Gebruik van return variable in aanmaken array

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen programmeur dus dit zal een wat knullige vraag zijn. Ik ben momenteel bezig met een Wordpress-portfolio waarbij ik portfolio-items (per categorie, fotografie, websites, video) in custom post types wil plaatsen in een array, zodat ik ze laten kan uitspugen in een slider.

De shortcode die ik op de verschillende paginas plaats heb ik als volgt geregistreerd:

code:
1
2
3
4
5
extract( shortcode_atts( array(
        'posttype' => 'empty',
    ), $atts ) );

return $posttype;

En zo plaats ik ze op de pagina

code:
1
[get_portfolio posttype="fotografie"]

Deze moet ik dan plaatsen als argument bij het aanmaken van een array met deze posts, maar hier gaat het fout:

code:
1
$posts_array = array('post_type'=> return $posttype );

Ik krijg nu een error: unexpected T_RETURN

waarschijnlijk komt het omdat er geen apostrof om het argument staat. Maar wat ik ook probeer, het werkt niet.

Als ik het volgende gebruik

code:
1
 'post_type'=> 'fotografie'

, werkt het wel (maar dan is het dus niet meer zo makkelijk in gebruik).

Het zal vast een zeker heel eenvoudig zijn, maar voor mij als leek is het niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Return is bedoeld om een waarde terug te geven uit een functie. Dat keyword kun je dus absoluut niet gebruiken als waarde in een array. Haal eens gewoon die return weg? Als ik je goed begrijp lost dat je probleem direct op.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:52:
Return is bedoeld om een waarde terug te geven uit een functie. Dat keyword kun je dus absoluut niet gebruiken als waarde in een array. Haal eens gewoon die return weg? Als ik je goed begrijp lost dat je probleem direct op.
Thanks! Dat was het inderdaad. Ik had het zelf ook al geprobeerd maar blijkbaar liep de FTP niet lekker waardoor ik dezelfde melding bleef houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prima, dan kan dit topic ook wel even dicht. Syntaxfouten zijn altijd het resultaat van verkeerd gebruikte code; in dit geval had je ook even "return" op kunnen zoeken op php.net. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.