Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop requirements om HD films op tv af te spelen

Pagina: 1
Acties:

• Bart3001
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-12-2021
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe tv en nieuwe laptop kopen. Voor de tv zit ik aan een Samsung LE40D550 of Samsung LE37D550 te denken. Op de laptap wil ik wat internetten, basic tekstverwerken, en een film onderweg of op vakantie kunnen bekijken, dus daar hoeft de laptop niks bijzonders voor te kunnen.

Maar ik wil ook graag Full HD films via mijn laptop op de tv afspelen. Ik heb in de fora wel wat onderwerpen gevonden die hier over gaan maar niet alle minimum specificaties op een rijtje, tot nu toe heb ik kunnen vinden:
- HDMI aansluiting
- Windows Media Centre
- Minimaal 2 GB werkgeheugen
- Paar honderd GB geheugen

Wat zijn de minimum requirements voor een laptop om smooth (zonder schokjes) HD films op tv te kunnen afspelen? Met name processor en videocard..
Maakt het nog uit of het 5400rpm of 7200rpm is?

Alvast bedankt.

mvg, Bart

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-11 17:39
Ik weet niet precies wat je nodig hebt qua processor / grafische kaart, heb zelf een Sandy Bridge i7 processor met nVidia 540M GT en 4GB geheugen, dat werkt uiteraard perfect. Windows Media Centre is niet echt nodig, je kunt gewoon een programma als VLC gebruiken.

Er is één belangrijk ding hierin, wat is je budget? Ik heb zelf net een nieuwe Dell XPS 15 gekocht en dat is een ideale laptop voor jou doel, bovendien heeft de XPS 15 (als optie) een geweldig goed Full HD scherm en standaard een ingebouwde 2.1 speakerset die werkelijk onovertroffen is. Met deze twee features is het ook perfect mogelijk incidenteel een film op de laptop te kijken.

Dan nog wat, kijk evt. in de Notebook BBG

[ Voor 39% gewijzigd door Johanson16 op 17-10-2011 22:06 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Moet er ook nog tegelijk ge(de)codeerd worden?

Mijn atom N270 met ION chip, 3GB en 5400rpm schijf draait nog HD materiaal op de tv.

Persoonlijk zou ik wel voor iets snellers gaan, maar écht nodig is het dus niet.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat kan met vrijwel elke moderne laptop.
Ik heb een netbook met een e-450 APU die trekt dat ook prima.

Elke sandybridge (intel) en Llano (amd) moet dit kunnen. De Fusion apu's (amd) weet ik niet zeker of ze het allemaal trekken. De e-350 en e-450 volgens mij wel

• Bart3001
Mijn budget is tussen €400-€600 euro, ik zal dus compromissen moeten maken...

Wat houdt “ge(de)codeerd” in?

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Bovenste hit in pricewatch van laptops lijkt al wel te kunnen wat jij graag wil...
http://tweakers.net/pricewatch/287203/asus-k53sc-sx075v.html#tab:info

Films zijn geencodeerd met een bepaalde codec om films niet absurd groot te laten zijn. Deze moeten 'live' gedecodeerd worden, maar tegenwoordig kan elke cheap hardware dat prima doen. Zou ik me niet druk over gaan maken.

[ Voor 32% gewijzigd door NetXtreme op 18-10-2011 09:11 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Encoderen is bijvoorbeeld 'aaaaaa' te vervangen door '6xa', dat laatste neemt minder ruimte in (de helft) maar betekent wel hetzelfde. Het kost alleen rekenkracht om bij zaken zoals films het origineel weer uit te rekenen uit al die geencodeerde informatie.

Wat jij nodig hebt is een GPU die het decoden van films kan overnemen zodat de processor niet hard hoeft te werken. Verder maakt snelheid van opslag niet uit zolang maar minimaal 50Mbit gehaald kan worden (dus geen al te trage USB stick). Geheugen maakt ook niet veel uit zolang met maar meer dan 512MB is. HDMI is handig maar VGA en 3.5mm jack werkt ook. Windows Media Center is niet perse nodig, er zijn vele alternatieven en je kan altijd gewoon via explorer naar de file browsen en hem dan openen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Misschien moet je HIER eens naar kijken. Met HDMI uitgang en voor het gebruik dat jij stelt meer dan voldoende. Verder heeft deze een super beeldscherm waarmee je met direct zonlicht toch nog perfect alles kan lezen. Sterker: hoe meer zonlicht er op valt, hoe beter het scherm is te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 09:19 ]

• Bart3001
Khildin; volgens mij zit er geen link bij!
Dank!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Wel even opletten dat de HDMI uitgang van je tablet, danwel PC, 1080p kan uitsturen. Mijn HP DV5-1110ed doet dat niet bijvoorbeeld.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:24
NetXtreme schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:09:
Bovenste hit in pricewatch van laptops lijkt al wel te kunnen wat jij graag wil...
http://tweakers.net/pricewatch/287203/asus-k53sc-sx075v.html#tab:info
dan zou ik liever voor zoiets kiezen, is niet heel veel duurder en zit toch net wat meer kracht achter ;)

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Nilsepils schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

dan zou ik liever voor zoiets kiezen, is niet heel veel duurder en zit toch net wat meer kracht achter ;)
Had niet uitgebreid gekeken naar beste laptop, maar was meer een aantoning van dat elke willekeurige laptop wel kan doen wat de TS er mee zou willen. Niet heel veel duurder is toch bijna een prijsstijging van 20-25% waar enigste nootbare verschil voor de TS een core i3 vs core i5 is... Als zoals hij aan geeft een goedkope laptop wil die full hd video af kan spelen dan heeft hij afdoende aan een laptop van 450 euro..

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:24
NetXtreme schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

Had niet uitgebreid gekeken naar beste laptop, maar was meer een aantoning van dat elke willekeurige laptop wel kan doen wat de TS er mee zou willen. Niet heel veel duurder is toch bijna een prijsstijging van 20-25% waar enigste nootbare verschil voor de TS een core i3 vs core i5 is... Als zoals hij aan geeft een goedkope laptop wil die full hd video af kan spelen dan heeft hij afdoende aan een laptop van 450 euro..
Best buy oktober :P oh en met niet heel veel duurder bedoelde ik gewoon te zeggen dat het nog binnen het budget viel :P

• Bart3001
Bedankt voor de reacties. Enige puntje van aandacht is dus nog dat de HDMI uitgang 1080p kan uitsturen, hoe kan ik daar achterkomen?

mvg, Bart

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Met alle recente laptops met recente videokaarten en processoren zal dit gewoonweg gaan werken. Ik heb het al werkend op de 8400M GS alsmede een Intel Graphics van de serie voor Sandy Bridge.

Wat je eventueel kunt kijken is de maximale resolutie bij een chipset, maar dit zal zowat zeker niet onder de 1080p vallen.
Pagina: 1