Z906 surround wil maar niet werken op PC

Pagina: 1
Acties:

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05-2025
Hallo,

Ik heb een aantal maanden terug de Logitech Z906 gekocht. Super setje heerlijk geluid maar...

Het viel me vandaag pas op dat de surround niet helemaal werkt.

Het volgende werkt niet:
Als ik naar de afspeel apparaten ga en daar mijn speakers wil testen doen alleen de LEFT FRONT and RIGHT FRONT het. Echter als ik muziek aanzet werken wel alle speakers.

Ik snap er niets van..

Ook lijkt de surround niet helemaal goed te werken.

Ik heb de speaker gewoon aangesloten via de DVB kabel Groen, Geel, Zwart

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Zou je wat informatie kunnen verschaffen zoals welke geluidskaart je gebruikt? Heb je hier ook de laatste drivers van geïnstalleerd en goed geconfigureerd?

• Spelvout
Onboard van mijn moederbord. De maximus extreme Z (republic van for gamers)
Ik heb de meest recente drivers geinstalleerd. En verders heb ik hier niets voor hoeven te configureren
http://www.asus.nl/Mother..._ExtremeZ/#specifications

[ Voor 60% gewijzigd door Spelvout op 17-10-2011 12:46 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
http://www.tweaknews.net/reviews/z5500/img/z6.JPG deze kabel?

verplaats gewoon ff je surround cabel naar een andere aansluiting op je geluidskaart, goede kans dat deze gewoon verkeerd staat. In je software staat hij op 5.1? Wanneer je een headset aansluit wil hij wel eens terugspringen naar 2.1.

Dus in jouw geval idd gewoon zwart - zwart groen - groen geel - oranje. Dan zou ik toch gewoon even verder in je software kijken wat er fout staat.

[ Voor 20% gewijzigd door sbmuc op 17-10-2011 12:48 ]

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Zalmrocks schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:34:
Echter als ik muziek aanzet werken wel alle speakers.
Waarschijnlijk heb je dan je controll pod verkeerd ingesteld, muziek hoort namelijk niet vanuit alle speakers te komen. uitzonderingen daarbuiten gehouden...

• Spelvout
Bedankt voor de reacties.

Op mijn moederbord heb ik te maken met 6 audio aansluitingen.
Deze zitten bij elkaar. Groen op groen geel op geel/oranje - zwart op zwart, in feite zou dit moeten werken.
Deze een keer verwisseld maar maakt geen verschil. Overigens zijn dit de enige aansluitingen die ik heb.

Software controle
Via Realtek audio staat alles goed (5.1) ook als ik hier op op de speaker achter me klik voor een test, krijg ik geen geluid. Ook via Windows afspeel apparaten krijg ik geen geluid. En staat het ingesteld op 5.1

Ik heb even vlug mijn oude pc uit de kast getrokken en het hierop getest wederom het zelfde probleem..

De control pod, dat is dat kastje waarmee ik in mijn audio bestuur toch? Harder zachter 3D of 4.1 of 2.1? Ik kan hier bijzonder weinig aan instellen.

(EDIT probleem opgelost)

Het is inderdaade de control pod.

Je hebt hier 4 functies,

3D sound
4.1
2.1
En geen led en dan word ie dus via de computer aangestuurd.

Bedankt de voor de hulp.

;)
Nog een klein vraagje,

Ik test het nu even via bad company 2 en als ik iets achter hoor dan komt het ook uit de center? klopt dit?

[ Voor 27% gewijzigd door Spelvout op 17-10-2011 13:16 ]

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Zalmrocks schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:55:
Ik test het nu even via bad company 2 en als ik iets achter hoor dan komt het ook uit de center? klopt dit?
Hoor je het een beetje uit je center speaker of vooral uit je center speaker?

Het kan namelijk een echo effect oid zijn, maar als dit voornamelijk uit je center komt klopt het in ieder geval niet.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:11
Bij de voorganger van je systeem (z5500) was het namelijk zo dat je een klikje moest verplaatsen achter de controller voor 5.1 geluid, deed je dit namelijk niet dan gebruikte hij elke poort(aux) als aparte bron voor 2.1 geluid om meerdere apparaten aan te sluiten via 3,5mm Jack. Hopelijk heb je er wat aan.

Edit: spuitelf
Pagina: 1