jQuery: laden van informatie in dynamisch geladen div

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Sinds kort heb ik ontdekt hoe jQuery werkt voor het ophalen van gegevens uit de database en deze vervolgens in een div weergeven en deze om de minuut laten verversen.
Dat werkt allemaal prima, pagina laad verder ook gewoon vlot echter wil ik nu een nieuwe 'functie' aan het script van mij toevoegen (laden van extra informatie in een andere div) maar krijg het laden van een div in de dynamische div niet voor elkaar, kan ook best zijn dat ik iets probeer te realiseren wat helemaal niet mogelijk is.

de code welke ik gebruik om de div te vullen en te laten refreshen elke minuut
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
$("#responsecontainer").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/index.php?randval='+ Math.random()+'&print=meldingen&wsUserName=<?php echo $wsUserName; ?>&wsUserID=<?php echo $wsUserID; ?>&page=<?php echo $page; if(isset($_GET["e"])){if($_GET["e"] == 1){echo "&e=".$_GET["e"]."&f=".$_GET["f"];}}?>&open='+varopen);
            var refreshId = setInterval(function(){
                $("#responsecontainer").fadeOut("fast");
                $("#responsecontainer").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/index.php?randval='+ Math.random()+'&print=meldingen&wsUserName=<?php echo $wsUserName; ?>&wsUserID=<?php echo $wsUserID; ?>&page=<?php echo $page; if(isset($_GET["e"])){if($_GET["e"] == 1){echo "&e=".$_GET["e"]."&f=".$_GET["f"];}}?>&open='+varopen);
                $("#responsecontainer").fadeIn("fast");
            }, refreshtime);

nu heb ik onderstaande al geprobeerd te draaien, maar met het klikken van de knop met id #history gebeurt er niets, als ik hier een alert in zet werkt deze zoals het hoort en geeft bijvoorbeeld ook de waarde van een element. De div met ID #historydata bestaat op de index.php pagina welke dus om de minuut ververst wordt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$("#history").live('click', function(){
                $("#historydata").live('fadeout', function(){
                    $("#historydata").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/history.php?randval='+ Math.random());
                });

});
            $("#history").click(function(){alert('hello world');
                $("#historydata").fadeOut("fast");
                $("#historydata").load('/<?php echo $url[1]; ?>/extensions/history.php?randval='+ Math.random());
                $("#historydata").fadeIn("fast");
            });

Naar wat ik op google en op de website van jQuery zelf gevonden heb kan de .live functie hiervoor gebruikt worden maar blijkbaar op een andere manier dan dat ik doe.

Is mijn plan onrealistisch of is het mogelijk, zo ja waar moet ik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

1. ik heb gelezen dat delegate beter is dan live
2. Waarom zo`n gigantische lange (lelijke) url in javascript echo'en? Jech
3. Op regel 4/5 in je 1e code blok: Moet die fadeIn niet door de complete-event van load worden aangeroepen? Dus .load(Jechbechurl, function() { $(this).fadeIn("fast"); });

Geen antwoord op je vraag, maar wel opbouwende kritiek :)

[ Voor 9% gewijzigd door Guillome op 17-10-2011 15:39 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Guillome schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:38:
1. ik heb gelezen dat delegate beter is dan live
2. Waarom zo`n gigantische lange (lelijke) url in javascript echo'en? Jech
3. Op regel 4/5 in je 1e code blok: Moet die fadeIn niet door de complete-event van load worden aangeroepen? Dus .load(Jechbechurl, function() { $(this).fadeIn("fast"); });

Geen antwoord op je vraag, maar wel opbouwende kritiek :)
Delegate ga ik naar kijken.

Mag tussen het werk door het script wat ik zelf gemaakt heb verbeteren en aanpassen en ja dan gebeurt het e.e.a. wel eens quick & dirty, de lange URL moet ik nog eens een keer nakijken, maar het werkt op dit moment en die informatie heb ik nodig op de te openen pagina.

die fadeIn heb ik aangepast, zo werkt het dus ook.