Roepen van search etc.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik erger mij er de laatste dagen steeds meer aan dat mensen roepen dat de search gebruikt moet worden...dat de mods topicz sluiten met een link naar de search. Ik vind het heel storend.

Tuurlijk zijn de mensen het ook wel s zat om antwoord te geven op een vraag die alweer langskomt, geef er dan gewoon geen antwoord op en negeer hem.

Ik denk dat we een beetje vergeten dat dit een forum is...

Een groot deel van de posts, de laatste tijd, bestaan uit het roepen van "slotje" en "search".

Ik vroeg me af hoe jullie daarover denken...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Ik erger me eraan dat users de search niet gebruiken en maar dezelfde vragen blijven stellen. Jij hebt daar misschien niet zoveel last van op het forum waar jij admin bent maar hier is het gewoon zeer irritant als er steeds dubbele vragen komen.

Mensen worden erdoor geirriteerd en elke keer moet hezelfde worden uitgelegd.
Als je ergens mee zit; ga dan eerst ff zoeken. Sommige dingen komen erg vaak opnieuw voorbij, waarbij dan dezelfde antwoorden kunnen worden gegeven.
Op de lange duur is dat erg vermoeiend. We zitten in feite op een enorme knowledge-database, het enige wat je hoeft te doen is zoeken.
Kijk als mensen de moeite niet nemen om de FAQ te lezen waarin dit uitgelegd staat, hoeft niemand de moeite te nemen om iemand voor de 10de keer hetzelfde uit te leggen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, maar dit is toch een forum?
Daarbij is het ook vaak zo dat als je de search gebruikt, dat je dan eerst vaak topics tegenkomt die jou niet van nut zijn. Ik zeg niet dat ik me niet eens een x erger aan een vraag die 100 x gesteld is...maar bekijk het eens van de andere kant.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op zich een goed punt, maar dan moet men wel in zijn/haar posting duidelijk aangeven, dat het om een apart geval gaat.
Postings, zoals:'Windows2K of WindowsME, wat is beter?' of 'Wat is jouw 3D Mark score?' komen minstens 2x per week voorbij. :'(

Natuurlijk kun je postings gaan negeren, waar je niet op wilt reageren, maar onderwerpen, zoals de voorbeelden hierboven vervuilen behoorlijk.
Als vrij intensieve GoT-ter is het dus ook wel heel irri om eerst een half uur uit te moeten zoeken welke postings wel en welke niet interessant/serieus zijn. Met mij zijn er meerdere.

Aan de andere kant is het botweg gillen UTFS of andere onzinreacties natuurlijk ook niet goed. Sommige newbees moeten op een nette manier naar de FAQ en/of de Search verwezen worden om dit soort postings in de toekomst te voorkomen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• mvds

mvds

Totally awesome!

We kijken altijd naar de inhoud van een topic. Als het antwoord al heel vaak gegeven is omdat de vraag al heel vaak gesteld is dan gaat ie dicht. Het is in 99% van de gevallen dat de user gewoon te lui is om de search te gebruiken. Of dat ze schrikken van de 300 hits die er boven komen na een zoekactie. Maar in plaats van dat ze nadenken dat het misschien wel 200 keer een antwoord is op hun vraag, openen ze toch maar weer een nieuwe want het duurt te lang om er een paar door te lezen om te kijken of er wat bruikbaars in staat. En dat is bijna altijd het geval.

Neem nou eens de vraag... "Ik wil mijn internet aansluiting delen, hoe doe ik dat?" Die vraag is al 1000 keer beantwoord, en toch stellen ze hem weer. Waarom? Omdat ze de search niet gebruiken, of teveel moeite vinden om de topics door te lezen.

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
En dan nog iets....je kunt wel search roepen tot je scheel ziet maar als je je vraag bij een al bestaand topic zet (late we zeggen op pagina 3 van een bep. topic) dan leest NIEMAND dat meer.....gewoon simpelweg omdat het teveel leeswerk is..

een nieuw topic openen met dezelfde vraag wordt juist WEL duidelijk en correct afgehandeld...

strange..

maar zo is het nu eenmaal hier

what is your major malfunction???

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:46
[topic=147683]

We hebben dezelfde topic geopend...

Ik heb een idee hoe je het kan oplossen, check mijn topic...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 21 maart 2001 13:20 schreef It-er het volgende:
En dan nog iets....je kunt wel search roepen tot je scheel ziet maar als je je vraag bij een al bestaand topic zet (late we zeggen op pagina 3 van een bep. topic) dan leest NIEMAND dat meer.....gewoon simpelweg omdat het teveel leeswerk is..

een nieuw topic openen met dezelfde vraag wordt juist WEL duidelijk en correct afgehandeld...

strange..

Onzin, als een topic weer omhoog komt gaan 99% van de users naar de laatste pagina toe. En dat met je ook alleen doen als je vraag nog niet beantwoord is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 21 maart 2001 13:20 schreef FoolZero het volgende:
Aan de andere kant is het botweg gillen UTFS of andere onzinreacties natuurlijk ook niet goed. Sommige newbees moeten op een nette manier naar de FAQ en/of de Search verwezen worden om dit soort postings in de toekomst te voorkomen.
Voor elke user, nieuw of ace, zou het vanzelfsprekend moeten zijn om de FAQ door te lezen. Doen ze dit niet dan is het niet nodig om ze daar nog eens netjes op te wijzen. Voor die mensen is het posten van een link naar de search al voldoende.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 21 maart 2001 13:24 schreef obsidian het volgende:

[..]

Voor elke user, nieuw of ace, zou het vanzelfsprekend moeten zijn om de FAQ door te lezen. Doen ze dit niet dan is het niet nodig om ze daar nog eens netjes op te wijzen. Voor die mensen is het posten van een link naar de search al voldoende.
Vind ik eigenlijk ook, maar laten we iig probereb een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven.*D

Heal the internet ...

• It-er
Op woensdag 21 maart 2001 13:22 schreef obsidian het volgende:

[..]

Onzin, als een topic weer omhoog komt gaan 99% van de users naar de laatste pagina toe. En dat met je ook alleen doen als je vraag nog niet beantwoord is.
nee geen onzin, ik heb het al vaker meegemaakt. Active (rode) topics waar weinig replies zijn, worden sneller bekeken dan active gemaakte topics waar al meer dan 100 replies op zijn.

Het sluiten van een nieuw topic met een vraag die al eerder is gesteld heeft geen zin. Ik bedoel zoek maar eens op "Com21 modem" dan krijg je niet 10-15 zoek-resultaten...nee je krijgt er meteen 398 die allemaal uit KORTE topics bestaan van meestal niet meer dan 10 replies. GoT-ers merken dus wel DEGELIJK dat nieuw geposte topics je sneller een antwoord geven op je vraag dan een oude topic, al is het dan alleen al dat je (hoe kwaad en hoe goed het ook bedoelt is) een link krijgt naar een al eerder gestart topic.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Hier ben in het gedeeltelijk mee eens.

Eens: ja, iedereen roept gebruik de search. En al ga je zoeken in de search vindt je 350 topics waar in staat dat ze de search moeten gebruiken |:(

Oneens: Als mensene voor de 1000ste keer vragen "Hoe kan ik mijn internet delen' oid dan krijg je zulke neigingen...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oke... punt 1:
het is zo dat het zeer irritant gedrag is om elke keer een nieuw topic te openen met dezelfde vraag. In het verleden gebeurde dat heel erg vaak met als resultaat dat je dus een paar honderd hits krijgt met UTFS enzo. Jammer, pech gehad. Dan zoek je de goede er maar uit. Als iedereen gewoon de search gaat gebruiken dan verminderd het aantal hits vanzelf en gaat dit probleem vanzelf de wereld (dit forum) uit.

punt 2:
Je mag wel een nieuw topic openen als je vraag niet beantwoord is in de topics die je hebt gevonden. Maar kom dan niet aan met:

Ja ik heb gezocht maar ik kon geen antwoord vinden. Dus ik vraag het nu maar even...
Hoe kan je nou via een hub je internet delen.
Oftewel, ze hebben misschien met de muiscursor boven de searchknop gehangen, maar zijn toch nog te lui geweest om ook echt de topics te lezen. En stellen dus toch weer dezelfde vraag. En dan onder het mom van: ik heb als excuus gebruikt dat ik gezocht heb, dus nu zullen ze me wel helpen. Fout, het gevolg is alleen dat mensen je volgende topics gewoon gaan negeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de FAQ dan:
"heb je wel gezocht maar komt jouw probleem desondanks hier niet in voor, verwijs dan naar welke oplossingen je al hebt gekeken die afgevallen zijn.

Jij krijgt i.i.g. niet een nutteloos antwoord (omdat je het al hebt geprobeerd) en de antwoorder weet dat je zijn oplossing al geprobeerd hebt"

Of zo...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: http://www.interbizz.nl/~tom/zooi/hallo.jpg

• It-er
duhhh?

:z

• Tom
  • Niet online

Tom

:9~

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Ben ik nou gek of gaat dit werkelijk nergens over :? Tom verklaart u nader?

Heal the internet ...

• It-er
Tom?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/145784/3

lichte vorm van kortsluiting daarboven ofzo?

:D

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 21 maart 2001 13:20 schreef It-er het volgende:

strange..

Als je vraag hetzelfde is als in een bestaand topic, zuo daa dus ook een antwoord bij kunnen staan. Hoef je je vraag dus niet meer te stellen. Is het wel dezelfde vraag, maar zonder antwoord, zal er ook niet zo snel 'search' geroepen worden, zeker niet als je in je vraag erbij zet dat je wel topics gevonden hebt, alleen dat daar geen (werkend) antwoord bij stond.
Overigens vind ik wel dat als je ff de tijd neemt om 'search' te roepen, je net zo goed een minuuutje langer kan doen over het antwoord geven, en dan zelf ff gauw een search doen, en wat resultaten tonen. Of iets van "zoek ff op 'blaat' en je vind wat je wilt' of zoiets.

Exact expert nodig?

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 21 maart 2001 14:45 schreef FoolZero het volgende:
Ben ik nou gek of gaat dit werkelijk nergens over :? Tom verklaart u nader?

:9~

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 21 maart 2001 14:53 schreef Tom het volgende:

[..]

:9
Aaaaah, nu snappik um :?

Heal the internet ...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Blijf je nu bezig Tom? :):)

Frusti omdat Llewella er niet is? >:)>:)

• It-er
volgens mij geilt Tom op dat karretje...

een soort pre-Mercedes AMG

:o

• Tom
  • Niet online

Tom

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

[/onzin] :P

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
nog even over het onderwerp:

Is het niet mogelijk om bepaalde topics te excluden voor de search.
Zodat je ook daadwerkelijk de topic vind waarin het antwoord staat, en niet alle topics waarin staat dat je de search moet gebruiken.
Als een adje een topic sluit, omdat ie al eerder geweest is, exclude die dan voor de search.

Is het ook niet mogelijk om als iemand een nieuwe topic opent, en bijvoorbeeld als onderwerp "computer delen" opgeeft, gelijk de automatisch wat links te geven naar eerdere topics met hetzelfde onderwerp. En dan de tekst erbij "Weet je zeker dat het antwoord op je vraag niet al in een van deze topics gegeven is". Als ze het dan zeker weten, dan plaatsen ze hem, merken ze dat daarin toch het antwoord staat, dan kunnen ze het plaatsen van de topic annuleren.

(of is het zo dat het eerste al zo is? ik maak uit deze discussie op van niet)

Dit lijkem me maatregelen die kunnen helpen

(Overigens ben ik zelf ook niet heilig, heb ook een paar onzinnige nieuwe topics geopend...)

• Onno
  • Niet online
Is het niet mogelijk om bepaalde topics te excluden voor de search.
Zodat je ook daadwerkelijk de topic vind waarin het antwoord staat, en niet alle topics waarin staat dat je de search moet gebruiken.
Als je sorteert op relevantie zullen de threads met inhoud vanzelf wel boven komen drijven neem ik aan... en anders moet het bepalen van relevantie maar anders gebeuren. :)
Is het ook niet mogelijk om als iemand een nieuwe topic opent, en bijvoorbeeld als onderwerp "computer delen" opgeeft, gelijk de automatisch wat links te geven naar eerdere topics met hetzelfde onderwerp.
Dat is superirritant voor mensen die een thread openen over een normaal onderwerp dat niet al driehonderd keer aan de orde is geweest.

(en bovendien verhoogt 't de serverload ook alleen maar, iets wat niet echt goed uitkomt geloof ik... ;))

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
1e punt:
hmja, je hebt gelijk, maar waarom zeggen ze dan in deze topic dan dat al die onzintopics de search vervuilen?

2e punt:
ja dat klopt niet aan gedacht... misschien alleen toepassen voor redelijk nieuwe figuren? wordt ook weer beetje gedoe...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 21 maart 2001 17:10 schreef wicher het volgende:
1e punt:
hmja, je hebt gelijk, maar waarom zeggen ze dan in deze topic dan dat al die onzintopics de search vervuilen?

2e punt:
ja dat klopt niet aan gedacht... misschien alleen toepassen voor redelijk nieuwe figuren? wordt ook weer beetje gedoe...
Die topics vervuilen de search ook. Maar ja, daar is weinig aan te doen zolang iedereen maar elke keer een nieuw topic opend zonder eerst te kijken of het al langsgekomen is. Als dat minder word, zal ook de vervuiling minder worden.
Pagina: 1