Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi iedereen

Ik heb een tijdje terug een topic gestart over het traag reageren van mijn mac en het soms uren duren van bestanden kopiëren. Jullie hebben mij toen een hoop tips gegeven en deze heb ik uitgevoerd maar zonder succes.

Haperende en trage macbook

Nu heb ik onlangs mijn Macbook opnieuw geïnstalleerd met OSX Lion in de hoop dat alles nu opgelost zou zijn maar helaas. Ik krijg alweer dezelfde vervelende trage reacties van mijn macbook.

Ik heb een printscreen gemaakt van een bestand dat ik aan het kopieren was "Vmware", dit duurt al een half uur en tijdens dat ik dit aan het schrijven ben is het nog steeds bezig. De file is maar 190MB groot en ik doe een copy van mijn "Download" folder naar een map op mijn "Bureaublad". Het gekke is dat de finder nog steeds aan het kopieren is terwijl de file er al lang staat. Ik heb ondertussen gezegd dat hij mag stoppen met kopieren maar dat gebeurd dus ook niet.

Om aan te tonen dat het echt alleen op de mac zelf is heb ik ook nog 2 HD films gekopierd via het netwerk naar mijn PC boven (6.2GB in totaal en dat is zonder haperen gelukt).

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/9186/schermafbeelding2011101k.png

Uploaded with ImageShack.us

Dus ik denk dat het aan de harde schijf ligt (het is de standaard HD dus de tragere variant niet die op 7200rpm). Ligt het nu daar aan of toch totaal iets anders ik weet het niet maar misschien heeft iemand anders wel een idee?

Ik heb de extra garantie gekocht dus ik heb momenteel nog 1 jaar en 11 maand garantie, mocht niemand hier een oplossing hebben dan ga ik appel eens contacteren over dit probleem want ik ben het wel stevig spuugzat.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Mijn eerste idee is inderdaad de harde schijf die kampt met problemen, vooral tijdens het schrijven.
Het kopiëren vanaf je Macbook naar een andere PC is een pure leesactie en loopt dus schijnbaar wel goed. Kan je de andere richting eens proberen?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Heb die Vmware file eens vanaf mijn PC naar de mac gekopieerd en dat ging zonder problemen en aan de normale snelheid.

Ik heb het probleem vooral bij het schrijven van files op de mac zelf en tijdens het uitpakken van zip/rar files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toon-VA schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:01:
Heb die Vmware file eens vanaf mijn PC naar de mac gekopieerd en dat ging zonder problemen en aan de normale snelheid.

Ik heb het probleem vooral bij het schrijven van files op de mac zelf en tijdens het uitpakken van zip/rar files.
Kijk eens op een idle en stress moment in je activity monitor wat de disk activity is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/9131/schermafbeelding2011101m.png

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/9131/schermafbeelding2011101m.png

Hier zijn nog 2 screenshots van de installatie van photoshop en dreamweaver (voor en na --> Schijfgebruik ziet er normaal uit)