Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Django & MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Django ontwikkelomgeving geïnstalleerd. Hierbij het ik mySQL nodig, wat ik ook met succes heb geïnstalleerd. Ik heb toen een database gecreerd met de juiste users, dit is allemaal gelukt. Ik heb ook de gegevens van de site met succes gekopieerd naar mijn computer, alleen loop ik nu tegen een probleem aan.

Ik gebruik Django voor een project waarbij ik gegevens van de site moet kopiëren naar mijn laptop zodat ik naar alle wens gerust kan ontwikkelen zonder daarbij direct de site te veranderen.

Ik moet in Django de database syncen met het project wat ik heb gedownload. Dit moet door middel van Python, via een commando in de terminal, "python manage.py syncdb".

Dit gaat allemaal goed totdat hij een foutmelding geeft:

_mysql_exceptions.OperationalError: (2002, "Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)")

Ik heb op internet gezocht en het komt omdat hij het bestand mysql.sock niet kan vinden. Ik heb gekeken naar waar mysql ook kijkt, dit kan via een .cnf bestand. Hier geeft hij inderdaad /tmp/mysql.sock aan maar daar staat dus niks. De service loopt, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Op een of andere manier maakt mijn mySQL geen .sock bestand aan.

Ik werk op Mac OSX 10.7.2 met Djangostack 1.3.1

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We hebben jouw andere account niet voor niks geband.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.