2.0 speakers met SPDIF/Toslink - echt zo zeldzaam?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Teveel computers en randapparatuur op een bureau leidt tot nogal hostile EMI-omgeving. Ik heb nu een Creative 2.1 set met zo'n leuke bedrade remote volume control. De contacten in dat knopje zijn niet meer zo fris waardoor ik moet pielen om niet ruis en kraak te krijgen. Maar veel irritanter is dat die hele kabel als antenne fungeert en alles wat door dezelfde kabelgoot loopt opvangt. Vooral m'n USB-trackball hoor ik letterlijk terug :X

Nu kan ik op zich de boel af gaan proberen te schermen, maar ivm zeer gehorig huis wil ik sowieso van de subwoofer af. Daarnaast wil ik al een tijdje iets waarmee ik SPDIF-in heb (ivm dingen testen voor werk). Daarmee zou ik gelijk twee vliegen in een klap slaan: zo goed als immuun zijn voor overspraak tussen kabels en dus ook digitale input hebben. Geluidskwaliteit is van ondergeschikt belang, het gaat hier om PC-speakertjes die niet veel meer dan bliepjes en bloepjes hoeven weer te geven en af en toe een knal of zombie-kreun bij het gamen. Voor de betere audio heb ik een andere setup.

Dus, gewoon willekeurig welke 2.0 set met SPDIF-in.
Edit: EN GEEN USB

Slechts een probleem: ze lijken nauwelijks te bestaan :/

In PW staat iig niets, bij onze vrienden van HW_info ook niet. Googlen gaf me al snel een set van Abit, de iDome DS500, die perfect zou voldoen. Helaas is Abit niet meer, en kan ik die iDome ook nergens 2e hands vinden (als het beter verkocht had zou Abit allicht nog bestaan :z ). Via een tip van een collega kwam ik op www.thomann.de terecht, een site die meer op serieuze muzikanten gericht is. Daar vond ik wel iets dat goed in de richting komt, de Behringer MS20 Digital Monitor Speakers:

Afbeeldingslocatie: http://images4.thomann.de/pics/prod/182189.jpg

Gezien mijn zeer bescheiden eisen (muv SPDIF en 2.0: geen) is dit aan de dure kant, maar problematischer is dat ze te groot zijn voor op m'n bureau :'(

Behalve deze (en z'n grote broer de MS40) heb ik geen 2.0 speakers kunnen vinden die leverbaar zijn en SPDIF hebben. Zijn ze nou echt zo zeldzaam of zit ik ergens flink verkeerd te zoeken?

Oslik blyat! Oslik!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is het anders misschien een optie om een losse DAC te gebruiken? Dat je jezelf hoort muizen komt namelijk door de DAC als ik me niet vergis. Niet geheel on-topic op je vraag, maar je creeerd zo wel iets meer keus in speakers.

Just thinking out loud ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Lijkt mij ook het meest makkelijke. Luidsprekers met een digitaal optische ingang zijn schaars en groot.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Inderdaad, gewoon de luidsprekers kopen die je wil, en een externe DAC gebruiken!
Op (onder andere) e-bay kan je goedkope exemplaren vinden, kijk maar eens in deze thread ;)

Ben je trouwens wel zeker dat het de kabel v/d volumeregeling is die storing opvangt?
Gebruik je toevallig je onboard geluidskaart? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Slonzo op 17-10-2011 17:47 ]

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
Misschien zijn luidsprekers met ingebouwde USB geluidskaart een optie? Deze zijn een stuk beter verkrijgbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door -Paul- op 17-10-2011 17:49 ]

• Leiz3
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als je geen hoge eisen stelt zou je ook eens kunnen kijken naar speakers met een usb aansluiting. ik weet dat logitech ze had, ook in 2.0., en je zou ook eens bij teufel kunnen kijken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou persoonlijk voor een elcheapo "hifi" receiver met SPDIF ingang gaan. Meeste hebben dat wel en kost geen drol. Kun je aanhangen wat je wilt en naar believen met of zonder sub werken :)

Externe DAC kost meestal meer als zo'n cheap setje, en als het slechts om wat geluid gaat hoef het echt niet per se een PC speakerset te zijn lijkt me. Kun je zelfs nog overwegen om je huidige speaker aan die receiver te hangen. Kwestie van draadjes afknippen en strippen, maar dat zal TS wel vertrouwd zijn :P
Plus grataisenvoorniks een radio er bij :)

[ Voor 50% gewijzigd door The Eagle op 17-10-2011 17:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Andere optie is om een high-end USB soundcard te kopen. Iets als een Audio2 van Native Instruments. Dat ding geeft een subliem geluid. Zijn relatief gezien niet duur voor de kwaliteit die ze bieden.

Kan je verder je bestaande speakers behouden.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 17-10-2011 18:09 ]

Ey!! Macarena \o/

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12 00:05
Misschien zoiets:
http://www.teufelaudio.nl...coderstation-5-p1824.html

Kan ook 2.0 uitsturen. Toch niet, wel 2.1...

[ Voor 24% gewijzigd door brambo123 op 17-10-2011 18:12 ]

Verwijderd

Had hetzelfde probleem en om die reden inderdaad de MS40 gekocht! Geen gepruts meer :-)
Maar inderdaad, losse dac is het makkelijkst maar zeker zo duur.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou voor een oude 5.1 AV Receiver (met digital in natuurlijk) van marktplaats ofzo gaan en daar dan 2 speakertjes aan. Kun je alle kanten op. Meerdere sources, speakers zo groot of klein je wilt, etc.

Moet je natuurlijk wel plek voor die Receiver hebben. :P

Aannames zijn fataal.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Usb helpt prima tegen interferentie, maar geeft met niet de SPDIF die ik wil. Een kleine/goedkope receiver is wel een optie, maar ruimte is daar probleem, plus dat ik dan nog analoge kabels heb naar de speakers.

Iig lijkt het er niet op dat ik iets gemist heb bij het zoeken :'{

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Roland (Cakewalk) / Edirol heeft de MA-15D:

http://www.roland.com/products/en/MA-15D/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die set heeft een digitale input. Maar de aansturing naar de 2de speaker is gewoon analoog. En dat wilt die dus niet. Valt eigenlijk dus ook af. Wel een mooi setje trouwens.

Ey!! Macarena \o/

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mooie dingen, voorzover ik kan zien vrijwel gelijk aan de Behringers die ik eerder vond. Helaas ook gelijk qua formaat :'( (en nog een tikje duurder)
RaZ schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:45:
Die set heeft een digitale input. Maar de aansturing naar de 2de speaker is gewoon analoog. En dat wilt die dus niet. Valt eigenlijk dus ook af. Wel een mooi setje trouwens.
Daar kan ik nog mee leven, de overspraak gebeurt in de kabelgoot onder m'n bureau, ik vertrouw een kabeltje tussen speakers op het bureau nog wel.

Oslik blyat! Oslik!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of je dan 1 of 2 analoge kabeltjes hebt lopen lijkt me dan ook niet echt een probleem, als je voor een USB geluidskaart gaat of een losse DAC gebruikt. Beide zijn erg compacte oplossingen.

Je kan ook kijken naar betere kwaliteit speaker kabels. Eventueel shielden.

Of 2 (metalen) kabelgoten gebruiken, dan heb je toch enigsinds scheiding dat de overspraak ook vermindert. Misschien dat je daar iets mee kan? Maar als je echt nieuwe speakers wil, ipv een oplssing voor het probleem, dan ben ik zinloos aan het tikken hier ;)

Ey!! Macarena \o/

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik wil sowieso nieuwe speakers aangezien ik van de subwoofer af wil en de 'remote' van deze speakers gaar is. Nieuwe kabelgoot is haalbaar, maar meer werk dan waar ik zin in heb. USB zou in theorie kunnen, maar dan heb ik geen SPDIF-in.

Losse DAC zit ik naar te kijken, ook naar een compacte receiver (wat het voordeel heeft dat het wel 5.1 kan, mocht ik dat ooit willen (testen)). Of ik ga toch voor die Behringers... salaris komt volgende week binnen en de Milestone 3 is nog nergens te bekennen, dus dat moet lukken ;)

Oslik blyat! Oslik!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
Wat denk je van alesis monitor one mkII?

Deze kun je met USB aansturen. Daarnaast is er uiteraard een RCA ingang aanwezig maar dan zal je wel een externe dac eraan moeten hangen.
Volgens mij zit de prijs net onder de 100 per stuk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je geeft aan dat ruimte een issue is. Welke ruimte heb je evt? Pioneer heeft slimline receivers met optical SPDIF ingangen. En die hebben ze al jaren, dus die gaan op MP voor een prikkie. Kun je bovendien op inetsllen of je fronts full range zijn of niet. Of is de breedte een issue?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-12 17:03
Teufel werd al eerder genoemd, deze heeft een usb ingang en is compact:

http://www.teufel.de/pc/concept-b-200-usb-p1034.html

mountainbiker

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:02:
Wat denk je van alesis monitor one mkII?

Deze kun je met USB aansturen. Daarnaast is er uiteraard een RCA ingang aanwezig maar dan zal je wel een externe dac eraan moeten hangen.
Volgens mij zit de prijs net onder de 100 per stuk.
Uhm, dit zijn passieve analoge speakers...

Sowieso, USB != SPDIF. En deze speakers zijn minimaal even groot als de Behringers en 2x zo duur. Voor een paar Windows ploinkjes is dat over the top.

Oslik blyat! Oslik!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
waarom wil je per se spdif i.p.v. USB?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
abrakadaver schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:23:
waarom wil je per se spdif i.p.v. USB?
Zie ts:
Daarnaast wil ik al een tijdje iets waarmee ik SPDIF-in heb (ivm dingen testen voor werk).
Ik heb af en toe apparaten die ik moet testen. Op het werk heb ik een mooi setje daarvoor, maar vaak is het testen van entertainmentmeuk iets wat je liever/makkelijker thuis doet.

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 19-10-2011 14:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 19:33
Misschien niet helemaal 2.0 , eerder 2.1 ... de Focal Bird 2.1.
De .1 component is in feite een ingebouwde sub en receiver in 1 , niet te groot en ideaal voor op het bureau.

Afbeeldingslocatie: http://www.focal.com/images/speakers/home-audio-loudspeakersbird-pack-2-11-thumb-1.jpg

Ze hebben SPDIF: optisch & coaxiaal en 3 analoge inputs, wireless voor ipod, ipad, enz...

INFO

Bij mij worden dit de nieuwe pc speakers. :9~

Mijn Specs

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn vermoeden is dat je dat niet onder de 600 hebt.

Aannames zijn fataal.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

De Yamaha AP-U70 is misschien een leuk dingetje. Wel al wat ouder/alleen tweedehands verkrijgbaar. Deze persoon heeft er één te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/12957660 . Wel nog losse speakers regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door fckgw op 25-10-2011 11:11 ]

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-12 07:09
Of je zou moeten kijken naar een paar oude Philips DSS'en.

Klinken echt supergoed maar hebben vaak wel wat onderhoud nodig. Je kunt ze in princiepe gewoon rechtstreeks op een digitale bron aansluiten.

Laat het uiterlijk je niet bedriegen! Ze klinken echt grandioos!

• Equazor_
  • Laatst online: 24-12 09:51
Je gaf aan dat je de Behringer MS20 aan de dure kant vind, misschien 2e hands.

http://muziek.marktplaats...s20-actieve-monitors.html

Misschien dat je dan toch nog wat ruimte vrij kan maken om ze te plaatsen.

• fisherman
  • Laatst online: 11:08
dion_b schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

Uhm, dit zijn passieve analoge speakers...

Sowieso, USB != SPDIF. En deze speakers zijn minimaal even groot als de Behringers en 2x zo duur. Voor een paar Windows ploinkjes is dat over the top.
er zijn actieve versies van.
Pagina: 1