Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De crashende Tweakers Android App...

Pagina: 1
Acties:

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De recensies in de market spreken voor zich: De Tweakers Android app crasht om de haverklap en komt geregeld in een FC loop terecht. Meldingen van dit probleem zijn gemaakt vanaf begin September maar er lijkt niet echt wat mee gedaan te worden...
Wat is de stand van zaken betreft deze issue? Dit probleem lijkt zich overigens alleen voor te doen op Gingerbread.
Echt goede reclame voor een tech-site als Tweakers is het natuurlijk niet, zo'n crashende app, dus ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• tiesmaster
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb hier ook al vanaf de lancering last van. Vaak inderdaad een FC loop, waar je uitkomt door snel je Home-knop in te tikken, na "Force Close". Soms doet die het wel, wat totaal niet reproduceerbaar lijkt te zijn. Als ik deze andere thread mag geloven dan hebben alleen HTC sense mensen hier last van, zelf heb ik ook een HTC (Desire S, standaard, android versie 2.3.3).

Ik zag net dat er mensen zijn die het probleem opgelost hebben door de app opnieuw te installen. Dat ga ik ook zo proberen, maar geef ik weinig kans.

Ben laatst een beetje aan knutselen geweest met een android app, als ik LogCat open en dan de Tweaker.net App opstart dan krijg ik daar dezelfde traceback te zien als hier gepost is. Hier is mijn volledige traceback.

Ik vind het ook belachelijk dat deze bug nu al zoveel maanden open staat...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het klopt idd dat hij het niet altijd doet. Soms werkt ie perfect, maar vaak crasht ie op vrijwel elk ding wat je aanklikt of erger nog: bij 't opstarten van de app. Herinstalleren van de app heeft voor mij iig niet geholpen. Ook cache leegmaken niet. Ik heb ook een HTC toestel met HTC Sense (HTC Desire Z op 2.3.3).

Ik krijg het idee dat Android een beetje een ondergeschoven kindje is op Tweakers. Zo heeft het ook al lang geduurd voordat wij eindelijk eens een app kregen terwijl die al een tijdje verkrijgbaar was op iOS.... Maar sinds de release is er niet meer veel aan gedaan. Spijtig aangezien Android een redelijk hoog 'tweaker' gehalte heeft als je het mij vraagt..

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Dat is blijkbaar een timingsissue die veroorzaakt wordt door threading. Dit kun je op verschillende manieren oplossen, maar het makkelijkste is om een callback te maken (functie dus) die aangeroepen wordt in de klasse, in plaats van de code direct in de nieuwe thread te butsen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

bonzz.netninja

Niente baffi

De problemen met de android app zijn (helaas) al bekend. Het maakt het extra zuur omdat de problemen al best lang bekend zijn. Helaas kan ik nog niet op korte termijn een oplossing aanbieden, wat mij trouwens wel spijt en ik ook nog eens stom vind.

Wij hebben de app laten bouwen door een externe leverancier maar we hebben recent besloten om te gaan kijken of we voortaan alles hier intern kunnen laten ontwikkelen. Dat kost echter tijd en voordat we zover zijn gaat nog wel zeker een paar maanden duren. Geen leuk nieuws en dit topic triggert mij om nogmaals intern de urgentie van het probleem te melden.

De problemen lijken ontstaan te zijn op voornamelijk recentere toestellen met nieuwere versies van android en met name Sense. In mijn backlog heb ik nu staan

De huidige versie (1.5) levert voor veel gebruikers onverwachte crashes op. De problemen lijken zich te concentreren op HTC toestellen met versie 2.3.3 maar ook andere toestellen veroorzaken problemen. Op de volgende toestellen zijn de problemen gemeld:
• LG-P500 met custom 2.3.4 firmware.
• HTC Desire 2.2 en 2.3.3
• HTC Desire-S 2.3.3
• HTC HD met 2.3.3
• HTC incredible S

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de update voor wat betreft de stand van zaken van de Tweakers app.

Waarom plaatsen jullie geen oproep dat jullie een handige Tweaker zoeken die de Tweakers Android app wilt/kan fixen? Ik gok dat er vast een paar hier rondlopen op T.net, die het wellicht ook nog eens gratisch en voor niks willen doen. Voor de 'eer' zeg maar :)

• tiesmaster
@Freekers/bonzz.netninja: Naja, inderdaad, dat is wat ik ook dacht bij het lezen van de post van bonzz.netninja. Maar waar ik eerder aan zou denken is om zo'n app open source te laten zijn. Wellicht is dat erg naïef van mij en is er iets dat afgeschermd zou moeten blijven (ik kan me alleen niet voorstellen, wat dan precies), maar aan de andere kant kan op die manier stagnatie voorkomen worden. Ik denk dat er genoeg tweakers zullen zijn die patches zullen aanleveren als er dingen mis zijn.

Is er een publieke api beschikbaar die gebruikt kan worden (zoeken op api op tweakers.net is natuurlijk kansloos... ;)), of houden jullie die liever intern?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik heb eigenlijk nog nergens last van moet ik zeggen (Desire Z, 2.2). Het lijkt dus idd alleen een gingerbread issue.

• tiesmaster
Hmm, 2.2, dat is toch wel jammer. Ik heb zelf ook een tablet met 2.2 (waar de tweakers.net app het wel gewoon op doet) en je merkt het verschil toch echt wel. Ik zou toch allang CM7 erop gezet hebben, voor de Z is die al een lange tijd beschikbaar. Ik zie net dat er een stabiele voor de S uitgekomen is, wellicht is het voor mij binnenkort ook verleden tijd...

• maarud
Ik zit nog op 2.2 omdat hoger niet kan met officiële ROM zonder root.. en CM7 heeft geen Sense. De andere ROMS zitten nog wat bugs in. Op mijn Legend had ik wel CM7 gezet, heerlijk is dat. Maar Sense heeft toch wel wat leuke dingetjes die ik niet kwijt wil :P

Helaas wil ik wel graag een nieuwere android versie, maar goed dat is nog ff afwachten.

Wel offtopic btw :p

• tiesmaster
Ok, logisch. Nog even OT, wat zijn de dingen die je zou missen van Sense? (of is dat /common knowledge/?) Overigens is de 4.0 SDK net gereleast, dus wellicht gaan we snel custom ROMs met ice cream zien :0

• maarud
offtopic:
De HTC Dialer met smartdial is superhandig. Dat is eigenlijk de #1, voor de rest zal ik niet erg veel missen als ik zo na denk. Het ziet er natuurlijk wel gelikt uit, maar de meeste opties gebruik ik niet. Ik irriteer me eigenlijk alleen maar aan de extra HTC zooi (aandelen, amazon mp3).
Maar die dialer is gewoon erg handig :P En de HTC clock, met dat verticaal scrollen tussen stopwatch-countdown-wekker vind ik superhandig. Die twee dingen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:16
bonzz.netninja schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:03:
De problemen met de android app zijn (helaas) al bekend. Het maakt het extra zuur omdat de problemen al best lang bekend zijn. Helaas kan ik nog niet op korte termijn een oplossing aanbieden, wat mij trouwens wel spijt en ik ook nog eens stom vind.

Wij hebben de app laten bouwen door een externe leverancier maar we hebben recent besloten om te gaan kijken of we voortaan alles hier intern kunnen laten ontwikkelen. Dat kost echter tijd en voordat we zover zijn gaat nog wel zeker een paar maanden duren. Geen leuk nieuws en dit topic triggert mij om nogmaals intern de urgentie van het probleem te melden.

De problemen lijken ontstaan te zijn op voornamelijk recentere toestellen met nieuwere versies van android en met name Sense. In mijn backlog heb ik nu staan

De huidige versie (1.5) levert voor veel gebruikers onverwachte crashes op. De problemen lijken zich te concentreren op HTC toestellen met versie 2.3.3 maar ook andere toestellen veroorzaken problemen. Op de volgende toestellen zijn de problemen gemeld:
• LG-P500 met custom 2.3.4 firmware.
• HTC Desire 2.2 en 2.3.3
• HTC Desire-S 2.3.3
• HTC HD met 2.3.3
• HTC incredible S
De app is tussen de 50.000 en 250.000 keer gedownload volgens de market. Een groot gedeelte van deze mensen hebben dus een crashende app wat een slechte naam voor tweakers betekend + gemist van inkomsten door bannering in de app (dacht ik?)

Ik snap best dat er in grote organisaties er altijd gekeken wordt om externe leveranciers overbodig te maken als de capaciteit ook in huis is om geld te besparen. Maar ik denk dat deze bug toch wel voor zo'n maximaal 1000 euro extern opgelost zou moeten kunnen worden wat niets is met de schade die jullie nu hierdoor oplopen.

Als je echt verwacht dat deze bug pas over enkele maanden opgelost kan worden en er geen geld kan worden besteed voor de oplossing op de korte termijn verwijder hem dan uit de market (voor 2.3).

CISSP! Drop your encryption keys!

• druggedpinguin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 20:53
overigens heeft niet heel 2.3 er last van, draai hem hier op een nexus one zonder problemen. Zou het jammer vinden als ik het niet meer zou kunnen gebruiken.

• NSG
  • Laatst online: 19-11 10:32

NSG

Je weet niks!

Vandaag voor het eerst force closes gehad op mijn Incredible S met 2.3.5 ROM, maanden gebruikt zonder enig probleem, al had ik hiervoor 2.3.3 draaien.

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 16:47
Samdung Galaxy S2 hier met Gingerbread, ook nog nooit tegen problemen aangelopen met de Tweakers app.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is deze app trouwens met Appcelerator gemaakt of native java? Ik heb namelijk zelf ook wel eens last van de FC loop in Appcelerator, heb er met native code nog geen last van gehad.

Heb probleem komt volgens mij ook voor als het download niet soepel gaat, ik heb er eigenlijk alleen in de metro last van waar het internet nogal brak is.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
'Na, und?' zoals onze Oosterburen zouden zeggen... Status updateje :) ?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Status update vooruit. We hebben besloten, mede vanwege de traagheid in updates e.d, om de boel voortaan intern te gaan bouwen. Dat betekent wel dat er een aantal devvers naar school moeten om de nodige android ervaring op te doen. Als ik het goed begrijp begint de opleiding/cursus ergens deze of volgende week

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:32
bonzz.netninja schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:50:
Status update voorruit. We hebben besloten, mede vanwege de traagheid in updates e.d, om de boel voortaan intern te gaan bouwen. Dat betekent wel dat er een aantal devvers naar school moeten om de nodige android ervaring op te doen. Als ik het goed begrijp begint de opleiding/cursus ergens deze of volgende week
Das goed nieuws!! Ik denk dat de devvers een betere app kunnen neerzetten en ook sneller kunnen inspelen op problemen of vragen van de GoTters.
Al is het geen reclame voor de huidige bouwer van de app moet ik zeggen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

bonzz.netninja schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:50:
Status update voorruit. We hebben besloten, mede vanwege de traagheid in updates e.d, om de boel voortaan intern te gaan bouwen. Dat betekent wel dat er een aantal devvers naar school moeten om de nodige android ervaring op te doen. Als ik het goed begrijp begint de opleiding/cursus ergens deze of volgende week
offtopic:
Wat moet je in dit topic met een voorRuit :+

Self reflection is the school of wisdom

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MuddyMagical schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:56:
[...]

Das goed nieuws!! Ik denk dat de devvers een betere app kunnen neerzetten en ook sneller kunnen inspelen op problemen of vragen van de GoTters.
Al is het geen reclame voor de huidige bouwer van de app moet ik zeggen.
Mjah....we kwamen er niet meer uit met ze. :)

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Zijn dat toevallig dezelfde bouwers als voor de iPhone app?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Er zijn vast ook wel wat Tweakers die mee willen helpen hoor. O-). Ook die al de mobiele GoT heeft gemaakt :+.

Verwijderd

Sinds ik overgestapt ben van Sense naar MIUI heb ik geen enkele FC meer gehad. Terwijl ik op Sense altijd een FC kreeg voordat ik de app kon starten.
Pagina: 1