Senseo wekker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-04-2020
Helaas kon ik niet echt een categorie hiervan vind dus dump ik het hier maar.
ik heb een probleem namelijk opstaan. Ik heb alle soorten wekkers geprobeerd en niets helpt.
Wel heb ik nog een idee om zelf een nieuwe wekker te gaan bouwen en wel van een oude senseo die ik nog heb staan. De bedoeling is dat er een klok in komt, en een optie om een wek-tijd in te stellen en dat het apparaat mij om die tijd wakker maakt met een kopje koffie.
Heeft iemand ideeën over hoe ik dit het beste aan kan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Simpel uitgelegd: zoek een wekkerradio, ga op zoek naar de 'schakelaar' die er voor zorgt dat de radio aanspringt als het alarm afloopt. Het enige wat je daarna moet doen is de radio vervangen door de senseo, en zien dat je ergens een stroomvoorziening hebt die het hele zootje niet opblaast.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_2fZZw4Ueeds/TS1niEvriwI/AAAAAAAAAHM/rAyUo6npF-4/s1600/wekker.jpg
Wat is er mis met zo'n wekker?

Voor mij met slechthorendheid, links 60% rechts 40% doofheid, en nog wordt ik hier wakker van ;-)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

diedazz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:05:
Simpel uitgelegd: zoek een wekkerradio, ga op zoek naar de 'schakelaar' die er voor zorgt dat de radio aanspringt als het alarm afloopt. Het enige wat je daarna moet doen is de radio vervangen door de senseo, en zien dat je ergens een stroomvoorziening hebt die het hele zootje niet opblaast.
Is het niet iets moeilijker als dat? De senseo krijg 2 pulsen, 1 op de middelste (On) en dan na 20 seconden op de linkse voor een lekker bakkie koffie!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
lees dit even door, staan nog wel wat handige links in: Domotica. Ervaringen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het kan veel makkelijker als je een gewoon koffiezetapparaat neemt ipv. een Senseo, dan hoef je slechts de avond van te voren je koffie klaar te zetten en een tijdschakelklok in te stellen. Bonus is dat je koffie nog lekkerder zal zijn ook.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Erasmo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:35:
Het kan veel makkelijker als je een gewoon koffiezetapparaat neemt ipv. een Senseo, dan hoef je slechts de avond van te voren je koffie klaar te zetten en een tijdschakelklok in te stellen. Bonus is dat je koffie nog lekkerder zal zijn ook.
En hoe gaat hij dan wakker gemaakt worden? Door het pruttelen? Zoals ik het begrijp wilt hij zodra de wakker gaat een kop koffie om goed wakker te worden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeHoX schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

En hoe gaat hij dan wakker gemaakt worden? Door het pruttelen? Zoals ik het begrijp wilt hij zodra de wakker gaat een kop koffie om goed wakker te worden.
Door de geur van koffie natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Een tijdschakelaar op het stopcontact. Daar vervolgens een wekker en een senseo op aansluiten.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21

J27

ja ja..., een wekker op een tijdschakelaar aansluiten :) als je wilt snoozen, dan kan je natuurlijk simpel even de aardlek schakelaaar om switchen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
zaiziks schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:43:
Een tijdschakelaar op het stopcontact. Daar vervolgens een wekker en een senseo op aansluiten.
Werkt niet, zie de post van Snake, senseo heeft 2 acties nodig om aan het koffiezetten te gaan :)

Ik ben bang dat je dan toch de Senseo open moet schroeven en de knopjes aansluiten op een zelfgemaakt microcontrollertje ofzo dat eerst een puls op de aanknop geeft, en na 20/30 seconden een puls op de éénkops-functie.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NeHoX schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Je moet natuurlijk wel de tijdschakelklok op 3 minuten voor de wekker instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

zaiziks schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:43:
Maar een senseo gaat niet zodra die op stroom komt gelijk een kop koffie zetten ;(

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

woutrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:47:
[...]

Maar een senseo gaat niet zodra die op stroom komt gelijk een kop koffie zetten ;(
Dat kun je overbruggen door de koffieknop met een tandenstoker oid in de 1-stand te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

Dat kun je overbruggen door de koffieknop met een tandenstoker oid in de 1-stand te klemmen.
Krijgt je dan niet heel veel bakjes koffie (tot het water op is?) als je niet op tijd wakker bent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Krijgt je dan niet heel veel bakjes koffie (tot het water op is?) als je niet op tijd wakker bent? :+
Ergo je moet dus snel uit bed zijn :P Of je doet er maar water voor 1 kopje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Erasmo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Ergo je moet dus snel uit bed zijn :P Of je doet er maar water voor 1 kopje in.
Je zult je maar verslapen hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Gewoon genoeg water voor 1 bakkie koffie in de Senseo :9

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
woutrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

Je zult je maar verslapen hahahaha
^^ met hem 8)7

is het niet makkelijker om een gedeeltelijk non-technische oplossing te maken?

Aan de snoozeknop van je wekker maak je iets vast wat, terwijl je op de snoozeknop druk, Je SENSEO ook aandrukt. Je snooze staat op 5 tot 10 minuten neem ik dan aan.
Hierna gaat je wekker en druk je op de UIT knop welke vervolgens vast zit aan de "1" knop van de senseo. (of 2 als je een grote bak koffie wilt).

Echt een onmogelijk plan denk ik... maar leuk om even uit te denken.

Afbeeldingslocatie: http://mattysallin.files.wordpress.com/2011/03/dooropen.jpg
Maar als ze dit kunnen maken... kan jij ook wel een automatische senseo maken :P :

[ Voor 12% gewijzigd door scenix_ op 18-10-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

scenix_ schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:32:
[...]

^^ met hem 8)7

is het niet makkelijker om een gedeeltelijk non-technische oplossing te maken?

Aan de snoozeknop van je wekker maak je iets vast wat, terwijl je op de snoozeknop druk, Je SENSEO ook aandrukt. Je snooze staat op 5 tot 10 minuten neem ik dan aan.
Hierna gaat je wekker en druk je op de UIT knop welke vervolgens vast zit aan de "1" knop van de senseo. (of 2 als je een grote bak koffie wilt).

Echt een onmogelijk plan denk ik... maar leuk om even uit te denken.

[afbeelding]
Maar als ze dit kunnen maken... kan jij ook wel een automatische senseo maken :P :
Wauw, zoiets moeten ze met magnetron hamburgers maken <3_<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

woutrNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:17:
[...]

Wauw, zoiets moeten ze met magnetron hamburgers maken <3_<3
Ik word toch liever wakker met de geur van koffie of bacon dan met die van magnetronburgers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 14:49
Pavla schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:46:
[...]

Werkt niet, zie de post van Snake, senseo heeft 2 acties nodig om aan het koffiezetten te gaan :)

Ik ben bang dat je dan toch de Senseo open moet schroeven en de knopjes aansluiten op een zelfgemaakt microcontrollertje ofzo dat eerst een puls op de aanknop geeft, en na 20/30 seconden een puls op de éénkops-functie.
Ik ben het met deze oplossing eens ^^

Men neemt een wekker, zoekt die schakelaar op waarmee het geluid aangaat op de gewenste tijd en sluit deze eens aan op een interrupt ingang van bv. de PIC 16F628A (kan in sleepmodus enzo om energie te besparen^^). Zodra het niveau op dat lijntje verandert gaat de PIC aan. Dan zet je er een stukje code in die op een output waarop de aan knop van de senseo zit aangesloten een pulsje te geven zodat hij aangaat. Dan maak je een mooi delay loopje van ~45 sec (or whatever is needed) om na die delay weer een puls te geven op de knop voor een kopje koffie ^^ Daarna gaat de PIC weer terug in slaapmodus :>

enige wat je nog uit moet zoeken zijn dan de benodigde voltages voor de pulsjes en klaar is .. Surox.

Kosten: ~€3,00 (ook voor eventueel benodigde transistortjes, PIC is €1,60 dacht ik) en wat tijd.

Good luck :Y

Edit; als je het helemaal goed wilt doen programmeer je natuurlijk een timer/wekker in de PIC, maar das weer een hoop extra werk denk ik ^^

[ Voor 4% gewijzigd door IceBlackz op 18-10-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
ik zou wel aanraden om een microswitch maken bij de plaat en die ook aan je pic(of wat je gaat gebruiken) te hangen. Dan kun je in de code invoeren dat hij geen koffie gaat zetten als er geen kopje staat.
dat het waterresevoir leeg is is niet er --> dan gaat de senseo zelf gewoon geen koffie zetten.
geen pad is ook niet erg --> dan krijg je in het ergste geval een kop warm water.

maar het gaat een keer gebeuren dat je het kopje vergeet. en daar let de senseo niet op.
Gewoon een simpele microswitch die wordt ingedrukt door het kopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL

woutrNL

Erasmo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

Ik word toch liever wakker met de geur van koffie of bacon dan met die van magnetronburgers :P
Oke das ook weer wakker, maar voor de mensen onder ons met een middagdutje misschien ? haha !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
lol, een uC voor een 30s delay....pak gewoon een 555 of 4060 of wat dan ook. Kost je minder en geen programmeren maar gewoon wat onderdeeltjes.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
Eerder naar je bed, dat is de beste wekker van de wereld.

Maar verder zou ik het ook wel willen, dat de koffie klaar stond.

[ Voor 37% gewijzigd door mhr-zip op 18-10-2011 22:46 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Senseo... sinds wanneer is dat koffie?

Heb trouwens ooit iets dergelijks gebouwd van een oude wekker en een echt koffiezetapparaat. ruwe bonen 's avonds er in... 's ochtends de geur van koffie...

Op zich is het niet moeilijk, met een relais en een simpel schakel systeempje ben je er.
Je moet alleen wel enigszins verstand van electronica hebben.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovation
  • Laatst online: 19-04-2020
ik ben trouwens eerstejaars electrotechniek aan de ut dus vroeg of laat zal het iig wel lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 18:12

nephilimcrt

Mad Scientist

Hoi! Ik val alleen even binnen omdat ik me laatst ook een beetje heb verdiept in het slopen van een Senseo en ben daarbij over een best wel fijne site gestruikeld. Hier staan een aantal handige instructies voor hoe je een Senseo openmaakt en wat er allemaal binnenin te vinden is enzo. Hope it helps!

http://www.onderdelensenseo.nl/?page=Gebruiksaanwijzingen

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit inmiddels gelukt? Ik zou ook heel graag zo'n wekker willen. Of gewoon uberhaubt een tijdschakelaar op mijn senseo. Ik heb Philips hierover gemaild, voorlopig maken ze het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:53:
Is dit inmiddels gelukt? Ik zou ook heel graag zo'n wekker willen. Of gewoon uberhaubt een tijdschakelaar op mijn senseo. Ik heb Philips hierover gemaild, voorlopig maken ze het nog niet.
Wow, je gaat voor Topic-kick of the year award? :P

Dit moet toch, zoals velen aangeven als tweaker wel redelijk makkelijk op te lossen zijn. Arduino inbouwen aansluiten op de ledjes van de knopjes en dan een relay of iets over het knopjes contact zelf.
Branden de ledjes constant: Water is heet en dan kan het relay geschakeld worden en hoppa, u heeft koffie.

Inschakelen kan dan door een simpele tijdklok.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

DirtyBird

Praktiserend denker

Gaat het om het resultaat of om het zelf bouwen, dat is me niet helemaal duidelijk.
Er bestaan namelijk wel koffiezetapparaten met een wekker functie.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Bedenk wel dat er geen transformator in de senseo zit. Oftewel geen rekening houden met galvanische scheiding dmv bv een opto kan er voor zorgen dat je hele project geen 5V t.o. aarde meer is :P Al wordt je nergens zo goed wakker van als een schokkende ervaring bij het pakken van je koffie :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal abracadabra voor mij. Maar ik vroeg mij af of het de topicstarter gelukt was. Zo ja, ik wil graag betalen voor een senseo die automatisch aan gaat :D
Pagina: 1