CRT hoe groter je kans is denk ik. Een vriend van me heeft het wel gewoon zonder problemen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
alex3305 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:35:
Momenteel heb ik onze CRT tv gekoppeld met een S-Video kabel en als videokaart een 8800GT. De 8000 (en soms zelfs 9000) serie van Nvidia is dus nog wel te vinden met een S-Video output. Werkt beter dan elk kastje dan ook :).

edit:
Hier heb ik een lijstje voor je en het feest begint al vanaf €29,99. Dan heb je ook meteen hardwarematigeversnelling. Echter zou ik eerder voor de AMD HD4550 gaan, aangezien de 8400GS nogal langzaam is en op elk moment kan sterven.
d:)b GENIAAL!

Hier is de link met alle nieuwe videokaarten met een S-video uit. Dat was toch eens een makkelijke voor de hand liggende oplossing!
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Dit werkt namelijk bijna altijd, in tegenstellingtot zo'n kastje die én duur zijn én wisselend resultaat geven. Dit is bijna een sure win!

[ Voor 5% gewijzigd door naarden 4ever op 19-10-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
naarden 4ever schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:42:
[...]

d:)b GENIAAL!

Hier is de link met alle nieuwe videokaarten met een S-video uit. Dat was toch eens een makkelijke voor de hand liggende oplossing!
Dus... gewoon hetzelfde lijstje als ik had, maar dan alleen voor AMD :P. Leuke fanboy :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
alex3305 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Dus... gewoon hetzelfde lijstje als ik had, maar dan alleen voor AMD :P. Leuke fanboy :+.
Huh? Heb ik AMD geselecteerd?

Lol, ging blijkbaar uit automatisme... Geil regelmatig op een ATi kaartje. En ik vind nVidia iets te duur. AMD is meestal lekker goedkoop in verhouding.

Hier zijn ze allemaal:

Oh ja, en koop niet de sweex kaart. Slecht plan. :+

[ Voor 47% gewijzigd door naarden 4ever op 19-10-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties,
is de gpu op z'n goedkoop kaartje beter dan in een e350 APU?
wil namelijk wel gewoon me filmpjes kunnen afspelen, en die zijn vaak in hd kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:15:
is de gpu op z'n goedkoop kaartje beter dan in een e350 APU?
wil namelijk wel gewoon me filmpjes kunnen afspelen, en die zijn vaak in hd kwaliteit :)
Nope, de AMD HD6150 of HD6350 die in de Fusion proc zit, is nieuwer dan alles wat je op de goedkope losse kaartjes vind. In princiepe heeft elke AMD HD2xxx en nVidia Geforce 8xxx of nieuwer support voor HD video. Maar met de nieuwere series is die support wel beter geworden. (bv ATI HD2xxx werkt niet (never nooit, enorme kut serie!!!) en de HD3xxx had nog veel problemen rondom acceleratie van VC1 codec)

Snelheid is niet belangrijk voor HD film, maar support enorm, en die is gewoon beter voor de HD6x50 dan voor bv een Geforce 8400.

Is het niet een mooi moment om over te gaan op een platte TV, die werkt hoe dan ook veel relaxter naast een PC. (bv een iets geks als "lezen van text" wil niet echt op een CRT TV, alles is wazig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hobbit13 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:44:
[...]
Is het niet een mooi moment om over te gaan op een platte TV, die werkt hoe dan ook veel relaxter naast een PC. (bv een iets geks als "lezen van text" wil niet echt op een CRT TV, alles is wazig)
Ik heb helaas weinig geld, dus ik zal het nog even met de CRT moeten doen.

ik denk dat ik er zo wel uitkom, gewoon een goedkoop kaartje met s-video uitgang erbij prikken.
bedankt iedereen :)
Pagina: 1