Toon posts:

Beeldscherm herkent laptop niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer laptop die ik altijd aansloot op een Samsung Suncmaster 2493hm met een VGA kabel. Nu heeft m'n vriend een keer toen m'n laptop aanstond de kabel eruit getrokken omdat hij het scherm even nodig had. Sindsdien herkent het beeldscherm mijn laptop niet meer. Mijn laptop weet dus wel dat er een scherm aangesloten is, maar het beeld blijft zwart.

Iemand een idee hoe het beeldscherm mijn laptop weer kan herkennen?

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:10
Vaak zitten er combinatietoetsen op een laptop icm de FN toets (ergens linksonderaan tussen CTRL en ALT toets)

Sluit je beeldscherm eerst aan, druk de "FN" toets in en hou deze ingedrukt en kies ergens met de (waarschijnlijk) F toetsen bovenaan je toetsenbord (Bij mij is het F5 of F6...) het symbool voor extern scherm activeren. Dit zou moeten werken.

Als dit niet werkt.. probeer de laptop eens opnieuw op te starten met het scherm aangesloten. Wellicht dat hij hem dan weer detecteert?!

Wat ook nog een optie is (ik heb dat met WIN7 altijd ook) Hij detecteert het scherm niet automatisch. Ik moet dan eerst in beeldschermeigenschappen (RMB op bureaublad > beeldschermresolutie) kiezen en dan "detecteren" kiezen. Vervolgens even aangeven of je je scherm wil clonen of uitbreiden.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeEs op 17-10-2011 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar het probleem is dus andersom! Mijn laptop detecteert het beeldscherm, maar het beeldscherm pakt het signaal niet op. Als mijn vriend zijn laptop aansluit geeft het scherm wel beeld!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Sowieso ff stekker van de monitor eruit... dat wil altijd wel eens helpen, die rare Ilyama monitoren op het werk doen dat ook regelmatig en dan wil simpel de stekker eruit vaak wel helpen.

Maar zoals hierboven al genoemd, ik zou toch ook even goed kijken naar de instellingen, dat de laptop het beeldscherm herkend is 1, maar stuurt de laptop er ook wat naartoe is 2 :) Zeker als de laptop draaiende was terwijl de monitor werd afgekoppeld. Dan behoort de de boel normaal gesproken automatisch te detecteren dat die monitor er niet meer aanhangt en zal gewoon weer terug gaan naar single screen modus.

Sowieso moet je het ons niet te moeilijk maken ;) Want misschien worden er wel dingen gezegd die je al geprobeerd hebt... begin daarom aub eens met vertellen wat je al geprobeerd hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de driver voor VGA opnieuw geïnstalleerd en zie ik dit forum nu op het beeldscherm nadat ik hem al aangesloten met nieuwe driver opgestart heb :)

Nog steeds wel een probleempje.. beeld is niet meer op laptop zelf te krijgen nu en windows + p werkt gewoon niet. Bovendien is de resolutie niet hoog genoeg te krijgen, maar wel aanvaardbaar dus ben al redelijk blij! Iemand eventueel nog tips voor laatste problemen?

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:42
Even bij beeldschermeigenschappen kijken? Of resolutie, weet niet welke windows je gebruikt.
Wellicht kun je hier beide schermen weer 'activeren'. Kan ook bij je CCC (ATI Drivers) of je NVidia settings gedaan worden.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 7. Bij schermresolutie toont hij niet de hoogste, goede, optie. NVidia drivers wilde hij niet installeren ook al was het de goede versie voor win7, maar gad melding niet compatibel. Heb nu dus gewoon standaard versie van win7 opnieuw voor VGA.

• GeeEs
Wat je met windowstoets + P wilde bereiken is me niet geheel duidelijk ?! ok... Ik zie nu net dat dit het windows 7 commando is om projectorweergave te wijzigen. Getest... dit werkt bij mij ook niet. De FN combo die ik eerder noemde doet het echter wel...

Maargoed, je geeft eigenlijk nog steeds niet aan of je de FN toets geprobeerd hebt, dus we weten nog niks :)

Je drivers opnieuw installeren was denk ik ook niet nodig geweest. Bij mijn weten gaan drivers niet ineens kapot/verdwijnen als je een beeldscherm lostrekt terwijl de laptop aanstaat. Wat overigens wel raar is, dat je NVidia drivers niet wilde installeren. Had je wel de goede versie? Je zegt van wel, maar er zjin nogal wat verschillende NVidia drivers... 32 en 64 bit en ook ook speciaal voor notebooks. Waarschijnljik heb je daardoor nu het probleem met je resoluties aangezien de standaard windows driver niet alle resoluties zal ondersteunen !?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 18-10-2011 09:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met windows P inderdaad dat ik scherm wil uitbreiden en niet op 1 scherm. FN combo's hierboven heb ik allemaal geprobeerd, maar geen effect.

Ik had op de acer website mijn acer aspire 5720z opgezocht en de drivers gedownload die bij windows 7 ultimate x32 stonden, precies dezelfde versie als ik heb maar kon dus niet.

Normaal kan m'n vriend me altijd helpen, maar die snapt het nu ook niet helemaal daarom heb ik zn account even geleend ;)

Zal nog eens kijken naar driver. Nu standaard VGA grafische adapter versie 6.1.7600.16385.

• GeeEs
Ik zou persoonlijk gewoon van de NVidia site de drivers downloaden, niet van die van Acer ...
Let op dat je dan de (m) versie speciaal voor notebooks neemt, en kijk even goed welke grafische chip je hebt..

Ik ga er overigens blind vanuit dat het NVidia drivers moeten zijn... ik heb zelf ook een Acer met NVIdia namelijk.. je hebt niet toevallig een ATI kaart hè? ;-) Want dan moet je natuurlijk niet NVidia drivers installen!

[ Voor 35% gewijzigd door GeeEs op 18-10-2011 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia system scan geeft:
The manufacturer of this system requires that you download the driver for your GPU from their support site.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's.

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Ik (de vriend) heb het probleem verder proberen te onderzoeken:P Heb een aantal dingen kunnen vinden die nog niet beschreven zijn. Even de belangrijkste laptop gegevens:

Type: Acer 5720Z met Intel Graphic Media Accelerator X3100 (mobile)
(Vandaar dat NVidia drivers het niet deden xD)

Het probleem met standaard driver was dus het hebben van een verkeerde resolutie.

Inmiddels heb ik met succes de driver van Intel kunnen installeren. Na het installeren worden de beeldschermen goed gedetecteerd, met correcte resoluties. Laptopscherm geeft ook beeld.

Maar..Het externe scherm geeft aan geen signaal te ontvangen.

Bij het opstarten van de laptop wordt er overigens op beide schermen ook geen beeld weergegeven.

Ik hoop dat deze informatie iets toevoegt en jullie hieruit iets kunnen opmaken!

Thnx alvast!
Pagina: 1