Toon posts:

iPhone 4 uit Zuid Amerika

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers

Ik ben de voorbije maand op vakantie geweest in Ecuador, waar ik een witte iPhone 4 16gb heb aangeschaft. Deze had een gevey sim tooltje, en werkte dan ook perfect in Ecuador.

Echter wanneer ik hier kom, en er een simkaart van hier insteek, werkt deze niet. Hij blijft zeggen dat hij geen service krijgt.

De baseband van het toestel is 04.10.01

en er draait iOS 4.3.5 op. Ik zou deze nu graag hier gebruiken, en binnekort hopelijk met iOS 5. via jailbreak en unlock.

Wat is de reden dat deze hier niet lijkt te werken en heb ik binnekort de mogelijkheid om hem software matig te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heb je hem al via iTunes aangemeld?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft al in mijn pc gestoken ja, Ook heb ik mijn muziek er via deze pc opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:49

Liberteh

All your base belong to me

Misschien handig om een complete reset van de iPhone uit te voeren en dan de iPhone inderdaad via je (Nederlandse) iTunes te activeren.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl er de 4.3.5 nog opstaat?

Kan ik trouwens ergens bijhouden wanneer er een unlock voor die bb is?

Als ik hem wil restoren zegt hij dat hij de nieuwste versie er op gaat zetten, wat natuurlijk iOS 5 is, en dan werkt de gevey sim niet meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:49

Liberteh

All your base belong to me

Ja, waarom niet? Je kan, als je wilt, direct over naar iOS 5.0, maar dat is geen verplichting (de vraag komt in iTunes vanzelf naar boven als je de nieuwste versie van iTunes hebt)

wat bedoel je met "bb"?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het een gelockte iphone is, die nu door de gevey sim hardware matig unlocked is. Als ik upgrade naar 5, dan werkt deze unlock niet meer, en heb ik dus niets meer aan de iphone.

met bb bedoel ik baseband. Voorlopig is er voor de baseband die ik heb nog geen softwarematige unlock beschikbaar voor zover ik weet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die unlock tooltjes werken vaak niet met alle SIM-kaarten. Je kunt dus net pech hebben met jouw provider.
Als je een erg oude SIM hebt zou je eens een nieuwe kunnen aanvragen, maar aangezien je sowieso een micro-SIM nodig hebt, zal dat wel niet.
Dan zit er maar 1 ding op, en dat is wachten op een baseband unlock.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De simkaart is inderdaad net een half jaartje oud.

Waar kan ik volgen of er een unlock voor die baseband is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik weet niet of er naar gelinked mag worden vanaf hier, maar met Google lijkt me genoeg te vinden als je zoekt op iPhone en baseband <versie> unlock. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

SeatRider

Hips don't lie

Is het probleem juist niet dat (Zuid)-Amerika andere netwerken/frequenties gebruikt als hier?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee, als hij een iPhone 4 met SIM-slot heeft is deze ook hier te gebruiken. :) Het zou een ander verhaal zijn als het een Verizon versie was, maar die verkopen ze dan ook alleen in de US geloof ik.

[ Voor 43% gewijzigd door --MeAngry-- op 17-10-2011 21:19 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik vraag het omdat ze in Zuid Amerika GSM 1900MHz gebruiken. Hier is 900 en 1800 gebruikelijk. Het zou zomaar kunnen zijn dat de toestellen voor die markt alleen op 1900 werken, terwijl toestellen van hier quad band zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Amerikaans model vermoed ik. Het was geen nieuwe, maar ziet er zoals nieuw uit.
Pagina: 1