Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerEdje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken en Googlen, maar kom er niet uit. Ik vermoed echter dat de kennis hier op Tweakers wel ruimschoots aanwezig is, dus ik stel mijn vraag hier.

Het is als volgt: Ik heb een CH3MNAS, waarop een ftp server (standaard) geïnstalleerd staat. Nu is het echter wenselijk dat er SFTP gebruikt wordt, dus de CH3MNAS moest aangepast worden. Dat kan met fun_plug en een add-on. Mijn keuze viel op Curl voor de SFTP functie.

Nu is het gelukkig redelijk simpel om op de CH3MNAS te voorzien van fun_plug, en dat heb ik dan ook al draaiende. Connectie via Putty gaat prima, ik heb ook de extra software (waaronder dus Curl) kunnen downloaden via fun_plug, dus alles lijkt prima te werken.

Maar dan... Hoe installeer ik curl op fun_plug en hoe configureer ik dat dan?

Kan iemand mij uitleggen hoe de installatie van een dergelijke add-on voor fun_plug werkt? Ik weet helaas niet zo heel veel van Linux, ik leer vooral door trial-en-error ermee werken, maar dat lijkt me in dit geval toch niet helemaal wenselijk omdat er data op de CH3MNAS staat (is trouwens wel netjes geback-upt, maar toch..)