Hoi,
Dit is een vervolg op de thread van
[topic=140533]
Ik heb de helpende links kunnen gebruiken en ben volop bezig met het proberen maken van de m68k-aout crosscompiler.
Heb de code van
Binutils
Gcc
Glibc (of Newlib)
Gdb
geinstalleerd in een dir /home/jan/src/
Met een paar scripts in de trend van
"
target = m68k-aout
prefix = /home/jan/crossgcc
cd /home/jan/src
mkdir build-xxx
../xxx/configure --target=$target --prefix=$prefix -v
make all install
"
met 'xxx' de modules (binutils, gcc, ...).
Binutils compileert goed, geen fouten.
Gcc is een andere zaak. Na een paar minuten compileren, begint de klaagzang over bepaalde include-files. (stdlib.h en nog 1) Hij kan ze niet vinden.
Weet iemand wat ik verkeerd doe ?
Ik heb al manueel de files van ergens anders in de gcc/include/ dir gekopieerd, maar dan vindt hij andere files weer niet.
Kan iemand me anders eens een mailtje sturen welke stappen hij allemaal ondernomen heeft om een cross-compiler op te zetten? (eigen ervaring, dus niet gewoon een HOWTO linkje kopieren)
Thx!
PS: nog een bedankje aan ProX en vink voor de links (in vorige thread). They were helpfull
Dit is een vervolg op de thread van
[topic=140533]
Ik heb de helpende links kunnen gebruiken en ben volop bezig met het proberen maken van de m68k-aout crosscompiler.
Heb de code van
Binutils
Gcc
Glibc (of Newlib)
Gdb
geinstalleerd in een dir /home/jan/src/
Met een paar scripts in de trend van
"
target = m68k-aout
prefix = /home/jan/crossgcc
cd /home/jan/src
mkdir build-xxx
../xxx/configure --target=$target --prefix=$prefix -v
make all install
"
met 'xxx' de modules (binutils, gcc, ...).
Binutils compileert goed, geen fouten.
Gcc is een andere zaak. Na een paar minuten compileren, begint de klaagzang over bepaalde include-files. (stdlib.h en nog 1) Hij kan ze niet vinden.
Weet iemand wat ik verkeerd doe ?
Ik heb al manueel de files van ergens anders in de gcc/include/ dir gekopieerd, maar dan vindt hij andere files weer niet.
Kan iemand me anders eens een mailtje sturen welke stappen hij allemaal ondernomen heeft om een cross-compiler op te zetten? (eigen ervaring, dus niet gewoon een HOWTO linkje kopieren)
Thx!
PS: nog een bedankje aan ProX en vink voor de links (in vorige thread). They were helpfull