Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen P
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 15:43
Dag,

Ik hoop dat ik hier goed zit, gezien dit mijn eerste topic is..

Ik heb van een maatje de volgende spullen gehad:
  • Moederbord: MSI K8N SLI Platinum
  • Processor: AMD Athlon 64 4000+
  • Geheugen: Verschillende DDR400 reepjes
Nu heb ik dit alles aangesloten op een OZC600SXS voeding en een HD Radeon 5750, wat werkend uit de pc van mijn broertje komt. Als ik m'n systeem nu aan probeer te zetten gaan alle fans draaien harde schijf maakt wat geluid, maar ik krijg geen beeld.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
  1. Alles uit de kast gehaald. Moederbord op een houten plank gelegd en alleen met processor, voeding en met zo een MSI usb geval opgestart (zie plaatje onderaan deze post).
  2. Ding gaf met de lampjes aan dat het geheugen ontbrak, dus het geheugen er in geprikt. Ook meteen maar even een speaker gemonteerd om de piepjes te horen.
  3. Geprobeerd te starten en hij gaf met de lampjes aan, "Initializing Floppy Drive Controller" en gaf tegelijk 1 lange piep en 2 korte piepjes, wat betekent geen videokaart aanwezig.
  4. Vervolgens Floppy Drive aangesloten, maar de lampjes code en de piepjes bleven hetzelfde. Ook geprobeerd met alleen een lege harde schijf en geprobeerd met floppy drive en harde schijf. In alle gevallen kreeg ik dezelfde uitkomst.
  5. Toen videokaart gemonteerd, geen piepjes meer en ook geen beeld.. Lampjes bleven wel hetzelfde aangeven...
Wat kan het probleem zijn..? Is de videokaart misschien te nieuw voor mijn moederbord? Is het moederbord misschien overleden?

Hopelijk zijn er hier mensen die mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!

Edit: Ik heb op het forum gelezen dat een PCIe 2.0 kaart niet in een PCIe 1.0a slot werkt. Volgens mij heeft dit bord een PCI 1.0a slot, zou dit dan de reden kunnen zijn dat het niet werkt?

Afbeeldingslocatie: http://bryankollar.com/shopping/images/msi%20usb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen P op 18-10-2011 13:41 ]