Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Willekeurig vast lopen Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:50
Mijn laptop met windows 7 loopt soms spontaan vast en dat kan soms 10 seconden tot wel 3 minuten duren of moet gereset worden. Ik kan niks terug vinden in het log boek als de pc unfreezd hoor ik heel even snel het geluidje wat je hoort als je nieuwe hardware aansluit.

Verwijderd

Controleer even de kabel van je muis. Even eraan zitten en kijken of je het probleem kan detecteren. Ook kan het te agressieve instellingen van Stroom Beheer zijn.

Tip is om een andere muis te testen.

Dit loste bij een klant van mij het probleem op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 20:15 . Reden: Ging om een laptop niet om een desktop; er van uitgaande dat je een externe muis gebruikt. ]

• robj28
Muis had ik al gewisseld toetsenbord gebruik ik van de laptop zelf.
Ik vermoed eerder dat het een driver probleem is.
Als ik iets met flash gebruikt lijkt het probleem eerder/makkelijker te gebeuren.
Stroom beheer had ik ook all alles op niet uitschakelen gezet.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 18:33
Probeer in dat geval eens Flash uit te schakelen in je browser, of zelfs te deïnstalleren.

• robj28
Liever niet eigenlijk i.v.m youtube maar ik zal het proberen want google chrome heeft toch flash ingebouwd.

• nehal3m
In Chrome moet je even naar chrome://plugins/ om daar Flash uit te zetten.

Het is niet de bedoeling om dat permanent zo te laten, maar als je PC weer zoals vanouds loopt daarna weet je in ieder geval waar het probleem zit.

• robj28
Het valt me trouwens op dat ik de smart van mijn HDD niet meer kan uitlezen.

Lijkt wel gewoon te werken naar behoren (5200 RPM 2,5 laptop HDD met val sensor)
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/9158/hddc.png

[ Voor 50% gewijzigd door robj28 op 17-10-2011 20:35 ]

• nehal3m
HDTune kan de temperatuur schijnbaar nog wel opvragen, dat is toch ook een smart-functie?

Hou taskmgr eens open en kijk of er misschien een proces is dat de CPU bezet houdt tijdens die freezes?

• robj28
canterwoodcore schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:02:
HDTune kan de temperatuur schijnbaar nog wel opvragen, dat is toch ook een smart-functie?

Hou taskmgr eens open en kijk of er misschien een proces is dat de CPU bezet houdt tijdens die freezes?
Met western data life guard kan ik hem wel uit lezen. Maar geen vreemde dingen te zien.
Het probleem van die freezes is dat het compleet random is. Ik heb er ook even een ander virusscanner op gezet om te testen. Het gebeurt vooral als ik de webbrowser gebruik in combi met media player, youtube of jwplayer lijkt het te veroorzaken. Alleen de link met media player leg ik niet zo(Audio driver?). Hardware acceleratie in flash had ik al uit gezet. Dat maakt geen verschil. Echter bij games en zo gebeurt het freezen nooit. IE, firefox of chrome maakt niks uit.

• nehal3m
Als games je audio-resources zonder problemen kunnen aanspreken lijkt me niet dat het probleem bij je audiodriver ligt. Ik zou het eerder zoeken in één of andere resource die IE, FF en Chrome allemaal gebruiken, dus inderdaad Flash of Java. Gebeurt het ook als je IE zonder invoegtoepassingen opstart?

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
gebeurt het ook als je in veilige modus opstart ?

• robj28
Flash lijkt mij de oorzaak alleen snap ik de link met de media player niet.

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
het probleem wat je omschrijft heeft echt niets met flash te maken

het is een driver of een hardware matige fout.

ik zou zeggen ga is veilige modus met netwerkondersteuning kijk of het dan nog is.

• robj28
Aionicus schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:06:
het probleem wat je omschrijft heeft echt niets met flash te maken

het is een driver of een hardware matige fout.

ik zou zeggen ga is veilige modus met netwerkondersteuning kijk of het dan nog is.
De wifi kaart werkt niet in veilige modus.
Maar waarom gebeurt het niet in games dan ?
Hardware matige fouten zouden juist eerder moeten optreden onder hoge belasting dan lage.
Pagina: 1