4 of 8 gb ddr2 ram in evga 680i mobo?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 22:20
Hoi,

Een vriend van mij verkoopt zijn oude 4 gb ddr2 800mhz ram plus zijn net nieuwe 4 gb ddr2 800mhz ram omdat het nieuwe ram niet het probleem in zijn pc oploste en hij dus nu een geheel nieuwe pc heeft gekocht. Nu heb ik in mijn computer maar 2 gb ram zitten en dat begint toch wel erg weinig te worden.

Mijn systeem:

Mobo: evga 680i sli (4 ram sloten)
Processor: Intel core 2 duo E6600 @3ghz
Ram (nu): OCZ DDR2 PC2-6400 SLI-READY EDITION DUAL CHANNEL
Graka: XFX Radeon HD 4890 XT

Nu is mijn vraag, hoeveel zal ik kopen en ondersteunt mijn mobo dat wel (iets met dual channel en quad????)? Hij vraagt 30 euro voor zijn (praktische nieuwe) 4 gb ram en 50 euro voor alles, dus 8gb totaal. Een vriend van mij wil voor 15 euro wel mijn oude overkopen en mijn budget is geen probleem, maar wat is gewoon de best koop? Als ik met die 8gb toch amper winst merk hoeft dat natuurlijk niet.

Ik wil mijn hele pc verkopen als er een mooie nieuwe generatie videokaart is (7970 :9~ ) dus ik let er ook een beetje op wat het beste staat op marktplaats, dus waar ik het meest voor kan vragen, 4 gb of 8gb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ga eens naar de website van EVGA en zoek de specificaties eens op van je moederbord, hierbij staat aangegeven welke hoeveelheid geheugen het mobo kan hebben.

verder : bedenk dat je een 64 bit besturingssysteem nodig hebt om meer dan 3,5gb te kunnen gebruiken

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het RAM wat hij aanbied is overpriced dat sowieso. Voor 8GB DDR2 wat al eerder gebruikt is zou ik hooguit 30 euro betalen. 8GB DDR3 haal je nieuw alweer voor 40 euro :+...

Maar zoals KatirZan al aangeeft kan je het beste kijken op de website van EVGA om uitsluitsel te krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:40

M2M

medicijnman

D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:52:
Het RAM wat hij aanbied is overpriced dat sowieso. Voor 8GB DDR2 wat al eerder gebruikt is zou ik hooguit 30 euro betalen. 8GB DDR3 haal je nieuw alweer voor 40 euro :+...

Maar zoals KatirZan al aangeeft kan je het beste kijken op de website van EVGA om uitsluitsel te krijgen.
DDR2 is EOL, vandaar dat het duurder is. Ook zijn 2 of 4GB reepjes zeldzamer dan de standaard 1GB reepjes.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Correct, maar 2e hands..?

Het mag nog zo EOL wezen het is nog geen antiek en het is nog niet zeldzaam. Dus 2e hands verlies je sowieso alweer 40% van de nieuwprijs.

[ Voor 73% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Heb op site van EVGA gekeken maar daar kan ik alleen maar een support manual vinden waar ik zo snel niet iets over maximaal ram kan vinden. Ook heb ik nog even de doos erbij gepakt maar daar zie ik ook niets op staan. Wel zie ik allemaal kreten met 'sneller bandbreedte met sli ram' en dat is wat ik nu heb, dus als ik dat vervang is het dan wel sneller? Over de prijs zal ik dan nog wel onderhandelen maar ja ik begrijp hem ook wel, hij heeft het ram er maar even in gehad om toen te concluderen dat het daar niet aan lag en voor de rest is er niet mee gebeurd. Er zit nog garantie en zo op want hij had net voor 40 euro bij alternate gekocht. Ik heb nu win7 32 bits maar een andere vriend heeft nog wel een dvd met 64 bit liggen dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

http://hexus.net/tech/rev...ga775-motherboard/?page=2
;)

Memory Support 4 DIMMs, DDR2, 533/667/800+, 8GiB max
8GiB dus. (8GB in de volksmond)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:56

FeaR

In GoT we trust

Flokman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:10:
Heb op site van EVGA gekeken maar daar kan ik alleen maar een support manual vinden waar ik zo snel niet iets over maximaal ram kan vinden.t.
Minder snel kijken, pagina 7 van de manual:
System Memory:
  • Dual-channel DDR2 800/667/533
  • SLI-Ready Memory up to 1200 MHz
  • Supports up to 8 GB DDR2 memory

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
Ok bedankt, wordt dan tijd voor een bril! Maar goed wat zal ik doen? Ik heb 4 sloten, nu zijn er 2 bezet met 2 x 1 gb en hij heeft 4 x 2 gb te koop. Wanneer krijg ik het meeste waar voor mijn geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 18:35
Hoeveel geheugen denk je zelf te gaan gebruiken? Zelf denk ik dat je meer dan genoeg hebt aan 4 GB, gebruik ik nu ook, en dat is bij mij nog niet volgelopen. 8GB is leuk als je VM's gaat draaien e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik denk inderdaad dat je aan 4GB al voldoende zult hebben, 2x1GB erbij prikken en gaan met die banaan. Niet vergeten om een x86-64 installatie te gebruiken van Win7!
K1pje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:18:
8GB is leuk als je VM's gaat draaien e.d.
Onzin, ook voor normaal gebruik is 8GB tegenwoordig erg prettig. Je betaalt nu voor 8GB hetzelfde als een jaar geleden voor 2GB dus ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:48:
Ik denk inderdaad dat je aan 4GB al voldoende zult hebben, 2x1GB erbij prikken en gaan met die banaan. Niet vergeten om een x86-64 installatie te gebruiken van Win7!

[...]

Onzin, ook voor normaal gebruik is 8GB tegenwoordig erg prettig. Je betaalt nu voor 8GB hetzelfde als een jaar geleden voor 2GB dus ;) .
Om te bepalen hoeveel geheugen je nodig hebt, moet je naar je eigen gebruik kijken: dus hoeveel geheugen wordt nu daadwerkelijk gebruikt. Als dat onder de 4GB is, heb je er niets aan om 8GB te installeren.

En zoiets als normaal gebruik, dat bestaat niet: ieder is anders, maar erg veel mensen gebruiken de computer voor internetten in combinatie met een officepakket en een game. En dan heb je aan 3 GB al ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Excuus, ik zat even bij "Gewoon gebruik" voor mezelf te denken. Anyhow:

In verreweg de meeste gevallen is 4GB voldoende. Maar 8GB is echt niet alleen nodig als je VM's gaat draaien. Ook dingen als Photoshop hebben veel baat bij extra RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat klopt, photoshop heeft baat bij meer GB als je flink wat fotos ingewikkeld bewerkt,
behalve dan als je met een SSD werkt. Dan gaat het zowiezo stukken sneller, of je nu 2, 4 of 8 GB ram hebt.
Pagina: 1