Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet wordt enorm traag bij uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:25

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allemaal,

Hier op 't werk hebben we een enorm vervelend probleem. Elke keer als we een bestand uploaden (vaak een video die naar Youtube gaat) wordt het internet enorm traag, internetradio valt uit en er valt niet goed meer te werken (we zijn afhankelijk van het internet om goed te functioneren). Zelf ben ik redelijk thuis in het fixen van dit soort problemen maar hier kom ik niet uit. Soms werkt het internet helemaal niet meer, maar meestal wordt het gewoon gigantisch traag. Nu is traag internet voor even niet zo'n issue, maar wanneer je tegen de 10 minuten (of langer) aan het uploaden bent is het een ander verhaal. Dus weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Extra informatie:
- We zitten hier met twee laptops, beide aangesloten via WLAN op de router.
- Beide laptops draaien op Windows 7
- De router is een Thomson TG789ivn
- Het internet is van KPN en is geregeld door de eigenaar van het pand, dus daar heb ik verder geen informatie over. Volgens mij hebben we tussen de 15 en 25mbit down en iets van 2 á 3 mbit up, maar pin me d'r niet op vast.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Helaas is dat inherent aan de ADSL techniek, dit probleem.
Het enigste wat je nu kan doen is je upload limiteren zodat het je verbinding niet dichttrekt.

Verder is je post history nou ook niet je van het als ik eerlijk ben, je doet vrij weinig aan zelf-onderzoek en plempt je vragen maar gewoon hier neer.

[ Voor 34% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-10-2011 14:45 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:42:
Helaas is dat inherent aan de ADSL techniek, dit probleem.
Het enigste wat je nu kan doen is je upload limiteren zodat het je verbinding niet dichttrekt.

Verder is je post history nou ook niet je van het als ik eerlijk ben, je doet vrij weinig aan zelf-onderzoek en plempt je vragen maar gewoon hier neer.
Ik heb hier wel degelijk naar gezocht en een antwoord dat ik vond was dat je bij je netwerk adapter in de Device Manager van Windows Task Offload op false moest zetten, maar die optie zit er bij het tabje Geavanceerd niet bij, dus dat ging niet werken. Verder is er niet veel over te vinden. Overigens zeg jij dat het probleem een beetje bij ADSL 'hoort' maar thuis, waar we ook KPN hebben (16mbit down, 1mbit up) werkt het internet prima wanneer ik iets upload. Alleen wanneer ik met 90kb/s upload met uTorrent gaat het internet een beetje onderuit. Daarom vraag ik het ook hier: zelf kan ik niks vinden aan oplossingen, thuis hebben we het probleem niet, en ik wilde graag weten of het opgelost kan worden. Dan ga ik even kijken hoe ik de upload kan limiteren. Bedankt in ieder geval.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb je zowiezo je lijn al getest met speedtest.net?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:28:
Heb je zowiezo je lijn al getest met speedtest.net?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1539827957.png

Blijkbaar is het internet wat trager dan ik dacht. Dacht toch echt dat het wat sneller was, maar dat moet niks uitmaken lijkt me. Maar dat zijn dus de resultaten. Lijkt me allemaal normaal en het lijkt hetzelfde qua snelheid wat we thuis hebben, met als verschil dat het hier KPN Zakelijk is en thuis niet. Thuis geen problemen, hier wel. Voor mij is het allemaal dus niet bepaald logisch |:(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doordat je je upload volduwt met data blijft er minder bandbreedte over om inkomende pakketjes te "acknowledgen". Je internet lijkt daarom traag.

Een inkomende data stroom heeft namelijk ook een klein deel uitgaand namelijk de bevestiging dat de pakketjes goed zijn aangekomen. Je kan dus niet onbeperkt je download verhogen zonder de upload mee te schalen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
redfoxert schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:36:
Doordat je je upload volduwt met data blijft er minder bandbreedte over om inkomende pakketjes te "acknowledgen". Je internet lijkt daarom traag.
Lijkt? Als je met ADSL iets aan het uploaden bent is je internet traag.

Nickname does not reflect reality

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25
Task Offload gaat niet helpen, dat is een hardware feature in je netwerkkaart die taken van de CPU overneemt waardoor deze minder belast wordt; dit is echter niet je bottleneck bij het uploaden.

Er zijn een paar opties:
1) Een 2e internetlijn erbij die je alleen gebruikt voor het uploaden
2) Een router gebruiken die kan trafficshapen
3) Uploaden met een programma dat de uploadsnelheid kan beperken

Op termijn is de 2e het goedkoopste, aangezien 3 zelden een optie is. FTP gaat wel, maar ik lees ook Youtube? Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik lees her en der dat een router met DD-WRT het kan, of een DIR-655.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

Lijkt? Als je met ADSL iets aan het uploaden bent is je internet traag.
Traag kan ik nog mee leven, maar hier klapt het er dus volledig uit zodra we een upload aan zetten. Soms is het ook gewoon traag (érg traag) maar vaak ook gewoon helemaal geen internet meer terwijl de upload vrolijk doorgaat. Ik heb ook nog even een pingtest gedaan, misschien dat jullie daar wat aan hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/48796014.png

Zoals gezegd heb ik dit probleem thuis dus nog nooit ondervonden, terwijl we daar ook gewoon ADSL hebben.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Misschien dat je gewoon IE Throttle kan gebruiken om de upload bandbreedte te beperken.
http://ie-throttle.en.softonic.com/

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:54
djexplo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:43:
Misschien dat je gewoon IE Throttle kan gebruiken om de upload bandbreedte te beperken.
http://ie-throttle.en.softonic.com/
gebruik NOOIT een sotftonic site. alles wat je daarvan download is virus

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Hmm, check de datum van de post van djexplo eens.. ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ouwe koeien :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.