iPad 2 naar IOS5 - alles weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 18:59
Net iPad2 van mijn vrouw geupgrade naar iOS5. Overal netjes volgende / accept / machtigen geklikt. Na afronding blijkt alleen alles weg te zijn, aps foto's zakelijke documenten, is nu volledig kaal.

De reservekopie die gemaakt zou zijn tijdens de installatie is ook nergens te bekennen (grootste map onder ..\MobileSynce\backup\ is 19 MB. Iemand een idee voor een oplossing? Vind het wel extreem cru dat na 90 minuten back-uppen er een volledig kaal systeem over blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Terror op 18-10-2011 00:05 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Heb je wel de upgrade gedaan op de PC/Mac waar je normaal ook mee synchroniseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Bij mij was ook alles weg. Ik had het opgelost door icloud uit te zetten en in te stellen om te syncen met itunes en niet met icloud. Ik weet niet meer precies hoe, ik klikte random wat rond en opeens werkte het :P

In zowel itunes zelf als in de settings-menu had ik gekloot :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
M55 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:05:
Heb je wel de upgrade gedaan op de PC/Mac waar je normaal ook mee synchroniseert?
Jup

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Offtopic: Laat me raden je vrouw boos want die hoefde niet eens zo nodig te upgraden naar iOS 5? Gebeurt mij hier nog weleens :+

Ontopic: Staan alle zaken waar je het over hebt niet gewoon in iTunes? Dus kun je niet gewoon even selecteren wat je weer wilt syncen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik had hetzelfde maar ik had wel een foutmelding voorbij zien komen maar ja ik heb dan ook mijn update gedaan op de avond van de release.

Maar je weet zeker dat je geen foutmelding voorbij hebt zien komen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Heb met mijn iPhone 3GS exact hetzelfde gehad: al mijn Apps weg. Heb Apple wel even grondig vervloekt op dat moment, wat een kutupgrade. Ook geen backup aangemaakt door de updater helaas. Ik ben maar gewoon van scratch weer begonnen, gelukkig waren mijn contacten e.d. niet gewist en hoefde ik dus alleen de Apps opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Ik snap dus echt niet dat er nog steeds mensen zijn die niet backuppen voordat ze gaan updaten? Je zorgt toch altijd dat je een backup hebt? Ookal ga je er vanuit dat een Apple update altijd goed gaat, wat nou als de stroom uitvalt tijdens zo'n update? Dan ben je toch net zo ver ? Ik snap dat dus echt niet... Altijd backuppen!!

edit; is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd. Maargoed voor de volgende keer in elk geval ;). Nu ben je gewoonweg de pineut. Als je geen backup hebt, heb je geen backup. Simple as that.

edit2; @hieronder; fixed :+ thnx :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bloemstukje op 18-10-2011 16:55 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
SanderPS3 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:51:
Ik snap dus echt niet dat er nog steeds mensen zijn die niet backuppen voordat ze gaan updaten? Je zorgt toch altijd dat je een backup hebt? Ookal ga je er vanuit dat Apple updat altijd goed gaat, wat nou als de stroom uitvalt tijdens zo'n update? Dan ben je toch net zo ver ? Ik snap dat dus echt niet... Altijd updaten!!
backuppen bedoel je denk ik? :>

Gisteren ook de update gedaan van iPad 2 naar iOS 5.0. Ging best prima. Duurde langer dan gedacht. Ding startte 5x opnieuw op en dacht dat het fout was gegaan omdat hij een hersteliets ging teerugzetten. Maar dat waren waarschijnlijk de instellingen oid. (ben onbekend met apple...).

Apps waren er wel af. Maar na een app te installeren had deze wel direct alle instellingen die ervoor ook in stonden. Dus alle instellingen waren er gelukkig nog wel :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Sterker nog. Voordat je start met de installatie van de update krijg je een waarschuwing in beeld dat ALLES wordt gewist! Er staat ook in dat je een backup van je contacten, foto's, e.d. dient te hebben/ maken voordat je doorgaat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Terror schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:02:
Net iPad2 van mijn vrouw geupgrade naar iOS5. Overal netjes volgende / accept / machtigen geklikt. Na afronding blijkt alleen alles weg te zijn, aps foto's zakelijke documenten, is nu volledig kaal.

De reservekopie die gemaakt zou zijn tijdens de installatie is ook nergens te bekennen (grootste map onder ..\MobileSynce\backup\ is 19 MB. Iemand een idee voor een oplossing? Vind het wel extreem cru dat na 90 minuten back-uppen er een volledig kaal systeem over blijft.
Staan er nog back-ups in de Preferences van iTunes van vóór de update? Zo ja, probeer een herstel van de iPad uit te voeren (geen Update, maar Restore dus) en dan bij het opnieuw "aangaan" van de iPad in iTunes expliciet te laten herstellen van de back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
SanderPS3 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:51:
Ik snap dus echt niet dat er nog steeds mensen zijn die niet backuppen voordat ze gaan updaten? Je zorgt toch altijd dat je een backup hebt? Ookal ga je er vanuit dat Apple updat altijd goed gaat, wat nou als de stroom uitvalt tijdens zo'n update? Dan ben je toch net zo ver ? Ik snap dat dus echt niet... Altijd updaten!!
Voor je anderen veroordeelt: de meesten die ik ken waar exact hetzelfde gebeurde hadden dus wel degelijk een backup.

Alleen die onder iOS5 terugzetten: ho maar! Althans niet volledig. Backup heeft bij mij in ieder geval nog wallpaper, e-mail instellingen en contacten kunnen herstellen voor hij een foutmelding gaf, alleen de mappenstructuur van de apps niet, maar hoor in mijn vriendenkring dat ik een gunstige uitzondering ben. Heb meerdere mensen gehoord die ondanks backup alle contacten kwijt zijn.
Backup gaf er daarna ook bij mij de brui aan. Synchen ging daarna ook niet meer omdat hij foutmeldingen wegens corrupte backup bleef geven. En dat waar hij inderdaad ruim 90 minuten een herstelkopie heeft zitten maken en 7 Gigabyte op mijn HD heeft gegooid.
Pas nadat ik de herstelkopie had gedelete, ik wederom wat wel op mijn iPad2 stond had gebackupped en weer een volledige herstel kon ik alle apps en muziek weer op de iPad2 zetten. Vervolgens kon ik wel weer alle apps organiseren in mapjes.

Kortom: bepaald niet vlekkeloos verlopen de upgrade. Nu de iPad2 eenmaal op iOS5 werkt daar wel erg tevreden over, heb het idee dat alles net even wat snappyer werkt (kan natuurlijk ook komen omdat alles nu opgeschoond is) en Airplay full mirroring naar mijn ATV2 is waanzinnig.

Al met al alleen wel 3 avonden mee bezig geweest met te weinig slaap. En dan moet ik mijn iPhone nog doen.

Gelukkig vertrouw ik voor backup van contacten en andere essentiële data ook op meer backups dan alleen de iTunes backup. Dus zelfs in worst case zou ik persoonlijk niet echt iets kwijt geweest zijn anders dan dat het lang werk is om alles te herstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 18-10-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Zeer herkenbare frustraties die ik lees....ik had ook gewoon van alles netjes een backup gemaakt ook echter waren na de install alle apps weg en ook de mappenstructuur waarin ik deze gezet had was ook weg dus ik kon weer alles in gaan delen...had dus 10 pagina aan apps ofzo die ik dus moest reorganizen. Dacht dat bij een backup die instelling ook wel meegenomen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:08
Als de back-up nog wel op je PC/MAC aanwezig is, maar je hem niet op je device krijgt, dan is er de mogelijkheid om de back-up uit te lezen, de gegevens eruit te halen en deze weer op je iPad te syncen door deze in iTunes in te laden. (Foto's, contacten, smsjes, video's, books etc. etc.)

Gebruik het programmatje iPhone Backup Extractor. Heeft voor mij ook gewerkt. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 19:13
Yoshi1983 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:27:
Offtopic: Laat me raden je vrouw boos want die hoefde niet eens zo nodig te upgraden naar iOS 5? Gebeurt mij hier nog weleens :+
Haha, Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Yoshi1983 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:27:

Ontopic: Staan alle zaken waar je het over hebt niet gewoon in iTunes? Dus kun je niet gewoon even selecteren wat je weer wilt syncen en klaar?
Wel boos, maar upgrade was op haar initiatief. Schade valt uit eindelijk nog wel mee. E-mail en agenda staat op exchange servers, werkbestanden in dropbox. Gekochte aps worden door de appstore onthouden.

Kost alleen weer zoveel tijd om alles in te stellen. Verder jammer van aantekeningen, todo lijstjes en foto's etc. iTunes bevat helaas geen extra gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Ja, bij mij ging de installatie ook niet soepel.
Eerst had die ios5 eropgezet en daarna de apps. Want daar had die daarvoor een backup eerst gemaakt.
Toen ging die synchroniseren met mijn pc. Gaf de melding at mijn PC de apps niet gesynchroniseerd kon. Maar goed, op een gegeven moment na de synchronisatie waren alle apps verdwenen op mijn Ipad2. Alleen de standaard stuff van ios5 staan erop.

Nu moet ik alle apps opnieuw installeren (zijn er 125) Gelukkig onthoud Appstore jouw "Aankopen". Maar goed die backup op mijn PC is ook opeens verdwenen na de installatie van ios5 en synchronisatie. Hij heeft toch niet verwijderd?

Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

aangeboden schreef op zondag 06 november 2011 @ 06:44:
Ja, bij mij ging de installatie ook niet soepel.
Eerst had die ios5 eropgezet en daarna de apps. Want daar had die daarvoor een backup eerst gemaakt.
Toen ging die synchroniseren met mijn pc. Gaf de melding at mijn PC de apps niet gesynchroniseerd kon. Maar goed, op een gegeven moment na de synchronisatie waren alle apps verdwenen op mijn Ipad2. Alleen de standaard stuff van ios5 staan erop.

Nu moet ik alle apps opnieuw installeren (zijn er 125) Gelukkig onthoud Appstore jouw "Aankopen". Maar goed die backup op mijn PC is ook opeens verdwenen na de installatie van ios5 en synchronisatie. Hij heeft toch niet verwijderd?

Ben ik de enige met dit probleem?
Ik had het zelfde probleem...maar dat was op de launchdag en dacht maybe dat het door de drukte kwam ook ofzo want ik kreeg ook een foutmelding tijdens het updaten. Erg vervelend dat dit nog steeds bij mensen gebeurt...ach ja het kost even wat meer tijd en moeite helaas maar daarna staat alles er weer op al is het te hopen dat bij een volgende grote update dit niet meer gebeurt uiteraard.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Is er uberhaupt een manier om een upgrade te draaien waarna je iPhone of iPad netjes de apps in de juiste indeling terugzet op je apparaat? Heb dat bij de iPad en de iPhone nog nooit goed zien gaan namelijk. Benieuwd of ik een verborgen instelling mis of dat het een universele fuckup is van Apple!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 12:37

doc

Hier geen problemen gehad op meerdere iPhone's, iPad, etc.

Belangrijk is dat van te voren de synchronisatie goed gaat en dat de backups goed en compleet zijn. Voordat ik een backup maak reboot ik dan ook het device, dan gaat het over het algemeen prima. Gooi desnoods je bestaande backup eerst weg en maak een nieuwe (duurt langer, maar minder lang dan dat je alles opnieuw moet indelen). Hiermee gaat het bij mij tot nu toe altijd goed. Veel problemen onstaan ook vaak door verschillende Apple ID's door elkaar te gebruiken (in iTunes een andere dan op device etc)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
ios versie 5.0.1 beschikbaar. Kreeg dat bericht nu. Ben benieuwd of het nu goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik heb hier ook zonder probleem een iPhone3G, een iPhone4, een iPad en een iPad2 (die allemaal gejailbreakt waren) zonder problemen van diverse versie allemaal naar 5 gebracht. Ik ben dan nu de jailbreaks kwijt maar ik deed daar toch al niks meer mee.
Pagina: 1