Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer met CUPS driver

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ben op zoek naar een netwerkprinter (all-in-one) om voornamelijk mee vanaf een Mac te gaan printen. Ik heb ervaringen met HP op Macs en die gebruiken allerlei extra software, wat vreselijk lastig is. OS X gebruikt CUPS voor printtaken en ik ben daarom op zoek naar een printer met een CUPS driver (mochten er andere mogelijkheden zijn waarmee printers fatsoenlijk met OS X integreren, dan sta ik daar natuurlijk voor open).

Het probleem is dat veel fabrikanten dergelijke technische details voor het gemak niet publiceren. Ik heb al vaak te horen gekregen dat een printer toch echt wel Mac support heeft, maar dat had bovenstaande HP ook en dat werkte simpelweg niet lekker.

Zijn er ergens lijsten van printers waarvoor CUPS drivers beschikbaar zijn? cups.org heeft er eentje, maar voor zover ik kan zien, is die al enkele jaren niet meer bijgewerkt

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Volgens mij heb je het niet helemaal juist... 'CUPS' is niet een soort driver voor een apparaat geleverd door de fabrikant, maar zou moeten functioneren als een universele (opensource) driver voor een heel scala aan apparaten. Het is dus niet de vraag of een fabrikant cups-drivers aanbiedt, het is de vraag of cups de printer heeft opgenomen in de database van ondersteunde apparaten. Of die printer ondersteund wordt staat ook volledig los van de fabrikant, uiteraard mag de fabrikant leveren aan het project zodat ook hun apparaten worden ondersteund, maar doorgaans zijn dit drivers geschreven door derden (programmeurs en code-amateurs etc.)

• Mei
Voor zover ik kan zien is CUPS een cross-platform printer server, waarvoor bijvoorbeeld fabrikanten, maar ook particulieren drivers kunnen ontwikkelen en heeft support hiervoor niet direct iets te maken met de beschikbaarheid van de driver in de database van CUPS, maar of er überhaupt een driver beschikbaar is.

Ik zit in het bijzonder naar de pricewatch: Samsung SCX-3205W te kijken. In de instructies voor Linux staat wel de vermelding van een cups folder waar de driver in moet, ben ik zojuist achter gekomen. Ik zou verwachten dat deze dan ook voor OS X gebruikt kan worden.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

Super_ik

haklust!

ikzelf heb een samsung clx3175N netwerk printer, juist omdat hier drivers voor linux bij zitten. Werkt perfect met cups. Ik verwacht dus dat de scx ook wel cups drivers heeft. Zelfs scannen werkt gewoon goed, met de samsung tool.

[ Voor 14% gewijzigd door Super_ik op 23-10-2011 13:22 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Mei
Niet helemáál gerelateerd vraagje: ik wil de printer op het netwerk aansluiten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen specifieke apparaten (de mijne dus) met deze printer kunnen printen? Biedt Samsung daar (over het algemeen) instellingen voor?