Toon posts:

Apple TV 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een apple tv kopen maar mijn tv ondersteund geen HD en geen breedbeeld dus kan daar een apple tv op worden aangesloten (balken aan boven en onderkant is geen probleem)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want bij de icentre konden ze me niet helpen

p.s Ik weet dat dit in een verkeer topic maar ik wist niet waar ik het dan moest posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
En wat wil je nu? Een Apple TV gaat niet werken als je geen HDMI ingang hebt op je TV. Simpel as that. Dus mijn advies; koop een nieuwe TV.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt wel hdmi naar scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woziak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 15:01
Of je koopt een AppleTV van de eerste serie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
dat gaat sowieso niet werken als je tv geen HDMI over scart ondersteund (wat waarschijnlijk geen enkel TV heeft) HDMI is volledig digitaal en scart is volledig analoog. twee signaalsoorten die je absoluut niet kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik dat erbij koop kan ik de apple tv gewoon aansluiten op mijn tv?
Koop een nieuwe TV.
Dat zal niet gaan want ik denk dat ik dan 10 jaar moet spare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Dan moet je een actieve omvormer gaan aanschaffen, dan ben je volgens mij al richting de EUR 100,-. Dat is bijna evenveel als de Apple TV zelf.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Allereerst zou het prettig zijn als je leestekens gebruikt, zodat je post meer is dan een brei van woorden achter elkaar. Verder: wat heb je zelf zoal gevonden? Het is immers niet de bedoeling dat je hier zomaar je vraag neergooit en gaat wachten tot hier iemand het juiste antwoord geeft.

Voor wat betreft het aansluiten van een AppleTV 2 op een oude TV (met composiet/scart) zeg ik: bespaar je de moeite, en spaar door voor een TV. Als je een beetje goed zoekt is een goedkope 32" LCD TV vaak al voor rond de 300 euro te krijgen, en als het geld voor een AppleTV 2 al geen probleem is, moet die TV met wat spaarwerk ook wel goed komen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:15:
Allereerst zou het prettig zijn als je leestekens gebruikt, zodat je post meer is dan een brei van woorden achter elkaar. Verder: wat heb je zelf zoal gevonden? Het is immers niet de bedoeling dat je hier zomaar je vraag neergooit en gaat wachten tot hier iemand het juiste antwoord geeft.
Ik zal meer leesteken gaan gebruiken.

En Ik ben al een paar keer naar apple winkels gegaan maar daar wisten ze niet zeker of het ging werken , en heb bijna het hele internet afgezocht maar ik kan alleen maar informatie vinden over de eerste generatie apple tv hoe je die op een oudere tv kon aansluiten.

Edit: Zal het ook lukken als ik de monitor van mijn pc ga gebruiken die heeft wel hdmi?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je monitor ook HDCP ondersteunt (dat kan je ongetwijfeld googlen) moet dat op zich wel werken. De vraag is alleen: waarom zou je in dat geval een AppleTV gebruiken als je er ook al een PC aan hebt hangen? Ben je in dat geval niet gewoon geld aan het weggooien aan onzin? Immers, op een PC kan je ook een media-centre interface draaien, en vaak zijn die nog gratis ook.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Lijkt me ook nog wel een nuttige vraag aan TS waarom/waarvoor hij eigenlijk een Apple TV 2 wil kopen.

Als hij er alleen één wil voor het mooie Apple logo kunnen we hem waarschijnlijk niet helpen, maar anders kunnen we wellicht alternatieven aangeven die wellicht wel op zijn TV werken.

(overigens niet als Apple bashing bedoeld, integendeel, heb zelf ook een ATV2 waar ik, zeker sinds iOS5 uit is voor mijn iPad2, erg blij mee ben. Maar heb echt het idee dat sommige mensen nu alleen maar een ATV willen kopen omdat het van Apple is zonder zich af te vragen wat ze er überhaupt mee kunnen.)

[ Voor 34% gewijzigd door xahmol op 17-10-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:38:
Als je monitor ook HDCP ondersteunt (dat kan je ongetwijfeld googlen) moet dat op zich wel werken. De vraag is alleen: waarom zou je in dat geval een AppleTV gebruiken als je er ook al een PC aan hebt hangen? Ben je in dat geval niet gewoon geld aan het weggooien aan onzin? Immers, op een PC kan je ook een media-centre interface draaien, en vaak zijn die nog gratis ook.
Ik had niet gedacht aan software voor mijn pc. DOM

Ik zal eens gaan zoeken naar goede software.

Edit: @xahmol Ook goede oplossing , Ik ga maar eens een avondje googlen.

Dit topic mag op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:46:
[...]
Ik zal eens gaan zoeken naar goede software.
In de meeste Windows versies zit standaard en gratis al Windows Media Center. Hoef je helemaal al niets voor te doen, staat er waarschijnlijk al op.

Verder heb je XBMC, Plex, Mediaportal to name just a few, allemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xahmol Ik heb helaas windows 7 starter dus geen windows Media Centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Dan gebruik je een van de andere honderden gratis media center software:
mediaportal, xbmc, insert andere populaire software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:50:
@xahmol Ik heb helaas windows 7 starter dus geen windows Media Centre.
Dan zouden de andere gratis alternatieven die ik noem nog steeds moeten werken.

Al kan op een PC met Windows 7 Starter (dus neem ik aan niet echt de meest krachtige PC?) wellicht de videokaart/processor een issue zijn mocht je HD content willen spelen.
Maar goed, HD content afspelen ging op je TV dus sowieso ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door xahmol op 17-10-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn pc zit een intel atom n570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
HDMI -> SCART kan niet zonder converter?

hmm, niet helemaal waar, maar ik zal woensdag de proef op de som nemen. ik heb een hdmi -> scart kabel.. het werkt iig al wel met een hdd recorder... maar ik heb het nog niet geprobeerd met een ATV2.
logischerwijs zou het niet moeten werken. tenzij de player intelligenter is en over dezelfde adertjes het analoge signaal heen gooit. of er zit stiekum toch een mini D/A converter in de kabel of in de A4 proc. ;-)

Jullie horen het wel!
Pagina: 1