Laptop crasht soms terug naar oud system restore punt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Toshiba Satellite laptop (Windows 7). Ik heb al gezocht op internet naar het probleem, maar als ik hiernaar zoek vind ik alleen pagina's die te maken hebben met het gebruiken van de system restore utility.

Het probleem is namelijk dat ik zo nu en dan (pakweg één keer per maand) mijn laptop opstart, waarna blijkt dat mn windows is teruggezet naar een erg gedateerd system restore point (vlak nadat ik mn laptop heb gekocht, ik heb enkele programma's al geinstalleerd, waaronder avast! antivirus), maar verder zijn alle bestanden en programma's verdwenen.

als ik vervolgens system restore gebruik om zeg, een week, terug te gaan, dan heb ik wel gewoon alles weer terug...

klinkt dit meer als een rare windows fout, of misschien een virus? en heeft het zin om de harde schijf te formatteren en gewoon weer met een schone windows te beginnen?

Alvast bedankt!

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
Vreemd, Het is symptoombestrijding natuurlijk, maar wat je kunt doen:

Alle herstelpunten verwijderen (en meteen een nieuwe maken natuurlijk) dan kan Windows niet naar een heel oude terug.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
oh dat is n slim idee! opzich, elke keer kan ik m wel gewoon terugzetten naar t nieuwste herstelpunt, en dat duurt een kwartiertje. ik ga t proberen, kijken of ik er dan ooit nog last van heb. thanks! ;)

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
Ik heb ditzelfde probleem nu nog een keer gehad, maar dan op een andere laptop met een volledig andere kopie van W7...

Opnieuw is alles weg, bureaubladachtergrond, vele programma's (op de eerste paar die ik na de clean install had geinstalleerd na), en ook al mijn documenten. Maar raar genoeg is er nu geen enkel systeemherstelpunt meer. Ook al maakt hij deze automatisch bij elke Windows Update, geen enkele staat er meer in de lijst.

In Safe Mode, echter, staan wel alle programma's en documenten nog...

Ik heb ge-googlet, maar kan niks vinden wat op dit probleem ljikt. En het lijkt me toch niet zo zeldzaam, er vanuit gaande dat ik t alleen al drie keer heb gehad...

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:08

Sebazzz

3dp

Heb je een SSD? Het zou de time warp bug kunnen zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
nope, geen SSD in de eerste laptop (first post, 2x deze bug) iig. de harde schijf is 640GB dus lijkt me niet. de laptop waar ik vandaag een probleem mee had is een oude Dell Latitude D830, 80GB harde schijf. Geen idee of het een SSD is, maar toen ik net in safe mode (waar nog wel alles op stond) bij apparaatbeheer keek, stond de harde schijf er sowieso niet tussen...

wat is een time warp bug...? :o

No Signature here

Pagina: 1