WD20EARS-00MVWB0 overleden?

Pagina: 1
Acties:

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 09:54
Ik ben niet zo bekend met S.M.A.R.T. uitlezen e.d. maar dit is een gevalletje RMA?

De schijf is in gebruik genomen op 2010 en ik merkte onlangs dat ik een paar bepaalde files uit een map niet kon kopieren of openen. Dus toen op zoektocht gegaan. Verdere data staat inmiddels op backup.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/3795/wd20ears00mvwb0.jpg

CrystalDisk rapporteert
Current Pending Sector Count 144
Uncorrectable Sector Count 144

De WD diagnostic kan er ook verder weinig mee, hoewel ie initieel geen errors ziet?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

download de ultimate boot cd eens en draai eens wat tools buiten je OS. Bij voorkeur de tool van de fabrikant van je schijf nemen.

zie hieronder

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 17-10-2011 19:57 ]

-_-

Verwijderd

Gewoon een lange format uitvoeren in Windows 7 of hoger dan doe je een zero-write en zouden alle pending sectoren weg moeten zijn.

Je probleem is dus Current Pending Sector en dat is een veelvoorkomend probleem, met name op schijven met een hoge datadichtheid.

Als er nou elke keer pending sectoren bijkomen kun je een RMA overwegen, maar in principe is dit vrij normaal met de huidige generatie schijven. De uBER (Bit-Error-Rate) is gelijk gebleven terwijl de capaciteit flink is gegroeid, waardoor je absoluut gezien onleesbare sectoren veel vaker tegenkomt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 19:45 ]

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 09:54
Dank beiden.

Ik liep hiertegen aan omdat ik bij kopieren van bepaalde files een NTFS.SYS BSOD 00x0024 kreeg.

Inmiddels in '7' de partitie verwijderd, opnieuw aangemaakt en een lange format gedaan.
Geen pending sectors meer dus zal 't periodiek in de gaten houden en voor nu de thresholds iets opschroeven..

Pas als ik weer pending sectors krijg of uncorrectable sector count oploopt moet ik dus aan vervanging denken?