Batterijdopje kapot; niet onder garantie?

Pagina: 1
Acties:

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01 06:03
Beste tweakers,

Een aantal maanden geleden was het batterijdopje van mijn MacBook kapot (Dat ding wat je met een munt moet omdraaien om de batterij eruit te halen). Verder niets vreemds met die MacBook gedaan ofzo, er was gewoon op een dag mysterieus het dopje eruit geflikkerd. Niet leuk natuurlijk, dus heb ik hem even naar de iCentre gebracht, alwaar ze me wisten te vertellen dat dit 90 euro zou kosten en mogelijk zou kunnen oplopen tot 250! Dus heb ik maar geweigerd, ik had geen zin in gezeik en die batterij hoeft er nou ook niet per se uit.

Fast forward een maand later, mijn trackpad kapot. Nou, weer ermee naar de iCentre, dit valt wel onder de garantie dus ik vraag om erbij te noteren om het batterijdopje niet te repareren.

Komt 'ie een paar weken later terug, met natuurlijk een nieuw trackpad, maar, lo and behold, ook een nieuw batterijdopje! Ik helemaal blij natuurlijk, nu issie weer helemaal compleet.

Fast forward tot nu, mijn MacBook heeft weer het nodige vuil verzameld dus wil ik hem schoonmaken. (Fysiek dus, niet software :P) Dus stekker eruit, batterij eruit...

WAT? Het batterijdopje is weer kaput! En dit keer in de 'open' positie, dus mijn batterij kan er zonder een stuk ducttape ook niet meer in :( Dus ik weer met iCentre aan de telefoon hangen... 'Ja meneer, er staat hier niet dat wij het batterijdopje hebben gerepareerd... Anders zou u hem even moeten langsbrengen, maar het valt niet onder de garantie...'

Dit vind ik toch wel erg kwalijk. Zoals ik al zei, toen het dopje eerder kapot was (in de 'gesloten' positie) vond ik het niet zo'n probleem, maar nu is hij dus in de 'open' positie en wil mijn MacBook de batterij zeg maar 'eruit duwen'. Ik kan hem gelukkig nog wel gebruiken zonder de batterij erin, maar dat is natuurlijk niet al te handig.

Dus mijn vraag: Wat kan ik hieraan doen? Heeft iCentre inderdaad gelijk en valt het niet onder de garantie (dan zou het slijtage ofzo moeten zijn dus, wat me wel erg vreemd lijkt) en moet ik dus dokken, of heb ik het bij het juiste eind en zo ja, wat kan ik doen om mijn MacBook gerepareerd te krijgen?

Ik heb trouwens nog steeds garantie (nou ja, AppleCare, oftewel uitgebreide garantie).

Foto van de schade:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YmJUl.jpg

offtopic:
Als je je afvraagt waarom ik uitgebreide garantie neem als het consumentenrecht mij al voor een aantal jaar beschermt, bij AppleCare zit ook support op de software (dus als je iets niet uit kan vogelen). Daarom dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Lrrr op 17-10-2011 13:16 . Reden: kleinere foto ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Hoezo zou een onderdeel als dit niet aan garantie onderhevig zijn? Als dit onder normaal gebruik is gebeurd mag je toch verwachten dat het niet zomaar kapot gaat, immers doe je niet dagelijks je batterij verwisselen lijkt me.

Als je Applecare hebt kun je toch ook prima binnenlopen bij een andere Apple toko. Ik zou dat gewoon eens proberen, kijken wat die te zeggen hebben.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:16
Is die switch niet met een schroevendraaier ofzo om te zetten? Ziet er allemaal erg simpel uit, of is het hele mechanisme kapot?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Logischerwijs zou je nu ook je touchpad moeten slopen en 'm weer binnen moeten brengen... :P

Maar inderdaad, probeer het eens bij een fysieke winkel, wellicht zijn die wat toegeeflijker.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
CodeCaster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:44:
Logischerwijs zou je nu ook je touchpad moeten slopen en 'm weer binnen moeten brengen... :P
Tsja, of ze hebben de vorige keer het dopje 'gerepareerd' wat niet helemaal is goed gegaan.

• Lrrr
ebia schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:40:
Hoezo zou een onderdeel als dit niet aan garantie onderhevig zijn? Als dit onder normaal gebruik is gebeurd mag je toch verwachten dat het niet zomaar kapot gaat, immers doe je niet dagelijks je batterij verwisselen lijkt me.

Als je Applecare hebt kun je toch ook prima binnenlopen bij een andere Apple toko. Ik zou dat gewoon eens proberen, kijken wat die te zeggen hebben.
Dat dacht ik dus ook. Ik was trouwens even vergeten dat LJS (in Den Haag) me ook heeft verteld dat dit geen garantie is. Weet iemand nog een goeie zaak om even langs te wippen (liefst in de omgeving Delft)? Ik heb nou niet zo'n zin om overal langs te gaan om toch hetzelfde te horen ;)
BusmuiZ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:41:
Is die switch niet met een schroevendraaier ofzo om te zetten? Ziet er allemaal erg simpel uit, of is het hele mechanisme kapot?
Nee, dan schuift alles zeg maar op, dus dan schuift het onder mijn case...
CodeCaster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:44:
Maar inderdaad, probeer het eens bij een fysieke winkel, wellicht zijn die wat toegeeflijker.
iCentre is een fysieke winkel hoor ;) Ze hebben ook een webshop, maar ook gewoon 'normale' winkels die voor de rest wel prima zijn, ze zijn mijn standaard Apple-boer hier in Delft.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:31
Wat idioot. Dat je garantie op je batterij verlopen is ok... daar zit over het algemeen een maand of 6 garantie op. Maar het mechanisme om de batterij op zijn plaats te houden lijkt me toch dat dat wel onder garantie zou moeten vallen?

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 16:44
Zit er geen garantie op een reparatie ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Lrrr
Jawel, maar ik heb de reparatiebon niet meer... (Ik weet het, beetje dom van me)

Ook had ik iCentre gebeld, maar die blijven bij hoog en laag aanhouden dat er 'niets staat over een reparatie van het batterijdopje'.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:33

empy

Rijdt rondjes

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is contact op te nemen met microfix in Leiden, zij doen namelijk ook reparaties aan Apple, ook binnen garantie. Wellicht dat zij je telefonisch verder kunnen helpen :)
Pagina: 1