Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Hallo iedereen, :w

ik zou graag een eigen gameserver willen op zetten, ik bezit al over server 2003 en een server van IBM,
ik zou hier op in de toekomst ANNO 2070 op willen spelen online tegen vrienden, en COD mw2 ,
zodat we allemaal thuis kunnen zitten en tegen elkaar kunnen gamen, maar nu de vraag.

Wat en hoe moet ik dit allemaal regelen, op pc gebied ben ik wel bij kennis maar nog niet echt met servers,
wat zijn de belangrijkste delen die ik nu nog tekort kom, ?

Vriendlijke Groet

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dag Daniël,

ik denk dat je je vraag wat specifieker moet stellen.
Wat weet je al, wat heb je al onderzocht? Heb je al voorwerk gedaan?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
wat ik uit eindelijk wil bereiken, is dat ik bv tegen me buurjongen als hij thuis zit en ik thuis zit,
we tegen elkaar kunnen gamen, bv dat we tegen elkaar ANNO2070 spelen, dat wij dan vijanden/vrienden zijn, of we bv halo hebben voor de pc, en met een vrienden groep op mijn server thuis inloggen, en dan tegen elkaar kunnen spelen, dat wil ik bereiken, op het moment weet ik vrij weinig over servers, ik zelf doe wel een ICT opleiding, maar heb nog niks met servers gedaan, dat komt volgend jaar pas, maar ik kan hier op mijn werkt dus een server mee nemem omdat hier ongebruikte liggen. en daar wil ik inplaats van een bedrijfs-server een game-server van maken, zodat ik niet mijn pc als server hoeft te gebruiken, wil ik een 1 vs 1 game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31
Als ik jou was zou ik lekker goed inlezen over alles wat met servers te maken heeft. Dan kan je een game-server opzetten en je krijgt kennis voor je opleiding. Win-winsituatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minix|IA
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04-2012
Let er ook op, dat je internetverbinding voldoende bandbreedte moet hebben als je vanuit huis wilt hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
De bandbreedte moet geen probleem zijn, dat zit wel goed :D, wat voor speciaale software heb ik nodig buiten server 2003, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14

M2M

medicijnman

Zolang je een fatsoenlijke verbinding hebt, is thuis hosten geen slechte optie. Zo'n glasvezel tot aan de deur verbinding, of 100/100 ethernettothehome kan dat allemaal prima. Zit je op ADSL met fragiele upload zou ik toch adviseren je server in een serverrek te hangen (colocation). Je hebt dan een prima stabiele internet verbinding en het ding staat thuis niet in de weg :)

Over de software... anno 2070 is nog niet uit geloof ik, dus dat gaat 'm nog niet worden. Voor games waarbij het eigen server hosten gesupport wordt is het een kwestie van de serverapplicatie zoeken, installeren en draaien.

ow ja, call of duty MW2 had toch geen mogelijkheid voor dedicated servers? In dat geval gaat het voor MW2 in ieder geval niet lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 17-10-2011 13:01 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00

NeHoX

Gamer + PV

Heb je al opgezocht hoe je een dedicated gameserver maakt voor de game die je wilt spelen?

je moet onderzoeken welke poorten de gameserver gebruikt en hoe je deze moet forwarden in je router.

Als je je poorten heb geforward en je gameserver geinstalleerd geconfigureerd en aangezet hebt ben je al een heel eind.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
ik heb op moment glaswezel tot de deurmat, klaar liggen voor gebruikt, heb alleen nog geen abo er op, maar heb nu een Prima verbinding, waarbij het zeker wel gaat lukken :), dus in principe, zou ik server 2003 moeten installeren, dan die juiste "server aplicatie " die bij die game hoort, bv, halo, cod mw2, anno2070, en dan nog wat main instellingen , en dan zou het grotendeels klaar moeten zijn ?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00

NeHoX

Gamer + PV

DeadlyGast schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:03:
ik heb op moment glaswezel tot de deurmat, klaar liggen voor gebruikt, heb alleen nog geen abo er op, maar heb nu een Prima verbinding, waarbij het zeker wel gaat lukken :), dus in principe, zou ik server 2003 moeten installeren, dan die juiste "server aplicatie " die bij die game hoort, bv, halo, cod mw2, anno2070, en dan nog wat main instellingen , en dan zou het grotendeels klaar moeten zijn ?,
Waar basseer je het op dat je huidige verbinding het gaat trekken? Met hoeveel man wil je op die gameserver gaan spelen? Wat bedoel je met main instellingen?

En het is niet de bedoeling dat je de game zelf gaat installeren op je bak he? Je moet echt de server installatie doen van de game. Bij bijvoorbeeld een Counter-Strike Source server is dat SRCDS (Source Dedicated Server)

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14

M2M

medicijnman

ja, en dan nog wat moeilijkere dingen. Portforwarding, zodat mensen van buiten je interne netwerkje ook kunnen connecten en je gameserver instellen (zie manual gameserver).

Meestal zijn de dedicated server applicaties te downloaden via de website van de uitgever van de game in kwestie.

En nogmaals, sommige games hebben geen dedicated server (MW2). Anderen zijn peer2peer based tussen clients (magicka of racedriver grid) en weer anderen hebben enkel dedicated servers door officiele gameserver hosters (BF3 / BFBC2)

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 17-10-2011 13:08 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

m0nk

16-09-2003 15.15

IBM servertje thuis ophangen, denk dat je ouders dat ook leuk zullen vinden kwa stroomkosten.. Om al niet van het geluid te spreken wat zo'n ding produceert.

Als je het toch wilt, ga gewoon eens beginnen met installeren en kijk hoever je komt met je installaties. Mocht je dan uiteindelijk toch nog tegen problemen/vragen oplopen, dan kan je ze altijd hier kwijt.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
nee, ik snapte dat je neit de gamezelf meot instaleren, en mijn ouders ?, die wonen er neit :P, maar ik zal eerst de server er neer gooien en server2003 er op zitten, en dan kieken ik eff verder, en kom ik er dan op terug:D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik ben bang voor de ICT wereld......

Maar dat terzijde, verder :

Pak een relatief goedkope PC (geen serverboard, heeft geen nut in dit geval) met een lage voeding etc..etc.. die ook nog eens 24 uur per dag zou kunnen draaien zonder problemen en hoog stroom verbruik. Installeer hier overheerlijk gewoon een normale windows (kijk ook eens naar ubuntu met dash) op om hier vervolgens je dedicated server van te maken.

veel makkelijker dan je eigen spelletjes draaiend proberen te krijgen op Winserver 2003......

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
Welke moderne spellen hebben nog dedicated server files die je thuis kan draaien? ik ken alleen arma II.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46
Van de eerdere Anno games is nooit een dedicated server verschenen naar mijn weten, dus ik betwijfel of dat bij Anno 2070 wel het geval gaat zijn.

Daarnaast weet ik niet wat voor PC je hebt, maar is het geen idee om je eigen PC te gebruiken? Een server kost nogal wat energie en maakt nogal wat herrie, die wil je dag en nacht laten draaien terwijl ie hooguit een uur 6 van de dag wordt gebruikt?

Naast een Server 2k3 / 2k8 / 2k8r2 installatie zul je natuurlijk ook moeten kijken naar Firewalling en Port Forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het spijt me, maar het opzetten van een eigen gameserver is niet iets wat onder Professional Networking & Servers hoort.

Begin gewoon eens met installeren, dan kom je waarschijnlijk een hoop dingen tegen. Start eerst met 1 game, je kan later altijd nog kijken of je server het trekt om nog een 2e of 3e game te laten draaien.

Onthoudt iig dat je bepaalde poorten open moet zetten in je firewall. Verder kost een server (24u/dag aan) een behoorlijke hoeveelheid stroom. Dat ga je merken in je energierekening.

Overigens moet je ook rekening houden met het feit dat er misschien geen server installatie is van het spel dat je wilt, of dat hij er alleen voor een ander OS is. (Linux bijvoorbeeld)

Hoe dan ook: Er zijn meerdere topics geweest over het opzetten van een gameserver. Gebruik de search eens om te kijken of je er wat van kan leren :)

Succes.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.