Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ventilator gaat hard draaien na piep moederbord

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Hallo medetweakers,

Ik zit met een vreemd probleempje in mijn pc. Als ik mijn pc opstart gaat na het piepje van mijn moederbord de fan van mijn voeding of of mijn fan aan de bovenkant van pc volle toeren draaien (kan niet precies horen of het voeding is of alleen de losse fan maar qua geluidsniveau vermoed ik mijn voeding)

Het aparte is dat dit niet altijd optreed, hij draait nu ook weer rustig terwijl ik dit typ. De pc loopt voor de rest gewoon normaal. Heeft iemand enig idee of dit mijn voeding of fan is van mijn kast, of is wellicht mijn moederbord van slag.

Moederbord is een asus p7p55d en een tagan piperock 700 watt voeding. Ik heb al mijn systeem een paar dagen terug gezet en ook de fans en voeding nog extra schoongemaakt.

Ik hoor graag jullie mening hier over.

PS ik post het in deze topic omdat ik niet weet welk gedeelte van mijn pc precies kuren heeft.

Groeten Jeroen

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 15:22
Gaat de fan langzamer draaien als windows is opgestart?
Mijn pc start ook op als of hij wil opstijgen. Na doorstarten windows regelt hij de toeren weer terug.

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Als hij zo maf doet dan blijft hij ook na windows starten gewoon volle bak doordraaien, nu draait mijn pc gewoon weer lekker normaal en stil.

Ik begin ook mijn moederbord te vermoeden want die gaf melding dat overclocking gefaild had en of ik de settings terug wil zetten, maar ik heb helemaal niks in mijn pc overclocked, behalve een hd 6950 kaart waar alleen de shaders unlocked zijn naar n 6970 shaders ( geen complete unlock)

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Ik zou eerst eens proberen te achterhalen of het je voeding is of een losse fan. Wanneer je het geluid hoort kun je de zijkant van je kast wel even losschroeven. Wanneer het je losse fan is zou de aansturing van je moederbord de boosdoener kunnen zijn. Een reset (eerst load safe defaults, indien niet werkt CMOS reset) of een nieuwe bios flashen kan het probleem misschien verhelpen.

Zit het in je voeding dan is daar iets mis in de aansturing van de fan. Door je voeding open te schroeven ben je de garantie kwijt, misschien is het handiger om dan gebruik te maken van garantie.