Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domeinnaam "handel"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en verdwaalde dames,

ik ben aangesloten bij een bepaalde club, voor het verhaal verder niet belangrijk dus zal het ook achterwege laten. Hierbij hoort een forum, wat ook redelijk drukbezocht wordt. Hierop is op een gegeven moment aangegeven dat er via een andere, overkoepelende organisatie, een "nieuw" en betaalde "club" geopend wordt, met rechtsvorm (stichting) en meer mogelijkheden dan de huidige club waarbij ik ben aangesloten.

Een van de clubleden heeft vervolgens snel na het lezen van de beoogde clubnaam, de bijbehorende domeinnaam geregistreerd en bied hem nu enkel te koop aan voor 500 euro.

Zeer kinderachtig, irritant, enzovoorts. Maar vooral belangrijk, in hoeverre is dit toegestaan?

Graag alleen reacties met onderbouwing, zodat er duidelijke antwoorden uitkomen en we weten waar we aan toe zijn.

Bedankt allen!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05
Korte samenvatting: Geen merknaam, weinig kans. Dat geld ook voor hem. Kortom, als de club deze merknaam deponeert heeft de club grote kans de domeinnaam te kunnen opeisen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Nijn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:52:
Korte samenvatting: Geen merknaam, weinig kans. Dat geld ook voor hem. Kortom, als de club deze merknaam deponeert heeft de club grote kans de domeinnaam te kunnen opeisen.
Maar dan heeft die persoon de naam nog steeds als eerste geregistreerd. Dat zag je ook wel met modernwarfare3.com. Die is ook alleen maar afgestaan omdat er eerdere Modern Warfare spellen waren uitgegeven én omdat het domein werd gebruikt om te trollen.

Als hij dus kan aantonen dat hij weldegelijk iets met die naam aan het doen is, heeft de club gewoonweg pech en moeten zij maar een andere naam kiezen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Deze pagina zou je wat meer info/inzicht moeten kunnen verschaffen (althans, ik neem aan dat het om een.NL-naam gaat?):
https://www.sidn.nl/over-...chten/inbreuk-op-rechten/

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Bij Modern Warfare kwam er een rechtzaak aan te pas.. Het blijft maar een naam, though. Ik klaag ook niet de persoon aan die mijn voornaam+achternaam.nl al jaren in bezit heeft en er niks mee doet.

Wees creatief, zet een '-' in de naam, of de woonplaats erachter.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:54:
[...]

Maar dan heeft die persoon de naam nog steeds als eerste geregistreerd. Dat zag je ook wel met modernwarfare3.com. Die is ook alleen maar afgestaan omdat er eerdere Modern Warfare spellen waren uitgegeven én omdat het domein werd gebruikt om te trollen.

Als hij dus kan aantonen dat hij weldegelijk iets met die naam aan het doen is, heeft de club gewoonweg pech en moeten zij maar een andere naam kiezen.
Het enige dat hij er mee vanplan is is "pesten". Dit laat hij ook duidelijk merken.

Bedankt voor de antwoorden, we hebben dus in principe niet echt gronde om er iets op een gemakkelijke manier aan te doen. Wellicht maar gewoon geen aandacht geven en hopen dat hij de kosten voor verlengen volgend jaar niet betaald.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Waarom is er vreemd genoeg de gedachte dat er met domeinnamen niet gehandeld mag worden? Ja het is irritant maar stel dit ging om een... stuk grond. Persoon leest dat, koopt het stuk grond en wilt het verkopen met winst.
Slim toch? Da's kapitalisme.

Buiten dat heb je geen poot om op te staan behalve als het een gedeponeerd merkrecht is en zelfs dan nog kan het geëmmer worden.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:01:
Waarom is er vreemd genoeg de gedachte dat er met domeinnamen niet gehandeld mag worden? Ja het is irritant maar stel dit ging om een... stuk grond. Persoon leest dat, koopt het stuk grond en wilt het verkopen met winst.
Slim toch? Da's kapitalisme.

Buiten dat heb je geen poot om op te staan behalve als het een gedeponeerd merkrecht is en zelfs dan nog kan het geëmmer worden.
Ik heb nooit de gedachte geopperd dat het niet toegestaan zou zijn; ik was enkel geintresseerd in de feiten hieromtrent

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 08:30

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:02:
Ik heb nooit de gedachte geopperd dat het niet toegestaan zou zijn; ik was enkel geintresseerd in de feiten hieromtrent
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:50:
Zeer kinderachtig, irritant, enzovoorts. Maar vooral belangrijk, in hoeverre is dit toegestaan?
Je vraagt; In hoeverre dit is toegestaan. Daarmee opper je toch echt de gedachte dat eventueel niet toegestaan zou zijn.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit heb ik zelf helaas ook meegemaakt.
Mijn advies: Neem een andere naam, die ook logisch is. Bv. ......club of ......forum of een afkorting o.i.d. en ga die gebruiken.
Dan kan hij niets meer met die domeinnaam en maakt het voor jou/jullie niet uit of hij die houdt of volgend jaar weer laat verlopen.

Door deze actie is zijn positie binnen de nieuwe club natuurlijk ook duidelijk.
En als hij zich toch wil aansluiten, zal hij eerst de domeinnaam moeten overdragen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
KifArU schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:55:
Dit heb ik zelf helaas ook meegemaakt.
Mijn advies: Neem een andere naam, die ook logisch is. Bv. ......club of ......forum of een afkorting o.i.d. en ga die gebruiken.
Dan kan hij niets meer met die domeinnaam en maakt het voor jou/jullie niet uit of hij die houdt of volgend jaar weer laat verlopen.

Door deze actie is zijn positie binnen de nieuwe club natuurlijk ook duidelijk.
En als hij zich toch wil aansluiten, zal hij eerst de domeinnaam moeten overdragen.
gewoon zoiets idd, of juist voor .com of .nl kiezen, ten opzichte van zijn keuze, na een jaar is hij er wel zat van....
Pagina: 1