Ik ben op zoek naar een netwerkprinter (all-in-one) om voornamelijk mee vanaf een Mac te gaan printen. Ik heb ervaringen met HP op Macs en die gebruiken allerlei extra software, wat vreselijk lastig is. OS X gebruikt CUPS voor printtaken en ik ben daarom op zoek naar een printer met een CUPS driver (mochten er andere mogelijkheden zijn waarmee printers fatsoenlijk met OS X integreren, dan sta ik daar natuurlijk voor open).
Het probleem is dat veel fabrikanten dergelijke technische details voor het gemak niet publiceren. Ik heb al vaak te horen gekregen dat een printer toch echt wel Mac support heeft, maar dat had bovenstaande HP ook en dat werkte simpelweg niet lekker.
Zijn er ergens lijsten van printers waarvoor CUPS drivers beschikbaar zijn? cups.org heeft er eentje, maar voor zover ik kan zien, is die al enkele jaren niet meer bijgewerkt
Het probleem is dat veel fabrikanten dergelijke technische details voor het gemak niet publiceren. Ik heb al vaak te horen gekregen dat een printer toch echt wel Mac support heeft, maar dat had bovenstaande HP ook en dat werkte simpelweg niet lekker.
Zijn er ergens lijsten van printers waarvoor CUPS drivers beschikbaar zijn? cups.org heeft er eentje, maar voor zover ik kan zien, is die al enkele jaren niet meer bijgewerkt