Sinds kort heb ik ontdekt hoe jQuery werkt voor het ophalen van gegevens uit de database en deze vervolgens in een div weergeven en deze om de minuut laten verversen.
Dat werkt allemaal prima, pagina laad verder ook gewoon vlot echter wil ik nu een nieuwe 'functie' aan het script van mij toevoegen (laden van extra informatie in een andere div) maar krijg het laden van een div in de dynamische div niet voor elkaar, kan ook best zijn dat ik iets probeer te realiseren wat helemaal niet mogelijk is.
de code welke ik gebruik om de div te vullen en te laten refreshen elke minuut
nu heb ik onderstaande al geprobeerd te draaien, maar met het klikken van de knop met id #history gebeurt er niets, als ik hier een alert in zet werkt deze zoals het hoort en geeft bijvoorbeeld ook de waarde van een element. De div met ID #historydata bestaat op de index.php pagina welke dus om de minuut ververst wordt.
Naar wat ik op google en op de website van jQuery zelf gevonden heb kan de .live functie hiervoor gebruikt worden maar blijkbaar op een andere manier dan dat ik doe.
Is mijn plan onrealistisch of is het mogelijk, zo ja waar moet ik kijken?
Dat werkt allemaal prima, pagina laad verder ook gewoon vlot echter wil ik nu een nieuwe 'functie' aan het script van mij toevoegen (laden van extra informatie in een andere div) maar krijg het laden van een div in de dynamische div niet voor elkaar, kan ook best zijn dat ik iets probeer te realiseren wat helemaal niet mogelijk is.
de code welke ik gebruik om de div te vullen en te laten refreshen elke minuut
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| $("#responsecontainer").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/index.php?randval='+ Math.random()+'&print=meldingen&wsUserName=<?php echo $wsUserName; ?>&wsUserID=<?php echo $wsUserID; ?>&page=<?php echo $page; if(isset($_GET["e"])){if($_GET["e"] == 1){echo "&e=".$_GET["e"]."&f=".$_GET["f"];}}?>&open='+varopen); var refreshId = setInterval(function(){ $("#responsecontainer").fadeOut("fast"); $("#responsecontainer").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/index.php?randval='+ Math.random()+'&print=meldingen&wsUserName=<?php echo $wsUserName; ?>&wsUserID=<?php echo $wsUserID; ?>&page=<?php echo $page; if(isset($_GET["e"])){if($_GET["e"] == 1){echo "&e=".$_GET["e"]."&f=".$_GET["f"];}}?>&open='+varopen); $("#responsecontainer").fadeIn("fast"); }, refreshtime); |
nu heb ik onderstaande al geprobeerd te draaien, maar met het klikken van de knop met id #history gebeurt er niets, als ik hier een alert in zet werkt deze zoals het hoort en geeft bijvoorbeeld ook de waarde van een element. De div met ID #historydata bestaat op de index.php pagina welke dus om de minuut ververst wordt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $("#history").live('click', function(){ $("#historydata").live('fadeout', function(){ $("#historydata").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/history.php?randval='+ Math.random()); }); }); $("#history").click(function(){alert('hello world'); $("#historydata").fadeOut("fast"); $("#historydata").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/history.php?randval='+ Math.random()); $("#historydata").fadeIn("fast"); }); |
Naar wat ik op google en op de website van jQuery zelf gevonden heb kan de .live functie hiervoor gebruikt worden maar blijkbaar op een andere manier dan dat ik doe.
Is mijn plan onrealistisch of is het mogelijk, zo ja waar moet ik kijken?