Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Je kunt je afvragen wat jij aan schokken kan hebben.
Als we tegen jou aanstoten waardoor je ff flink op je grondvesten schud is er niet veel aan de hand. Laat ik je echter van een hoogte direct op de grond stuiteren, dan word het wat zorgwekkender
Het lijkt mij sterk dat ie geen 'schok' kan hebben zoals jij 'm net gegeven hebt.
Als we tegen jou aanstoten waardoor je ff flink op je grondvesten schud is er niet veel aan de hand. Laat ik je echter van een hoogte direct op de grond stuiteren, dan word het wat zorgwekkender
Het lijkt mij sterk dat ie geen 'schok' kan hebben zoals jij 'm net gegeven hebt.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Verwijderd
Al ga jij die iMac flink schudden, dat ding blijft werken.freddyathlon schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:40:
Of moet ik om iets te slopen echt de mac flink door elkaar schudden?
Pas als ie valt of er vocht in komt, is er reden voor paniek.
Is niet echt waar... Indien de HDD precies op het juiste (of beter het verkeerde) moment iets moet doen kan deze "crashen" in principe. Kans is echter minimaal...Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:44:
[...]
Al ga jij die iMac flink schudden, dat ding blijft werken.
Pas als ie valt of er vocht in komt, is er reden voor paniek.
Zolang je er zo zuinig op bent als nu zal die wel blijven werken hoor... Just don't drop it...
Ik denk dat, dat allemaal meevalt. Zolang hij niet van de tafel afvliegt of een overdreven shock krijgt zal het wel allemaal meevallen.
Hij doet het toch nog of niet? Ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Als je nu vol tegen de iMac aangevlogen was dan denk ik dat het een minder gelukkige uitkomst was.
Hij doet het toch nog of niet? Ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Als je nu vol tegen de iMac aangevlogen was dan denk ik dat het een minder gelukkige uitkomst was.
Zitten er geen laptop-schijven in de iMacs? Als dat geval is zijn die toch automatisch tegen schokken beveiligd?Pat-Juh schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:58:
[...]
Is niet echt waar... Indien de HDD precies op het juiste (of beter het verkeerde) moment iets moet doen kan deze "crashen" in principe. Kans is echter minimaal...
Zolang je er zo zuinig op bent als nu zal die wel blijven werken hoor... Just don't drop it...
Neen, dat wordt gedaan door de G-sensor die in sommige laptops zit, deze detecteert een valt en parkeert de kop van de HDD, dat is geen speciale functie van de HDD zelf.
Ik heb overigens gewone PC's die een een flinke rotschop van mij zonder probleem overleefd heeft.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Zolang het apparaat nog op zijn voetjes staat zal het wel meevallen.
Hier op het werk zijn er wel een paar Optiplexjes overleden toen ze uit verticale stand omvielen in horizontale stand.
Hier op het werk zijn er wel een paar Optiplexjes overleden toen ze uit verticale stand omvielen in horizontale stand.
Het valt op zich mee, maar een harde schijf kan altijd kapot natuurlijk. Als het niet te vaak gebeurd, geen probleem.
De hardeschijf is het gevoeligst voor G krachten, de rest van de onderdelen blijven prima werken. Pas wanneer de kracht zo groot wordt dat zaken zoals geheugen of moederbord daadwerkelijk kunnen breken moet je je zorgen maken. Heen en weer schudden gaat vaak niet gepaard met plotselinge krachten, althans niet vergelijkbaar met vrolijk van een paar verdiepingen naar beneden vallen en instant tot stilstand komen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat ding wordt verscheept onder niet erg fijne omstandigheden - busjes die heen en weer schudden etc. De meeste componenten zijn er dus makkelijk op berekend. Alleen de harde schijf kan het vervelend vinden als 'ie aan staat, maar dan moet je met regelmaat goed schudden.
Ik zou me niet druk maken
.
Ik zou me niet druk maken
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik denk dat je twee dingen hebt zien 'schudden': je bureau en het scharnierpunt van je iMac. Kan weinig kwaad
Heb een paar jaar terug bij TNT Pakket gewerkt en daar bleek het de kunst te zijn duur uitziende pakketten zo hard en lomp mogelijk in de rolcontainer te smijten, gekke mensen..coptician schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:31:
Dat ding wordt verscheept onder niet erg fijne omstandigheden - busjes die heen en weer schudden etc. De meeste componenten zijn er dus makkelijk op berekend. Alleen de harde schijf kan het vervelend vinden als 'ie aan staat, maar dan moet je met regelmaat goed schudden.
Ik zou me niet druk maken.
antihipsteralliance
Pagina: 1