Ik heb nu een 1 jarig bel/sms/web 150 van Vodafone tot 11 november 2011. Ik zou dan graag bij Vodafone blijven en de Nexus Prime los kopen maar door de nieuwe abonnementsvormen weet ik niet precies wat nu voordeliger is voor mij. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om te internetten en bel en sms af en toe. Nu is mijn vraag wat nu het verstandigste is om te doen, verlengen, sim-only en wat gebeurd er als ik niks opzeg, blijft mijn abo dan gewoon doorlopen?
Hier heb ik hetzelfde probleem. Heb mijn HTC Desire vorig jaar gekregen bij een 1 jarig bel/sms/web 200 abonnement, deze is vorige maand afgelopen. Ik zit nu te twijfelen tussen:
- sim-only: (iets) goedkoper, datalimiet en geen nieuwe telefoon
- verlengen: datalimiet (ik heb nu geen limiet) en wel een nieuwe telefoon, maar is duurder en een telefoon krijg je er niet gratis bij (wat raar is want bij een nieuw abonnement krijg je die wel gratis.....)
Mijn abonnement is vorige maand afgelopen en heb hem door laten lopen (wat dus automatisch gebeurt als je geen actie onderneemt), nu betaal ik veel te veel naar mijn idee omdat ik er geen telefoon bij krijg.
Persoonlijk is het verstandigste denk ik verlengen en geld bijleggen voor een nieuwe telefoon, ik heb dit nog niet gedaan omdat ik wacht op een nieuwe generatie Android.
- verlengen: datalimiet (ik heb nu geen limiet) en wel een nieuwe telefoon, maar is duurder en een telefoon krijg je er niet gratis bij (wat raar is want bij een nieuw abonnement krijg je die wel gratis.....)
Mijn abonnement is vorige maand afgelopen en heb hem door laten lopen (wat dus automatisch gebeurt als je geen actie onderneemt), nu betaal ik veel te veel naar mijn idee omdat ik er geen telefoon bij krijg.
Persoonlijk is het verstandigste denk ik verlengen en geld bijleggen voor een nieuwe telefoon, ik heb dit nog niet gedaan omdat ik wacht op een nieuwe generatie Android.
Als je hem door laat lopen dan kan je hem toch elke maand opzeggen?Cubic X schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:05:
Hier heb ik hetzelfde probleem. Heb mijn HTC Desire vorig jaar gekregen bij een 1 jarig bel/sms/web 200 abonnement, deze is vorige maand afgelopen. Ik zit nu te twijfelen tussen:
Let trouwens wel op dat databundels bij nieuwe abbo's aanzienlijk stuk kleiner zijn, 150BSW heeft nog maar 300MB, sim-only 180 zelfs nog maar 250MB.
Denk dat de prijs van de Prime bij een 150 1jaar nog aardig hoog zal uitvallen, je zou bijvoorbeeld de S2 als voorbeeld kunnen pakken hoe dit verschil zit houd tov Sim-only.
http://tweakers.net/price...NxvpLnDgKa1A1-GpOdKT_UCkf
Deze als voorbeeld, kom je op 296 euro bijbetalen.
Los kost hij 424 euro, verschil van net 130 euro.
pricewatch: Vodafone Bel+Sms+ Web Sim Only 180 1 jaar
Sim-only 180 kost je 15 euro in de maand, tegen 30 euro voor 150 BSW.
Op jaarbasis dus 180 euro minder abbokosten, scheelt je dus zo'n 50 euro.
Denk dat de prijs van de Prime bij een 150 1jaar nog aardig hoog zal uitvallen, je zou bijvoorbeeld de S2 als voorbeeld kunnen pakken hoe dit verschil zit houd tov Sim-only.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik koop sowieso niet mijn telefoon bij Vodafone omdat die zeer waarschijnlijk branded word en ik denk dat hij bij een andere telefoon shop eerder te koop is online.SinergyX schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:14:
Let trouwens wel op dat databundels bij nieuwe abbo's aanzienlijk stuk kleiner zijn, 150BSW heeft nog maar 300MB, sim-only 180 zelfs nog maar 250MB.
Ik vraag mij af of ik mijn abo ook om kan zetten in een Bel+Sms+Web Smart 100 want die iswel aantrekkelijk de goedkoopste vorm heeft 1000 mb aan data en 100 bel minuten en onbeperkt smsen. Ik kan trouwens die keuze niet kiezen op My Vodafone dus ik ben bang dat het niet zou kunnen.
[ Voor 69% gewijzigd door disturbedmind op 17-10-2011 12:25 ]
Wat het beste is moet je zelf bekijken aan de hand van wat je kosten zijn.
In ieder geval: als je niets doet blijft je huidige abo gewoon doorlopen, opzegbaar per de opzegtermijn.
Ik heb zelf al een flinke poos geleden m'n abo omgezet naar SIM-only en koop sindsdien telefoons los.
In ieder geval: als je niets doet blijft je huidige abo gewoon doorlopen, opzegbaar per de opzegtermijn.
Ik heb zelf al een flinke poos geleden m'n abo omgezet naar SIM-only en koop sindsdien telefoons los.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je kan zelf, zodra de prijzen van de Nexus Prime beschikbaar worden, uitrekenen wat het je gaat kosten. We verwachten dat je dit zelf kan, en zelf tot een conclusie kan komen wat je moet kopen. Het is niet de bedoeling dat wij dat voor jou doen. Zoals je in Het algemeen beleid kan lezen verwachten we eigen inzet en initiatief, en omdat het hier aan ontbreekt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.