RES Workspace Manager service start probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64543

Topicstarter
Bezig met het deployen van RES Workspace Manager 9.5.2.0.
De agent ervan (res.exe) moet een database op een server in het netwerk aanspreken. Echter de service wil niet starten met een domein account. Als ik met de local system account aanmeld dan start de service direct maar kan dan niet de DB aanspreken. Het account wat ik gebruik is en lid van de DB owner groep en van de Local admin groep. Zou dus genoeg rechten moeten hebben. Als ik het Domain admin account gebruik werkt het ook niet.
Ik heb van de RES support site al diverse suggesties gehaald die geen oplossing bieden. O.a de NIC op full zetten ipv auto negotiate, firewall poorten openzetten, account Logon as a service rechten gegeven, de laatste versie 9.5.2.1 installeren..
De service lijkt op te starten maar knalt er na een time-out van 30 sec weer uit met volgende entries in de system log:
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: RES Workspace Manager Agent.
De RES Workspace Manager Agent-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
Ik gebruik voor het opstarten de volgende command line welke via een task sequence in SCCM tijdens os deployment wordt meegenomen:
sc config RES obj= domein\account password= wachtwoord depend= LanmanServer
Er is connectie met de DB...als ik de management console start kan ik wijzigingen doorvoeren.
Het gaat om de agent service die niet op wil starten en dat ik niet kan achterhalen wat daarvan de oorzaak is. Iemand die 1 of meerdere goede adviezen heeft?

Het gaat om een Windows 7 Enterprise client in een Windows 2008 R2 omgeving, SCCM 2007 en RES WM 9.5.2.0

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 64543 op 18-10-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 64543 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:03:
Echter de service wil niet starten met een domein account.
Je hebt het account wel "log on as a service" rechten gegeven?

Add the Log on as a service right to an account

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:09:
[...]

Je hebt het account wel "log on as a service" rechten gegeven?

Add the Log on as a service right to an account
Jazeker
account Logon as a service rechten gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het volgende moeten doen om het werkend te krijgen.

Het RES service account, heb je nodig om de DB aan te spreken, moet lid zijn van de local admins...op het system. Ook al is het lid van de domein group local admins. Maar dat kun je in de task sequence zetten.
En omdat de netwerkkaarten langzamer opstarten dan de service heb ik het RES service account Logon with cached credentials rechten gegeven via een group policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221885

Kun je me misschien zeggen welke policy dat precies is?

Ik heb een soortgelijk issue namelijk!

Thanks!