Telfort mobiel netwerk (dekking/netwerkkwaliteit)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotero
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Hoi,

Ik heb nu een Vodafone SuperSIM abo voor mijn iPhone (200min/onbeperkt internet voor €13,50).
Dit loopt binnenkort af en Vodafone komt niet echt met een leuk alternatief. Los daarvan (zoals ook op dit forum te lezen is) is de kwaliteit van Vodafone 3G de laatste tijd slecht en val je vaak terug naar langzamere verbindingen.

Ik heb nu interesse in een Telfort abonnement.

Mijn vraag heeft betrekking op de dekking/netwerkkwaliteit van Telfort mobiele telefonie.
Telfort werkt over het netwerk van KPN. KPN heeft voor zover ik weet één van de beste netwerken van ons land. Toch heb ik begrepen dat vooral de Telfort klanten (t.o.v. de KPN klanten) veel klachten hebben betreffende de dekking/netwerkkwaliteit.

Ik heb nu twee vragen:
- Hebben de Telfort klanten nu exact dezelfde dekking en netwerkkwaliteit als KPN klanten?
- Zo nee; Krijgen de Telfort klanten slechts een beperkt deel van de mast-capaciteit van KPN toebedeeld?

Hopelijk kunnen jullie deze vragen beantwoorden!
Heeft er overigens onlangs nog iemand een leuk aanbod van Vodafone gekregen ter vervanging van SuperSIM?

Groeten,
Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423996

Telfort dezelfde dekking als KPN.

Maar ik zal wel de KS van KPN of Telfort bellen zodat je 100% zeker weet dat je dekking hebt op de plaatsen waar je je telefoon wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 21:52
Telfort is idd KPN, dus ook exact zelfde dekking. Ben er uitermate tevreden over, heb overal bereik en zowat ook 3G. Veel beter dan T-Mobile. Met Vodafone geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426772

Het bereik van Telfort en KPN is overal hetzelfde. Het is inderdaad niet het geval dat KPN klanten voorrang krijgen op het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit past beter in Telecomproviders, dus een move die kant op :)

3i > TP

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotero
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Grappig. Er is dus TOCH verschil tussen Telfort en KPN!!
Krijg zojuist namelijk dit bericht n.a.v. mijn mailtje naar Telfort:

Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Over het algemeen hebben Telfort klanten dezelfde kwaliteit van het netwerk als KPN klanten.Echter wanneer er zich problemen voordoen met het bereik dan zullen KPN klanten voorrang krijgen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rotero schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:04:
Grappig. Er is dus TOCH verschil tussen Telfort en KPN!!
Krijg zojuist namelijk dit bericht n.a.v. mijn mailtje naar Telfort:

Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Over het algemeen hebben Telfort klanten dezelfde kwaliteit van het netwerk als KPN klanten.Echter wanneer er zich problemen voordoen met het bereik dan zullen KPN klanten voorrang krijgen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Haha grappig! Maar toch wel enigszins verwachtbaar, het kan niet zomaar veel goedkoper dan KPN zijn ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de praktijk merk je hier echter helemaal niets van hoor, heb altijd prima bereik tbh.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hooglander1 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:16:
In de praktijk merk je hier echter helemaal niets van hoor, heb altijd prima bereik tbh.
Ik denk dat ze geen bereik bedoelen maar meer iets in de zin van dat als het overbelast is, KPN-klanten voorrang krijgen (veel mensen verwarren bereik met capaciteit). :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1