Toon posts:

Tijdelijk routeren via pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is hier de router kapot gegaan, nu kon ik gelukkig nog een kabel direct via het modem naar mijn pc trekken en heb ik toch internet, vervolgens heb ik een WLAN USB ding in mijn pc gestoken en daarmee een netwerk opgezet zodat mede-internetgebruikers(studentenhuis) toch kunnen internetten.
Er is nu echter 1 probleem: ik had hier een thuisservertje staan, en ik kan het nu niet voor elkaar krijgen dat ie daarvan poort 80 opvraagt en niet van mijn eigen pc.

TL;DR:
Even hoe het netwerk in elkaar zat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dD8WB.png
En nu dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IiYtX.png

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat port 80 etc. toch naar mijn server gaan? (Switch is heel simpel, heeft geen configuratiepagina ofzo)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Poort 80 van alle pc's of bedoel je poort 80 vanaf extern? Dus je draait een webserver die je extern wilt aanbieden.... Ik ben nog gissende :)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:56:
Poort 80 van alle pc's of bedoel je poort 80 vanaf extern? Dus je draait een webserver die je extern wilt aanbieden.... Ik ben nog gissende :)
Ja, ik wil 'm extern aanbieden, nu is het probleem dat als je van extern poort 80 hier aanvraagt het naar mijn PC gaat en niet naar mijn server

• muppet99
kun je in je modem portforwarden/natten? Anders gaat het wel lastig worden vrees ik. Je zult de poort specifiek moeten forwarden naar je server en dat kan nu alleen op de modem. Misschien kun je wat informatie verschaffen over welke modem je hebt staan?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:07:
kun je in je modem portforwarden/natten? Anders gaat het wel lastig worden vrees ik. Je zult de poort specifiek moeten forwarden naar je server en dat kan nu alleen op de modem. Misschien kun je wat informatie verschaffen over welke modem je hebt staan?
Ik kan op mijn modem volgens mij niks instellen. Ik weet zo echt niet wat voor modem het is, het is een standaardding wat we van Onsneteindhoven hebben gekregen. Als het niet gaat dan zet ik hier wel tijdelijk een xampp ding op met een bericht dat alles er tijdelijk uitligt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een modem(zonder router), en met een switch er achter met 2 pc gaat never nooit niet fatsoenlijk werken tenzij je meerdere ip adressen hebt

Iperf

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
waarom niet?

Hij kan zijn server toch instellen als gateway.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Bedenk nu eens welke machine het externe ip krijgt, en wie dan moet bepalen wie welke poort doorgestuurd moet krijgen?

Dan is het verrekte lastig om op die "server" uit te komen.

Dan kan je beter een oud machientje met Clearos, pfsense, desnoods freesco optuigen, zodat je wel het één en ander kunt regelen.

Abort, Retry, Quake ???

• muppet99
wel voor intern verkeer, maar niet voor extern verkeer. voor zover ik weet kun je niet in de modem komen, dus zit er niks anders op dan morgenvroeg naar de pcboer rennen :)

Carpe Diem

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

muppet99 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:46:
. . . morgenvroeg naar de pcboer rennen :)
* Brahiewahiewa vraagt zich af waarom TS dat vandaag al niet gedaan heeft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

* Brahiewahiewa vraagt zich af waarom TS dat vandaag al niet gedaan heeft
Omdat het probleem eerst ergens anders lag, en ik er vanavond pas achter kwam dat het toch echt de router is. Maar goed, nieuwe router staat al klaar bij een lokale pc boer, morgen snel halen maar ^^.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-02 20:42

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:48:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IiYtX.png

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat port 80 etc. toch naar mijn server gaan? (Switch is heel simpel, heeft geen configuratiepagina ofzo)
Ho, daar gaat het fout. Die switch direct achter je modem gaat geen zin hebben, omdat er geen router tussen zit. De eerste PC die via DHCP een IP-adres vraagt van je modem krijgt hem, de rest krijg geen IP en heeft geen internet.

Wat wel kan is zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img.tuxplace.nl/albums/userpics/10001/Untitled%7E1.png
Die server daar heeft dan 2 netwerkkaarten, één aan de kant van de modem (WAN) en een andere aan de LAN-kant. Aan de LAN-kant kan eventueel ook nog een switch achter.
Die server configureer je dan zo dat hij als router fungeert. Die server zal dan NAT, DHCP en dat soort shit moeten gaan afhandelen.

De draadloze netwerkkaart in die PC zal je dan als bridge moeten configureren.

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 18-10-2011 15:53 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1