Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 start niet meer op (wit streepje knipperend)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

De pc van mijn ouders start sinds zaterdag ineens niet meer op, ik dacht vanavond wel even te gaan knutselen maar kom geen streep verder.

Wat er gebeurt er komt een scherm van (het moederbord?) met de opties van de bios f8 of del ik als ik niets doe gaat hij naar een zwart scherm en begint er vrolijk een wit streepje te knipperen. Ga ik naar de bios en zet ik de boot priority om gebeurt hetzelfde.

Staat er een instelling verkeerd of is er iets anders mis?...
Heb hun windows op mijn harddisk gezet en de bios omgezet naar mijn hardeschijf maar er gebeurt niets:

Wat ik inmiddels ook al heb geprobeerd is de bios batterij opnieuw erin te doen.

Thankx Wouter :)

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Meestal is dat een dode harde schijf.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
HD is overleden. Zie je de HD wel in de bios als deze is aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:04:
HD is overleden. Zie je de HD wel in de bios als deze is aangesloten?
De hardeschijf zie ik wel gewoon in de bios...
Ik beschik jammer genoeg niet over een andere windows kast om de hardeschijf even aan te hangen...

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:20
Hoor je toevallig een tikkend geluidje? dat had m'n broertje namelijk ook een jaar geleden, hoorde je telkens een tikkend geluid en hij startte inderdaad ook niet of met moeite ;)

Verwijderd

Topicstarter
mmm hij tikt alleen als ik de bios in wil maar dat is volgens mij gewoon een relais dat schakeld

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Op basis van je verhaal beschik je over heel weinig kennis, ik raad je dan aan om de computer naar een speciaalzaak te brengen, of naar iemand die beschikt over meer kennis dan jou.
Want het zou zo maar kunnen dat je meer beschadigt dan je lief is ;-)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:32:

Heb hun windows op mijn harddisk gezet en de bios omgezet naar mijn hardeschijf maar er gebeurt niets:
Dit is me even te kort door de bocht.

wat heb je precies gedaan? een diskclone, copy *.*, of een nieuwe installatie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:21:
[...]

Dit is me even te kort door de bocht.

wat heb je precies gedaan? een diskclone, copy *.*, of een nieuwe installatie?
Ik heb windows gedownload en op mijn hdd gezet,

Mijn plan was om opnieuw windows te instaleren op een aparte partitie en vervolgens de gegevens (een aantal foto's te kopieren) en vervolgens de gehele schijf formateren en dan een schone windows install doen...

Maar de pc wil dus niet verder gaan dan het witte knipperende streepje

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:16:
[...]
Ik heb windows gedownload en op mijn hdd gezet,

Mijn plan was om opnieuw windows te instaleren op een aparte partitie en vervolgens de gegevens (een aantal foto's te kopieren) en vervolgens de gehele schijf formateren en dan een schone windows install doen...

Maar de pc wil dus niet verder gaan dan het witte knipperende streepje
Tja, als je op 1 pc windows installeert, wil niet zeggen dat die HD dan in een andere PC gewoon ook functioneert... Installaties zijn nog steeds hardware specifiek voor zover ik weet.

Om de gegevens veilig te stellen, ben je al aan de slag geweest met een live linux versie om te kijken of je nog wat van die andere partities af kunt halen?

No drama

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Serieus, jij weet niet echt wat je doet, dus probeer je maar wat.
Waarschijnlijk zit je nu ook in het verkeerde forum, want wat ik op jouw verhaal uit maak begint op een hardware defect te lijken.
Dus nogmaals, vraag even in je vrienden/familiekring of er iemand is met verstand van zaken of breng hem naar een computer zaak.
Hardware defect > nieuwe installatie > terug bij af, dus zal niet helpen.
Is het Windows dat naar de kloten is, tsjah dan proberen met een Live CD (ubuntu / hirens boot (mini windows xp)) om te kijken of je bij de bestanden kan.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Wish schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Tja, als je op 1 pc windows installeert, wil niet zeggen dat die HD dan in een andere PC gewoon ook functioneert... Installaties zijn nog steeds hardware specifiek voor zover ik weet.

Om de gegevens veilig te stellen, ben je al aan de slag geweest met een live linux versie om te kijken of je nog wat van die andere partities af kunt halen?
nee nee wel gewoon op de zelfde pc alleen met een externe harddisk, maar ook als ik een instalatie vanaf deze harddisk wil doen. Start hij ook niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:28:
Serieus, jij weet niet echt wat je doet, dus probeer je maar wat.
Waarschijnlijk zit je nu ook in het verkeerde forum, want wat ik op jouw verhaal uit maak begint op een hardware defect te lijken.
Dus nogmaals, vraag even in je vrienden/familiekring of er iemand is met verstand van zaken of breng hem naar een computer zaak.
Hardware defect > nieuwe installatie > terug bij af, dus zal niet helpen.
Is het Windows dat naar de kloten is, tsjah dan proberen met een Live CD (ubuntu / hirens boot (mini windows xp)) om te kijken of je bij de bestanden kan.
beste quad ik heb hier idd niet zoveel verstand van maar ik zou het zonden vinden om ergens heen te stappen en als achteraf blijkt dat ik het zelf had gekund. Maar het lijkt idd op een kapotte hardeschijf dus ik ga ergens een nieuwe hardeschijf erin laten zetten + nieuw moederbord en processor videokaart enz is prima...

Gr Wouter

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:54:
[...]

beste quad ik heb hier idd niet zoveel verstand van maar ik zou het zonden vinden om ergens heen te stappen en als achteraf blijkt dat ik het zelf had gekund. Maar het lijkt idd op een kapotte hardeschijf dus ik ga ergens een nieuwe hardeschijf erin laten zetten + nieuw moederbord en processor videokaart enz is prima...

Gr Wouter
Ja ik snap uiteraard.
Maar wellicht is het voor uitsluitsel verstandig om een familielid of vriend te vragen :-).

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1