iMAC kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Hallo iedereen ,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Ik heb tot nu toe altijd gewerkt met Windows systemen (ook als beheerder).
Maar ben sinds kort van plan om Privé een iMAC te gaan halen (27 Inch variant)

Ik werk hier namelijk sinds een tijdje op mijn werk mee .. en het bevalt mij erg goed.

Mijn vraag:
Ik heb op de "Mac Rumors" website gekeken , en daar word aangeraden te wachten met het aanschaffen van een (27 inch) iMAC vanwege het einde van de product cyclus.

> Ik weet dat in pc land iets na een maand al verouderd is , maar wat is jullie mening hierover? (Zit er een hele nieuwe iMAC versie aan te komen denken jullie .. o.i.d)

Dus:
Is dit het juiste moment om de iMAC te kopen , of is het misschien beter om even te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:15
Er bestaan op dit moment geen onderdelen of componenten die sneller zijn per watt dan wat de iMac nu heeft. Een i5/i7 Sandy Bridge en een HD6xxxHD series grafische kaart is niet te verbeteren.

Als er een nieuwe iMac komt in de komende periode, wordt het dus een redesign, met dezelfde specificaties (denk aan Intel's Tick-tock model), maar er is niets over bekend of gelekt.

De iMac, en al helemaal de hogere 27" configuraties, is een monster van een computer. Ik heb dan wel de basis-versie van de 27", maar ik maak me niet druk over spellen spelen (op full-hd weliswaar, op 2560x1440 wordt het te zwaar voor de bekende zware games) en alleen Windows lijkt enige vorm van vertraging in mijn systeem te gooien (tijdens 720p-video afspelen en tegelijk binaries decompressen).

Ik kan de iMac ten zeerste aanraden, vooral als je geen gigantisch veeleisende gamer bent. Ben je dat wel, dan is er misschien nog iets anders te overwegen, maar daarbuiten is de iMac mijns inziens onverslaanbaar.

Ik weet niet of wachten het waard is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

coptician schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:29:
Er bestaan op dit moment geen onderdelen of componenten die sneller zijn per watt dan wat de iMac nu heeft. Een i5/i7 Sandy Bridge en een HD6xxxHD series grafische kaart is niet te verbeteren.

Als er een nieuwe iMac komt in de komende periode, wordt het dus een redesign, met dezelfde specificaties (denk aan Intel's Tick-tock model), maar er is niets over bekend of gelekt.

De iMac, en al helemaal de hogere 27" configuraties, is een monster van een computer. Ik heb dan wel de basis-versie van de 27", maar ik maak me niet druk over spellen spelen (op full-hd weliswaar, op 2560x1440 wordt het te zwaar voor de bekende zware games) en alleen Windows lijkt enige vorm van vertraging in mijn systeem te gooien (tijdens 720p-video afspelen en tegelijk binaries decompressen).

Ik kan de iMac ten zeerste aanraden, vooral als je geen gigantisch veeleisende gamer bent. Ben je dat wel, dan is er misschien nog iets anders te overwegen, maar daarbuiten is de iMac mijns inziens onverslaanbaar.

Ik weet niet of wachten het waard is.
Klopt inderdaad. Ik geloof dat het nieuwe intel platform pas Q1 of Q2 2012 komt. Dat is dus nog ruim 4-5 maanden wachten. Daarnaast houden iMacs hun waarde goed, dus mocht je tegen die tijd het nieuwe model willen kun je altijd overwegen om hem weer te verkopen. Het ligt er maar net aan of je hem nu nodig hebt.

Edit: Op macrumors staat dat die nu 180 dagen uit is en de vorige refresh was op 280 dagen. Hij is dus in het midden van PLC en niet op het einde.

[ Voor 4% gewijzigd door UntamedNL op 18-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
In ieder geval geen topic op GoT aanmaken.

Verder zoals altijd: een iMac van nu is na de volgende generatie nog net zo goed als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ok bedankt!
Ik ga hem dan denk ik vandaag of morgen bestellen.

Ps,
Sorry voor het openen van een nieuw topic .. automatisme ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mwah, het openen van een topic was opzich niet zo verkeerd. Het is alleen dat vaak dat dit soort vragen vaak dezelfde antwoorden oplevert: als je het nu nodig hebt, koop 'm, anders wachten op de eerstvolgende upgrade en dan het nieuwe model kopen, of de oude voor een zacht prijsje. Dit topic gaat daarom op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.