Micro SD kaart wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Mijn micro SD kaartje lijkt stuk. Ik heb hem probleemloos gebruikt in mijn tablet en in mijn telefoon, en sinds ik net via een usb sd reader een bestand erop gezet heb en de sd kaart terug in mijn telefoon stopte wordt het kaartje niet meer herkend. De telefoon ziet hem niet, de tablet niet, en als ik hem in mijn pc stop wordt hij ook niet gezien. Ik kan geen foutenscan doen want de cardreader wordt gezien als kaartloze lezer. Weet iemand of ik iets kan proberen of is mijn sd kaart gewoon stuk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txu
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05-2024

txu

Heb iets soortgelijk voorgehad onlangs met een sd kaartje. foto's zitten nemen en dan kaartje in sd reader slot van laptop en het was ook plots ermee gedaan. bij mij herkende hij wel de kaart nog toen ik hem in fototoestel stak en zo via usb aansloot. Misschien kun je eens proberen met je telefoon als storage device aan te sluiten (als dit überhaubt mogelijk is met je toestel). Indien hij dan herkent wordt, probeer dan ZAR (z-a-recovery.com) om te recoveren. Als dit niet gaat, vergeet het dan gewoon om zelf te recoveren. alle andere tooltjes liepen vast of konden de kaart niet eens herkennen.

Hoogstwaarschijnlijk is het de controller die eraan is. normaalgezien zou het geen probleem mogen zijn, maar een piek in static energy is al voldoende om het onklaar te maken. het is aangeraden om zo weinig mogelijk van device te wisselen en vooral de card reades te vermijden... zelf connecteer ik nu altijd met device via usb ipv van de kaart eruit te halen.

Ik heb ook alles geprobeerd en uiteindelijk moeten opgeven. Als je de gegevens nog wilt recoveren, kun je het kaartje opsturen naar een hersteldienst die de nand flash memory rechtstreeks uitleest. ik heb na wat online te zoeken zo Recoverfab (www.recoverfab.com) gevonden en na 2 weken had ik mijn data terug (echt alles terug gevonden). kost ook niet zoveel als je vergelijkt met andere hersteldiensten.

veel geluk!

[ Voor 0% gewijzigd door txu op 22-10-2011 18:00 . Reden: typo ]