Weet niet zeker of ik hier aan het goede adres bezig ben.
maar ik ben bezig met een script die oude home directories en profile directories opschoont adv een excell lijst.
Ik heb een powershell script geschreven die een excell lijst kan lezen en de directories op de verschillende servers verwijderd.
Echter kom ik ook directories tegen die het script niet kan verwijderen.
ik krijg dan een melding dat ik " not enough permission" heb.
Terwijl als ik met hetzelfde account gewoon naar het UNC path toe ga en op delete druk hij zonder problemen te verwijderen is. De rechten op de home folders staan ook goed en heb full control er op.
Alleen het powershell script loopt er op vast.
Dit is het script wat ik gebruik (en wat dus op veel folders gewoon werkt en sommige niet)
$csv_info = Import-Csv "D:\opschoning\removefolders.csv"
foreach ($line in $csv_info) {
$locatie = $($line.locatie)
Set-Location $locatie
Remove-Item $line.Name -recurse
}
Ik heb ook geprobeerd om via set acl verhoogde rechten te zetten. Of zelf op de folder gewoon mezelf eigenaar te maken. Maar niets werkt. Omdat ik het zonder problemen met de hand kan verwijderen begin ik een beetje uit ideen te raken waar het aan kan liggen.
iemand een tip of idee waarom powershell te weinig rechten lijkt te hebben?
maar ik ben bezig met een script die oude home directories en profile directories opschoont adv een excell lijst.
Ik heb een powershell script geschreven die een excell lijst kan lezen en de directories op de verschillende servers verwijderd.
Echter kom ik ook directories tegen die het script niet kan verwijderen.
ik krijg dan een melding dat ik " not enough permission" heb.
Terwijl als ik met hetzelfde account gewoon naar het UNC path toe ga en op delete druk hij zonder problemen te verwijderen is. De rechten op de home folders staan ook goed en heb full control er op.
Alleen het powershell script loopt er op vast.
Dit is het script wat ik gebruik (en wat dus op veel folders gewoon werkt en sommige niet)
$csv_info = Import-Csv "D:\opschoning\removefolders.csv"
foreach ($line in $csv_info) {
$locatie = $($line.locatie)
Set-Location $locatie
Remove-Item $line.Name -recurse
}
Ik heb ook geprobeerd om via set acl verhoogde rechten te zetten. Of zelf op de folder gewoon mezelf eigenaar te maken. Maar niets werkt. Omdat ik het zonder problemen met de hand kan verwijderen begin ik een beetje uit ideen te raken waar het aan kan liggen.
iemand een tip of idee waarom powershell te weinig rechten lijkt te hebben?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.