Netwerkkaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:39
Ik zit denk ik met een kapotte netwerk adapter maar ik weet het niet zeker.

Volgens windows heb ik gewoon verbinding met het internet en ik kan ook gewoon pingen.
Alleen het vreemde is dat 25% packetloss heb.

Als ik een website wil bezoeken is hij alleen maar bezig met verbinding maken en wordt er niks geladen.
ik heb al verschillende kabels geprobeerd, de modem gereset en de drivers opnieuw geïnstalleerd maar dat het heeft niks uitgehaald. Ik heb ook verschillende browser geprobeerd maar met het zelfde resultaat.

Heeft iemand een oplossing? Of moet ik gewoon een nieuwe netwerkadapter kopen?

mijn moederbord is een ASUS p5ql-e

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:56

martjah

Appel

Heb je ook al een keertje de kabel uit de pc gehaald en die in een laptop gestoken ?
Heeft de laptop dan dezelfde packetloss ?

• japie06
Ik heb de kabel op een andere pc geprobeerd en daar had het 0% packetloss.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ervaar je die packet loss ook met een ander besturingssyteem (geen Windows)?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• japie06
Lijkt me sterk dat het aan windows kan liggen. Ik heb hier thuis geen ander OS dan Windows.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
Probeer het volgende nog eens:

Via command prompt:

netsh winsock reset (gevolgd door Enter)

Dan even je PC herstarten en kijken of dit resultaat heeft opgeleverd.

• japie06
Geen resultaat, alles is nog precies hetzelfde.

Verwijderd

japie06 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:43:
Lijkt me sterk dat het aan windows kan liggen. Ik heb hier thuis geen ander OS dan Windows.
Waarom zou het niet aan Windows kunnen liggen?

Goeie optie is een linux live-cd'tje te downloaden en te branden en hiervan te booten.
Kost 50 cent voor een cd'tje en 5 minuten downloadtijd, maar je sluit er wel één en ander mee uit.

Bijvoorbeeld: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 15:02 . Reden: Linkje toegevoegd ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:49
Of op een usb stick zetten, kost niets :P Of in WUBI uitproberen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Download gewoon even een Linux Live CD'tje of een versie voor een USB stick en start daarmee je pc op.
Als die ook dezelfde problemen hebben, weet je zeker dat de problemen hardware based zijn.

** Meerdere zielen, één gedachte **

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 17-10-2011 15:02 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

En het is je onboard netwerk chip die defecten vertoond? Of is het een insteekkaart?

Verder kan het natuurlijk liggen aan je netwerkchip, maar uiteraard eerst de software uitsluiten. Compleet risicoloos en het kost je nog geen kwartiertje werk.

En anders kun je natuurlijk altijd een netwerkkaart aanschaffen. Die kosten niet zoveel en elke kaart is geschikt. Waarschijnlijk zijn er voldoende mensen bereid je een 100 Mbit netwerk kaart tegen verzendkosten (bubbelenvelope) op te sturen in V&A.

En als je toch bezig bent, check even met memtest86 of je geheugen geen foutjes maakt, en prime95 voor stabiliteitstests onder load condities.

-_-

• japie06
Het is de onboardchip. Ik ben nu bezig met linux installeren. Ik laat het weten als ik klaar ben.
Bedankt voor de hulp tot nu toe :)

Verwijderd

japie06 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:12:
Het is de onboardchip. Ik ben nu bezig met linux installeren. Ik laat het weten als ik klaar ben.
Installeren hoeft niet perse he, je kunt ook gewoon vanaf cd laten booten naar een live-omgeving.

Verwijderd

japie06 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:12:
En, weet je al meer? Ben benieuwd :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 13:50 ]

Pagina: 1