Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Processor niet compitabel met moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk geen probleem, maar ik wou eventjes duidelijkheid.
Mijn PC heb ik nu ongeveer een jaar geleden ge-upgrade:

MSI GF615M-P33 - Socket AM3 - Micro-ATX
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB S775
ATI Radeon™ HD 5770 Graphics
4GB Ram (Waarvan hij maar 3GB vind, wel 64bits)
Windows 7, 64bits

Nu las ik bij het moederbord dat dat eigenlijk niet eens compatibel is met Intel processors maar juist met AMD processors. Klopt dit? In het begin is mijn computer heel snel geweest en geen laggs bijvoorbeeld in-game. Nu zie ik toch wel af en toe een stootje zou dit door de processor kunnen komen die misschien te sloom is voor mijn videokaart? Ben van plan om overigens wel een AMD Phenom II X4 965 3.4GHz 6MB AM3 Black Edition processor te halen. Is dit een goede zet? Ben ook van plan om van 3GB om 8GB erin te plaatsen.

http://www.computerland.n...m3_micro_atx/details.aspx
(De link van het moederbord).

Nog enige tips voor dit systeem?

Bij voorbaat dank!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 12:29

amaterasu

In memory of Cj

Het mobo is idd aan AMD mobo.
Kleine kans dat er dus een Intel Core 2 Duo opzit :p

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
Als je werkelijk een AMD moederbord had gehad, had je je E8400 niet eens kunnen plaatsen of werkend kunnen krijgen.

Je hebt een ander moederbord EDIT of een andere processor

[ Voor 8% gewijzigd door MaZeLe op 18-10-2011 09:53 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 16:03
Of een andere processor.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13
Die processor ga je niet in dat moederbord krijgen hoor, dus of je hebt een andere processor of je hebt een ander moederbord ;)

Je geheugen word waarschijnlijk verminderd doordat je een on-board grafische kaart erop hebt zitten, die geheugen reserveert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf te zweren dat ik dit moederbord heb. Computerland heeft het zelf aangeboden op deze manier toen ik hun vroeg of mijn moederbord op deze processor kon.

Als ik thuis ben ga ik toch even voor de zekerheid kijken, maar ik heb zeker weten een Intel Core 2DUO processor. Durf ook bijna te wedden dat ik dit moederbord heb, maar zal als ik thuis ben nog wel eventjes na-checken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 09:55 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 16:03
Ik zou CPU-Z eens draaien en wat screenshots posten, dan kunnen we zien wat er echt in de kast zit!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
Als je dat zeker weet, heb je dus een andere processor. Een combinatie van AMD met je E8400 zul je nooit werkend krijgen! Maak even wat screenshots in CPU-Z enz...

[ Voor 24% gewijzigd door MaZeLe op 18-10-2011 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
loeberce schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:54:
Ik zou CPU-Z eens draaien en wat screenshots posten, dan kunnen we zien wat er echt in de kast zit!
Zal ik doen!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42

skoozie

SCSI

zit er geen: AMD Phenom II X3 X3 8400+ in?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• marti-n
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:54:
Ik durf te zweren dat ik dit moederbord heb. Computerland heeft het zelf aangeboden op deze manier toen ik hun vroeg of mijn moederbord op deze processor kon.
Nou, het is simpel, dat past gewoon niet

Socket 775 (van je processor)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/CPU_Socket_775_T.jpg/300px-CPU_Socket_775_T.jpg

Socket AM3 (Moederbord)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/phenom2/810/socketam3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:56:
zit er geen: AMD Phenom II X3 X3 8400+ in?
Nee, ik weet zeker dat er een Intel processor in zit aangezien ik laatst de doos daarvan heb opgeruimd. Dus of ik heb het verkeerde moederbord geplaatst. Het processor gedeelte ben ik wel HEEL zeker van.

Wat vinden jullie trouwens van het idee om die AMD Phenom II X4 965 3.4GHz 6MB AM3 Black Edition erin te plaatsen. Is dat een goede zet of zijn er nog betere processors die ongeveer even duur is maar beter.

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:54:

Als ik thuis ben ga ik toch even voor de zekerheid kijken, maar ik heb zeker weten een Intel Core 2DUO processor. Durf ook bijna te wedden dat ik dit moederbord heb, maar zal als ik thuis ben nog wel eventjes na-checken.
Dan klopt kun 'no-nonsense' slogan helaas niet. Een intelproc in een amd-socket kan niet (zie post hierboven).
Ik zou idd even een screenshot van cpu-z plaatsen (en dan van het cpu&het mobo-gedeelte)

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
Wat vinden jullie trouwens van het idee om die AMD Phenom II X4 965 3.4GHz 6MB AM3 Black Edition erin te plaatsen. Is dat een goede zet of zijn er nog betere processors die ongeveer even duur is maar beter.
Als je dat moederbord werkelijk hebt, is dit een goede zet. Het is een goede processor. Maar ik zou eerst even je mobo nakijken mbv cpu-z.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuis ben ga ik inderdaad even een screenshot van het cpu-z plaatsen! Alvast bedankt, zal hem vanavond uploaden!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Nee, ik weet zeker dat er een Intel processor in zit aangezien ik laatst de doos daarvan heb opgeruimd. Dus of ik heb het verkeerde moederbord geplaatst. Het processor gedeelte ben ik wel HEEL zeker van.

Als je zeker weet dat je een intel proc hebt is het zeer sterk af te raden om een AMD proc te kopen. want een intel proc en amd bord gaan niet samen zoals iedereen hier aangeeft.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Als je zeker weet dat je een intel proc hebt is het zeer sterk af te raden om een AMD proc te kopen. want een intel proc en amd bord gaan niet samen zoals iedereen hier aangeeft.
Dan is het toch juist slim om een AMD processor te kopen bij een AMD moederbord?

• marti-n
Als je inderdaad een AMD moederbord hebt (dus ook nu een AMD processor) dan is dat een mooie upgrade ja, als je een Intel moederbord hebt (en Intel processor) dan zou ik je proc niet meer gaan upgraden, tenzij je 2e hands een mooie quad core kan scoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben namelijk vrij zeker dat ik dat moederbord heb, dus zou een AMD processor een mooie upgrade zijn. Ik zal vanavond eventjes een screenshot plaatsen van CPU-Z. Alvast bedankt iedereen!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Lees nog eens goed de posts boven deze. Je kan tegenwoordig NIET een Intel cpu met een AMD uitwisselen zonder het moederbord te vervangen.

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:01:
[...]

Dan is het toch juist slim om een AMD processor te kopen bij een AMD moederbord?
Dat kan, maar aangezien Intel meestal qua processor snelheid AMD er een beetje uit klapt (zowel powerconsumption als speed)

AMD Moederbord -> Alleen compatible met een AMD processor (kan geen Intel opgedrukt worden)
Intel Moederbord -> Alleen Compatible met een Intel Processor (kan geen AMD opgedrukt worden)

Bij intel ligt het qua compatibility wat ingewikkelder aangezien zij veel sockets hebben.
Je gaat bij het combineren van een moederbord en processor altijd uit van de Socket die beide hebben.

Als je een AM3+ moederbord hebt, dan is de socket AM3+ en dit een socket van AMD. Dus je weet nu dat je moet zoeken in het rijtje van AMD processors waarvan de socket AM3+ is.

De processor van Intel die jij noemde is een Socket 775, dus daar moet een moederbord bij die ook socket 775 heeft.

Ga maar eens voor het gemak in de pricewatch je moederbord opzoeken en je CPU en ga dan onder het tabje Specs kijken naar de kolom Socket

[ Voor 6% gewijzigd door jopitan op 18-10-2011 10:08 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Er bestaat geen "AMD moederbord" of "Intel moederbord" My bad, Intel maakt ofc wel moederborden :+ alleen moederborden die bedoeld zijn voor een CPU van Intel of een CPU van AMD.

Er zijn bijv een aantal AM3 moederborden van AMD die een Nvidia chipset hebben. Maakt dit ze incompatible met AMD videokaarten? Nee.
De TS moet alles eens op een rijtje zetten, het topic is hoogst ongeloofwaardig en de avatar die de TS gebruikt maakt het er al niet veel beter op.

Maak je kast open en kijk welk moederbord je hebt, en kijk bij deze computer -> Eigenschappen welke CPU je hebt.

@ Hieronder:
Ik doelde meer op het feit dat mensen altijd direct schreeuwen "AMD moederbord" of "Intel moederbord" lekker snel gezegt.. Welke AMD socket of welk Intel socket zit er op..? Zeker in een wazig topic als deze is dit toch wel een belangrijk punt. Want een LGA775 CPU kan NOOIT en ten nimmer in een AM3 socket worden geplaatst. Al zou dit wel mogelijk zijn is er geneens elektrisch contact 8)7 .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 18-10-2011 10:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik kan alleen maar afraden om zelf te gaan upgraden als deze basale materie je boven je pet gaat. Iedereen moet het leren, maar begin met iets simpleres

@ Danger

En of er Intel moederborden bestaan...

Verder bestaan er ook Intel en AMD chipsets... Ik weet niet wat je duidelijk wilt maken, maar het werkt in ieder geval niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 10:12 ]

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

D4NG3R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:09:
Er bestaat geen "AMD moederbord" of "Intel moederbord" alleen moederborden die bedoeld zijn voor een CPU van Intel of een CPU van AMD.

Er zijn bijv een aantal AM3 moederborden van AMD die een Nvidia chipset hebben. Maakt dit ze incompatible met AMD videokaarten? Nee.

De TS moet alles eens op een rijtje zetten, het topic is hoogst ongeloofwaardig en de avatar die de TS gebruikt maakt het er al niet veel beter op.

Maak je kast open en kijk welk moederbord je hebt, en kijk bij deze computer -> Eigenschappen welke CPU je hebt.
In het algemeen wordt met AMD moederbord bedoelt dat er een AMD CPU op moet en met Intel moederbord dat er een Intel CPU op moet. Die vergelijking van jou met de Nvidia chipset slaat nergens op. Het gaat hier puur om de socket.

Daarnaast geef ik je gelijk over de geloofwaardigheid van de TS. Trollmuch?

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
jopitan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:
[...]

In het algemeen wordt met AMD moederbord bedoelt dat er een AMD CPU op moet en met Intel moederbord dat er een Intel CPU op moet. Die vergelijking van jou met de Nvidia chipset slaat nergens op. Het gaat hier puur om de socket.

Daarnaast geef ik je gelijk over de geloofwaardigheid van de TS. Trollmuch?
Don't feed the troll. Topic is klinkklare onzin.

• marti-n
Offtopic:
Intel maakt overigens wel degelijk zelf moederborden hoor, AMD dan weer niet.

Ontopic:

Laten we nu eerst maar even wachten op de CPU-z screens, dan weten we meer.

[ Voor 42% gewijzigd door marti-n op 18-10-2011 10:15 . Reden: typo's en toevoeging ]

Verwijderd

gelukkig is TS systeembeheerder...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p3R4IeuVRAe4WDqkrXAOo0cd/full.jpg
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.