Poging garantie te claimen op harde schijven loopt spaak

Pagina: 1
Acties:

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48
De volgende situatie is ontstaan:

In 2009 heb ik twee nieuwe Samsung harde schijven overgenomen van een tweaker.
De bon zou nagestuurd worden, maar dat is niet gebeurd en ik heb er nooit meer achteraan gezeten.
Nu falen de schijven en geeft Samsung aan dat de schijven van buiten Europa komen en dat ze daarom geen garantie kunnen verlenen (ze vallen in principe nog onder de garantietermijn). Communicatie met de tweaker verloopt moeizaam. De conclusie is dat er geen bon meer bestaat. Uiteindelijk geeft hij aan dat de schijven van een bepaalde winkel komen, daarna blijken ze van een andere winkel te komen.

De eerste winkel geeft aan dat de schijven door een zakelijke klant zijn gekocht, dat ze gegevens niet vrij kunnen geven en dat ik contact moet zoeken met de verkoper voor een bon. De tweede winkel geeft aan dat de schijven niet in hun systeem staan (met andere woorden dat ze niet door hun verkocht zijn), maar dat de tweaker in kwestie daar wel ooit heeft gewerkt. Zij kunnen/willen mij alleen helpen als ik een factuur of factuurnummer kan laten zien.

Samsung heeft mij ondertussen een RMA-mailadres verschaft om het toch te proberen, mits ik een factuur heb.

Afgezien van de lessen die ik getrokken heb wat betreft toekomstige aankopen, is er iemand die een tip heeft? Bijvoorbeeld, hoe dit soort garantie zaken in zijn werk gaan? En waar ik sta in het geval dat ik spullen heb gekocht, die mogelijk rechtsreeks van een distributeur komen (dit laatste is overigens speculatie) ?

Ps. Het gaat niet om wie en waar, maar om een constructieve oplossing te vinden voor het vervangen van deze schijven.

Verwijderd

Nieuwe kopen? Zonder bon kom je nergens en zeker niet als ze hier volgens de fabrikant niet verkocht zijn & hun dus de service weigeren. Ik zou de strijd maar opgeven en de Tnet gebruiker die je gedupeerd heeft een dikke -2 geven...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
Dit kom ik tegen op de Samsung site:

This warranty is confined to the first purchaser of the product only.

http://www.samsung.com/in...n.do?page=POLICY.WARRANTY

en dit op consumentenzaken:

Overdragen garantie
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.

http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html

Niet alle bedrijven doen moeilijk bij tweedehandsgoederen, maar garantie geven hoeft dus niet.

Degene die de schijven aan jou verkocht heeft (en een factuur belooft heeft) is de enige die je verder kan helpen ben ik bang.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De tijd dat je nu hier aan gaat spenderen wegen al niet meer op tegen de mogelijke RMA die je nog kan behalen (Seagate had vroeger dacht ik een RMA programma met 1 of ander tooltje, maar daarvoor kreeg je wel altijd een refurbished voor terug).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07-2025
Wat zie je als je het serienummer van beide schijven invoert op Samsungs Warranty Checker? Als die tool aangeeft dat er nog garantie opzit, kan je normaal gezien onmiddellijk een bon uitprinten en die samen met de harde schijven opsturen.

Ik heb laatst op die manier twee harde schijven opgestuurd waarvan ik het factuur niet had. Enkele weken later twee nieuwe exemplaren toegestuurd gekregen van Samsung.

• hpt870
@larsiano: nieuwe kopen is natuurlijk een oplossing.
@Tens: thanks voor de info
@sinergyx: wat bedoel je precies? dat het veel tijd gaat kosten?

@ Alfredo: Er zit nog garantie op, maar de checker geeft aan dat ze uit de VS komen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

hpt870 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:52:
@larsiano: nieuwe kopen is natuurlijk een oplossing.
@Tens: thanks voor de info
@sinergyx: wat bedoel je precies? dat het veel tijd gaat kosten?

@ Alfredo: Er zit nog garantie op, maar de checker geeft aan dat ze uit de VS komen.
Hier zit je probleem waarschijnlijk, deze hardeschijfen zijn vermoedelijk niet voor de Europeese markt bedoelt geweest. Je kunt voor deze hardeschijfen geen claim leggen op garantie, dit zal hoogst waarschijnlijk bij de Amerikaanse leverancier moeten gaan gebeuren.

Tenzij de persoon die jou de hardeschijfen heeft geleverd je verder kan helpen, ben ik bang dat je beter voor twee nieuwe hardeschijfen kunt gaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je gewoon geen garantie of kun je nergens een claim neerleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 19-10-2011 00:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik had een 2,5" hdd uit Hong Kong die kapot was gegaan (wel met factuur), waarbij ik officieel ook alleen maar garantie heb in het land van aanschaf. Toch heb ik een nieuwe schijf gekregen.
Probeer direct in contact te komen met All-in Logistics BV in Schiphol-Rijk. Zij handelen de RMA's af van Samsung harddisks.
Succes.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

_Dune_ schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:50:
[...]

Hier zit je probleem waarschijnlijk, deze hardeschijfen zijn vermoedelijk niet voor de Europeese markt bedoelt geweest. Je kunt voor deze hardeschijfen geen claim leggen op garantie, dit zal hoogst waarschijnlijk bij de Amerikaanse leverancier moeten gaan gebeuren.

Tenzij de persoon die jou de hardeschijfen heeft geleverd je verder kan helpen, ben ik bang dat je beter voor twee nieuwe hardeschijfen kunt gaan. Zoals het er nu naar uitziet heb je gewoon geen garantie of kun je nergens een claim neerleggen.
Dude: harde schijven

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Geen bon = geen garantie. Gelukkig heb je voor 6 tientjes al een fijne 2TB schijf. Zestig euro leergeld zullen we dan maar zeggen.

[ Voor 74% gewijzigd door Lumics op 22-10-2011 11:58 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:38:
Nieuwe kopen? Zonder bon kom je nergens en zeker niet als ze hier volgens de fabrikant niet verkocht zijn & hun dus de service weigeren. Ik zou de strijd maar opgeven en de Tnet gebruiker die je gedupeerd heeft een dikke -2 geven...
Dit dus sowieso al niet aangezien samsung de garantie niet overgeeft. Al had de TS wel de bon gehad had hij in principe alsnog geen garantie hoeven krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hpt870
ck2000nl schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:50:
Ik had een 2,5" hdd uit Hong Kong die kapot was gegaan (wel met factuur), waarbij ik officieel ook alleen maar garantie heb in het land van aanschaf. Toch heb ik een nieuwe schijf gekregen.
Probeer direct in contact te komen met All-in Logistics BV in Schiphol-Rijk. Zij handelen de RMA's af van Samsung harddisks.
Succes.
Samsung coulantie! Gisteren twee nieuwe schijven ontvangen _/-\o_
Pagina: 1