Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DFI het probleem merk! (audio problemen)

Pagina: 1
Acties:
  • 799 views

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Halo, ik doe al sinds 1997 aan computer hardware en installaties en hobby maar nu zit ik weer eens met handen in het haar... Ik ben overgestapt van Asrock naar DFI omdat bij Asrock opden duur alles kapot was.. de 2e sli poort was stuk DR cmos was kapot en nog meer functioneerde niet meer (RMA gedaan en verkocht)... Asrock is dus ongewtijfeld goedkope troep imo.. afijn..

Ik dus een duur DFI Lanparty T3EH9 board aangeschaft maar nu ik dus bezig ben met muziek en ik niets kan recorden vanwege onboard geluid heb ik maar een XFI aangeschaft. 1 probleem in het moederbord valt dan ook niets af te leiden van een audio switch of iets met onboard... wat resulteert in een XFI geluidskaart die niet werkt omdat onboard overruled... wat ik ook doe bij device manager en bij drivers.. alles installeert goed maar werkt gewoon niet

Als ik op de site kijk van DFI heb ik het idee dat ik ergens in 1993-1996 ben beland. Kan het kloppen dat DFI een of ander bagger merk is door een of andere hobby club? Ik ben van plan om over te stappen op Asus is dat een merk wat overweg kan met een XFI geluidskaart?
Ik vind het schandalig dat het onboard niet kan worden uitgezet

Ik heb geen zin om nog 6x een moederbord aan te schaffen omdat de boel niet goed functioneerd etc. 8)7
anders koop ik wel een x een classified ofso.

Maar wat is het allerbeste moederbord merk op de planeet??? wat dus 100%werkt en niet kapot gaat...
Thnx

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 17:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:25
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van DFI gehoord. Hoe ben jij bij hun terechtgekomen?

• A87
  • Niet online
Tweakersverkoopt ze ook

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:25
Lias schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:51:
Wat maakt het nou uit of tweakers ze heeft of niet in pricewatch?
Nou ik heb nog nooit van het merk gehoord...
In ieder geval heb je al geprobeerd een nieuwere BIOS te flashen?
Edit:
Klein foutje met de quote 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Shadoxfix op 17-10-2011 17:52 ]

• A87
  • Niet online
lol .. nee ik flash niets strax werkt alles niet meer

[ Voor 73% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 17:53 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DFI is onlangs gestopt met het produceren van consumenten moederborden.
Ze richten zich alleen nog op de bedrijven.

Voorheen was bv de Lanparty serie een van de bekendere en betere overclock moederborden. De wat oudere tweakers zouden hem moeten kennen. :P

Dat bordje wat jij hebt is een van de laatste modellen die ze hebben gemaakt. Ik heb hem zelf ook.
En vorig jaar was er nog een 'moderne' en flashy site online. Die is helaas offline gehaald.
Drivers edg kun je nog wel vinden maar het ziet er niet uit.

En heb je nu een andere audio kaart erin? Zo ja, waarom in godshemelsnaam? Er zit een XFI geluidskaart standaard op...

Mocht die kaart niet werken, heb je lopen rommelen met jumpers? Eigenlijk hoefde je daar niet aan te komen.
Om die goed in te stellen zou je je handleiding moeten opzoeken waar dit duidelijk instaat.
Vrij dik en staat veel in, dus dit ook.

Mocht je er niet uitkomen wil ik best wel foto's maken hoe het bij mij zit.

Succes!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Niets mis met DFI.

Als je eerst eens begint met te vertellen welk mobo van DFI het is?

edit,
Dat stond er in eerste instantie niet in.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 17:55 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lezen, staat er duidelijk in de TS. ;)

• A87
  • Niet online
Ja zit wel een XFI op idd alleen die ondersteund geen hardware recording.

tja XFI +XFI = problemen...

Echt wat een debielen dat ze geen optie hebben in de bios dat het geluid uit kan worden gezet :X

[ Voor 48% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 17:55 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoelang is het geleden dat je uberhaupt zelf een windows install hebt gedaan :?
Tenegwoordig is bijna alles geintegreerd op de chipset. Voor de chipset op de DFI zul je ongetwijfeld drivers kunnen vinden. Dus ik vermoed dat je gewoon je drivers vergeten bent. Maar mijn glazen bol is stuk, dus please prove me wrong :)

Verder: Onboard uitschakelen is een kwestie van de juiste setting in je BIOS. Daar al gekeken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• A87
  • Niet online
Bios heeft geen opties.... heb het moederbord boekje ok al 50x door gelezen .. staat ook amper info in over het moederbord dus valt niets over het hoofd te zien. Geen jumperof switch die met onboard audio te doen heeft.. zal dus wel een geautomatiseerd proces zijn.

Nou ja ik koop dan wel die nieuw IVY bridge als die uit komt.. met Asus? is Asus een goed merk?

[ Voor 41% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 17:57 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lias schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:54:
Ja zit wel een XFI op idd alleen die ondersteund geen hardware recording.

tja XFI +XFI = problemen...

Echt wat een debielen dat ze geen optie hebben in de bios dat het geluid uit kan worden gezet :X
Er zit een XFI chip op, hoezo zou die niet kunnen opnemen. Volgens mij klopt dit gewoon hoor.
En als je je handleiding goed leest, en jumpers goed instelt, bios goed instelt, juiste drivers en programma's erop zet, dan kan dit gewoon.

Om maar even met de deur in huis te vallen. Dit moederbord kwam bij diverse overclock tests als beste uit bus in 2009 als ik mij niet vergis. Ik draai al 1,5 jaar op 3,6Ghz, inmiddels teruggezet naar 3,4Ghz met een i7 870, en ultra stabiel. Dit is mijn fijnste, en best instelbare moederbord ooit, je moet je er alleen even in verdiepen!
Lias schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:56:
Bios heeft geen opties.... heb het moederbord boekje ok al 50x door gelezen .. staat ook amper info in over het moederbord dus valt niets over het hoofd te zien. Geen jumperof switch die met onboard audio te doen heeft.. zal dus wel een geautomatiseerd proces zijn.

Nou ja ik koop dan wel die nieuw IVY bridge als die uit komt.. met Asus? is Asus een goed merk?
Dit staat er dus wel in, welke handleiding heb je, dat dunne boekje of de dikke handleiding?

Je moet hebben: User's Manual, zwarte cover, 149 bladzijdes, en in het engels (dit zal wel het probleem zijn), bladzijde 17 en 77, alsjeblieft he!

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 17-10-2011 18:10 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 09:27

M2M

medicijnman

Wat een blaattopic dit...

Goed,

Welke X-FI? Welke drivers voor de X-FI en wat heb je er zelf al mee geprobeerd. Ik hoop dat je een half uurtje gegoogled hebt naar X-FI's, en hun hardwareeisen / driverproblemen|issues en dat je bijvoorbeeld ook de youp-pax drivers geprobeerd hebt.

Hoezo bios heeft geen opties...? Elk bios heeft opties. Sommige wat meer, sommige wat minder. hoezo geen bios opties?
Maar wat is het allerbeste moederbord merk op de planeet??? wat dus 100%werkt en niet kapot gaat...
Alles kan stuk en gaat op en den duur stuk. Hoe goed of slecht een moederbord merk is, is veelal afhankelijk van een individueel moederbord. Soms heb je pech, meestal heb je geluk. Jij hebt blijkbaar pech.
Wil je een prima pc met prima support, zoek er eentje van alienware, neem het meest dure care package en binnen een dag kun je je pc weer gebruiken. Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat hier niet op

@ mensen hierboven? Hoezo kennen jullie DFI niet? De lanparty moederborden waren een van de meest gebruikte planken voor OC!

En Asrock goedkope troep noemen is ook niet meer van deze tijd. Eigenlijk maken ze stiekem prima moederborden, die bovendien zeer scherp geprijsd zijn. DFI is ook geen baggermerk en ook Asus heeft reeksen gehad met probleempjes.

Onboard overruled niet. Gewoon in je device manager disablen, of de prioriteit in je sound manager in je control pannel aanpassen.

-_-

Verwijderd

Op bladzijde 77 van de manual staat duidelijk dat je in het bios de audio controller kan uitschakelen.

http://img.lanparty.tw/Upload/Manual/CM/DKP55T3eH9e1.pdf

En houd een sop met het continue editen van je berichten! Niet te lezen dit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 18:11 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@M2M, complimenten voor je post. :) Je blijft er een stuk rustiger bij moet ik zeggen.

En ciris, zie mijn edit, op pagina 17 staat de algemene audio instellingen en op pagina 77 staat idd verdere instellingen met de audio module.

• A87
  • Niet online
In mijn handleiding stond echt niets over audio (dun boekje). even kijken bij die link.

In device manager dingen uitschakelen heeft geen zin.

Er zit dus geen recorder op! alleen een digitale audio SPDIF bij recorders

[ Voor 52% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 18:31 ]

Verwijderd

Hier dezelfde ervaringen, heb nog nooit zoveel kapotte moederborden gehad als bij DFI, voor mij daarom nooit meer DFI rommel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DFI stond juist bekend als een een zeer betrouwbaar merk met super veel opties voor de veeleisende tweaker of overclocker. Maar.... DFI is niet echt meer aanwezig op de markt.
If you've been interested in building PCs and overclocking for more than a few years, the name LANParty probably means a great deal to you. In the early 2000s, LANParty was the archetypal range of overclocking motherboards with eye-catching visual design, unique features and powerful, flexible BIOS controls.

You've probably also noticed that new LANParty boards have become rarer and rarer, and over the last few months, we've been trying to find out exactly what's happening to one of the most famous PC enthusiast brands.

Around Christmas time several people we knew well left DFI. People leave companies all the time, but when three or four go at once it can be a sign that significant changes are afoot. At the time, we'd just received a mini-ITX P55 motherboard from DFI however, so the fate of LANParty wasn't exactly clear cut.

Fast forward into this year and since moving to Taiwan, I've been trying to contact DFI continually every few weeks with the one email address we were left with. No one answers.

Checking around and the LANParty website hasn't been updated since last November and DFI fan-sites and forums aren't talking about new products either. There are no refreshes for USB 3 or SATA 6Gbps and AMD 8-series due, although there have been BIOS updates for new CPUs such as the Intel Core i7-980X. Many LANParty products are still in stock at retailers too, so its sales department must be still shipping them out.
http://www.bit-tech.net/h...anparty-is-over-for-dfi/1

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• A87
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:09:
Op bladzijde 77 van de manual staat duidelijk dat je in het bios de audio controller kan uitschakelen.

http://img.lanparty.tw/Upload/Manual/CM/DKP55T3eH9e1.pdf

En houd een sop met het continue editen van je berichten! Niet te lezen dit.
!
Dat is geen audio controller maar een GIGABIT CONTROLLER
GbE Controller
Enables or disables the Gigabit LAN controller.

de handleiding heb ik al vaker geraadpleegt .. maar geen spoor van audio.
Of het moederbord nou goed is of niet ik vind het troep als je geeneens audio kan uit zetten.

Ik stel geen vragen over overclocken oid

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 18:37 ]

Verwijderd

Ik geef het op. Als je al niet kan lezen.........

• A87
  • Niet online
Heb het doorgenomen d ehandleiding.

De bios ken ik onderhand uit mijn hoofd 100x doorheen gespit, elkeoptie gecheckt .. niets van audio onboard.
Wat mij betreft een falend moederbord.

toen 12 jaar was was ik al met msdos bezig met alles en kon ik ook met de bios audio uitzetten oid mdaar dit is echt een spook moederbord, dit moederbord flikker ik wel weg binnekort en koop ik wel een classified ofso

ken close

[ Voor 195% gewijzigd door A87 op 17-10-2011 18:42 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 09:27

M2M

medicijnman

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cI3VbDMzzGjSLzImhPpDd0Ho/full.jpg

Verder moet ik eigenlijk wel vermelden dat je een verschrikkelijk driftige schrijfstijl hebt en behoorlijk ongeduldig overkomt.

@ hieronder, ik dacht: Laat ik het nog even verduidelijken... :+

[ Voor 59% gewijzigd door M2M op 17-10-2011 18:50 ]

-_-

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:46:
[afbeelding]

Verder moet ik eigenlijk wel vermelden dat je een verschrikkelijk driftige schrijfstijl hebt en behoorlijk ongeduldig overkomt.
Het staat inderdaad gewoon en duidelijk in de manual.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Lias schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:38:
Heb het doorgenomen d ehandleiding.

De bios ken ik onderhand uit mijn hoofd 100x doorheen gespit, elkeoptie gecheckt .. niets van audio onboard.
Wat mij betreft een falend moederbord.

toen 12 jaar was was ik al met msdos bezig met alles en kon ik ook met de bios audio uitzetten oid mdaar dit is echt een spook moederbord, dit moederbord flikker ik wel weg binnekort en koop ik wel een classified ofso

ken close
Wat een houding zeg.. :')

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
@Lias:

Wellicht is het een idee om de topic titel te veranderen, zodat deze beter bij de inhoud van dit topic past...........

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 21:53
Heb zelf ook een DFI bord gehad, werkte perfect. Zat overigens een mooie en duidelijke manual bij. Niet zo'n boekje waarin 75% windows configuratie in staat.
Verder lijken me in dit topic meerdere oplossing aangedragen te zijn, dus ben benieuwd of het nu ook geleid heeft tot een werkende oplossing.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36

Shunt

Boe

Als jij al zo lang werkt met computers als je claimt had je in de tussen tijd ook de tijd kunnen nemen je bekend te maken met een spelling controle plug-in voor in je internet browser. En wellicht had je dan meteen ook kunnen leren dat een geval geen epidemie maakt maar dat merk ik tot nu toe uit al je posts wel op dat als JIJ iets hebt het ALTIJD zo is.

Ik het het Mobo ook een paar keer geinstaleed in verschillende systemen en nog nooit de problemen gehad. Als je al zo lang bezig bent met computers dan zou je ook weten dat de risico's van BIOS updates zeer gering zijn met de huidige boards met dual bios en moronflash proof biosjes. Dus gewoon een biosflash doen om het zekere voor het onzekere te hebben misschien komt de optie dan wel in eens naar voren in je BIOS.

Verder is DFI altijd een van de beste moederbord makers geweest voor de tweaker en gamer. Zeer stabiel en zeer hoge kwaliteit onderdelen. Ook de opties (zoals een XFI geluidskaart) waren altijd van zeer hoge kwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 17-10-2011 20:33 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lias schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:43:
Halo, ik doe al sinds 1997 aan computer hardware en installaties en hobby maar nu zit ik weer eens met handen in het haar...
Voor andere experts staan hier altijd een paar andere experts klaar om te helpen. Zeker experts zoals jij, die al sinds 1997 de handen uit de mouwen steekt (doch pas sinds 2006 op Tweakers actief is), helpen we natuurlijk graag.
Ik ben overgestapt van Asrock naar DFI omdat bij Asrock opden duur alles kapot was..
Kan gebeuren natuurlijk. En van een prijsvechter overstappen naar een echt overclockers bord zal de betrouwbaarheid zeker ten goede komen, helemaal in de handen van een expert!
wat resulteert in een XFI geluidskaart die niet werkt omdat onboard overruled... wat ik ook doe bij device manager en bij drivers.. alles installeert goed maar werkt gewoon niet
De aangeschafte geluidskaart functioneert dus niet als ik het goed begrijp. Ok, dat kan. Maar waarom dat dan de schuld is van DFI, welke niet de producent is van de betreffende geluidskaart, volg ik niet helemaal. Maar ik lees verder natuurlijk.
Als ik op de site kijk van DFI heb ik het idee dat ik ergens in 1993-1996 ben beland. Kan het kloppen dat DFI een of ander bagger merk is door een of andere hobby club?
En toen raakte ik in de war.
Als expert heeft u van tevoren toch zeker goed rondgekeken voordat u een (duur) moederbord van een hobbyclub hebt aangeschaft? U hebt dat bord zelf natuurlijk gekocht, dan weet u als expert toch zeker wat u in huis heeft gehaald.
Ik ben van plan om over te stappen op Asus is dat een merk wat overweg kan met een XFI geluidskaart?
Volgens mij kan zo'n beetje alles overweg met een Creative X-Fi. Al heb ik zelf geen hoge pet op van Creative of de X-Fi in het algemeen, en dat komt neer op brakke software-ondersteuning. Ik heb zelf al met eigen hand mogen ervaren dat het gebruik van een X-Fi ingame FPS deed kelderen tov een onboard Realtek ALC889 geluidschip. Drivers waren daar up-to-date, dus nee ik kan die krengen niet aanraden.
U heeft de X-Fi echter al aangeschaft en werken kunnen zeker wel. Er komt namelijk wel prachtig geluid uit en ook opnemen kunnen ze prima, zodra het werkt.
Ik vind het schandalig dat het onboard niet kan worden uitgezet
Dat kan dan ook gewoon...
Niet dat het normaal nodig is, aangezien het hebben van meerdere audio devices in een PC geen probleem meer hoeft te zijn. Echter moeten wel alle drivers netjes samen spelen om dat in goede banen te leiden.
Ik heb geen zin om nog 6x een moederbord aan te schaffen omdat de boel niet goed functioneerd etc. 8)7
anders koop ik wel een x een classified ofso.
Ik hoef een expert natuurlijk niet te vertellen hoe hij zijn vooronderzoek moet doen alvorens over te gaan tot de aankoop. Maar mochten er concrete vragen zijn over een product dan is hier niemand te beroerd om daar over mee te denken.
Het oudste bord welke nog 100% werkt is een plank van IBM uit 1984 volgens mij...
Het bord wat het bij mij al het langst uithoud waar ik ook nog serieus gebruik van maak is een Intel 430VX Socket 7 plank. Die zit in een OEM build welke ooit bij Philips afkomstig was. Ik heb zojuist even de BIOS string opgezocht en het model achterhaald: G586IPV is het model en toen zag ik wat de fabrikant achter dat bord was kreeg ik een grijns op mijn gezicht, namelijk: DFI.

Goed, om weer even serieus te gaan doen...
Het antwoord staat heel duidelijk in de volgende posting:
M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:46:
[afbeelding]

@ hieronder, ik dacht: Laat ik het nog even verduidelijken... :+
Laat me duidelijk zijn: Ik van dat uw houding, zeker voor een expert, te wensen over laat.
Zonder fatsoenlijke onderbouwing merken ruk noemen valt mee te leven, daar lezen we wel overheen. Maar uzelf tot expert benoemen, uw ervaring benadrukken omdat u maarliefst vanaf 1997 al bezig bent met PC's (dus op uw 10e levensjaar begonnen als ik uw profiel bekijk), dan vraagt u de aandacht wel en die heeft u bij deze dan ook gekregen.
Ik hoef een expert als u vast niet uitgebreid te voorzien van tekst en uitleg waarom dit topic toch heus een sluiting blieft. Maar mocht u daar onverhoopt toch vragen over hebben dan kunt u mij bereiken middels de daarvoor bedoelde communicatiemiddelen, namelijk DM en/of email.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.