[iPhone] Ziggo mail op mobiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Beste tweakers,

Ik heb sinds een aantal maanden nu een probleem met m'n email van ziggo op m'n iPhone 4.
Op m'n thuisnetwerk van ziggo gaat ophalen en versturen van mail perfect.
Maar zodra ik op het datanetwerk van Vodafone probeer om mail te versturen geeft de iPhone de foutmelding dat "de server de ontvanger niet accepteerd" en de mail in uitgaand is geplaatst.
Mail ontvangen op het Vodafone netwerk gaat wel zonder problemen.

Voorheen ging dit wel goed, en er is niets aan de instellingen veranderd.
Ik heb in eerste instantie een flinke tijd gewacht om te kijken of het probleem vanzelf weg zou gaan, maar na enkele maanden ben ik toch maar eens naar een oplossing gaan zoeken.
Helaas is er op het inet geen oplossing te vinden die mijn probleem verhelpt, en lijken al mijn instellingen juist.

Uitgaande smtp mail instellingen staan als volgt:
Host : smtp.ziggo.nl
Gebruikersnaam en wachtwoord uiteraard ingevuld.
Gebruik ssl : ja
Identiteitscontrole : wachtwoord
Serverpoort : 587

Ik heb alle mogelijke instellingen voor uitgaand die ik op internet vond geprobeerd, zonder resultaat.
Volgens de ziggo website kloppen bovenstaande instellingen, en zou ik daarmee ook via een niet-ziggo-netwerk moeten kunnen versturen.

Weet iemand raad?

[ Voor 13% gewijzigd door mr.louie op 17-10-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als het goed is kun je geen mail versturen. Ziggo (en de meeste providers) hebben hun mailservers zo ingesteld dat je mail alleen kan versturen als je op hun netwerk zit, niet van een ander netwerk.
Als jij thuis via WIFI verbonden bent kun je prima mail versturen, als je op je werk via WIFI verbonden bent en daar ligt ook een ziggo lijn dan kun je ook prima versturen, maar als je op je werk verbonden bent met een KPN netwerk, dan kun je niet versturen.
Ontvangen kan wel altijd, maar verzenden mag meetal alleen op een verbinding van de provider.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
Raar dat dit voorheen wel werkte dan.
Ook raar dat sinds het niet meer werkt een uitgaande mail heel soms ineens wél was verstuurd terwijl ik onderweg was, en er dus alleen verbinding kon zijn met Vodafone.
Ziggo zegt op hun website dat mail versturen via een ander netwerk wél zou moeten kunnen, middels de instellingen die ik in de op heb staan.
Zie ook de ziggo website : https://www.ziggo.nl/#hel...n-smartphones-en-tablets/

[ Voor 15% gewijzigd door mr.louie op 17-10-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@spike wolf

Je kan op een ander netwerk wel mail versturen van ziggo, ik gebruik zelf alleen mijn ziggo mail en ontvang en verzend alles via t-mobile adsl netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Happy2000 op 17-10-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
Happy zijn jou uitgaande instellingen gelijk aan de mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Happy2000 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:18:
@spike wolf

Je kan op een ander netwerk wel mail versturen van ziggo, ik gebruik zelf alleen mijn ziggo mail en ontvang en verzend alles via t-mobile adsl netwerk.
Ok, maar dan verzend je dus via de mail instellingen van T-mobile en niet van ziggo, want met de standaardinstellingen kun je niet verzenden.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:47

Fiber

Beaches are for storming.

Zet de Host eens op: 'smtp.vodafone.nl' of op: 'authsmtp.vodafone.nl', wellicht doet hij het dan wel.

Anders een workaround: Een Gmail adres aanmaken, via 'Mijn Ziggo' je mail forwarden naar je Gmail adres en op je telefoon en computers je Gmail instellen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
Fiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:38:
Zet de Host eens op: 'smtp.vodafone.nl' of op: 'authsmtp.vodafone.nl', wellicht doet hij het dan wel.
Met de overige instellingen zoals in de op?
Edit: met gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone kan ik nu met authsmtp.vodafone.nl email versturen op het Vodafone netwerk met de ziggo account. Perfect!
Helaas moet ik op m'n wifi thuis weer omschakelen naar smtp.ziggo, maar dat is niet erg.

Bedankt!

[ Voor 33% gewijzigd door mr.louie op 17-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

yep.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
Ter info van de website van Vodafone:
Om e-mail te kunnen verzenden vanaf je mobiele telefoon, heb je een My Vodafone account nodig. Maak je account aan via My Vodafone. Wil je e-mail van andere providers ontvangen en versturen? Gebruik dan de inkomende server, gebruikersnaam en wachtwoord van je e-mailprovider en de uitgaande server, gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone (authsmtp.vodafone.nl).
Het probleem zit dus in mijn ogen bij Vodafone, misschien blokkeren zij poort 587 op hun netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan maak je toch een account aan op 'My Vodafone' en volg je de instructies in die quote op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
Fiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:21:
Dan maak je toch een account aan op 'My Vodafone' en volg je de instructies in die quote op. :)
Die heb ik al, en de mail daarvan was het probleem niet.
Zoals gezegd moet bij de ziggo mail de inkomende gegevens van ziggo gebruikt worden, en uitgaande gegevens van Vodafone. Dan werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook versturen via gmail account.
dat doe ik, ziggo haalt binnen en heb gmail geauthoriseerd dat het ook mijn ziggo mag gebruiken. kan in de settings van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:51
Ondersteunt Ziggo geen beveiligde verbinding met de SMTP server? Als ik een beveiligde verbinding gebruik, werkt e-mail van XS4ALL zowel via mobiel als wifi thuis, gewoon met de (beveiligde) SMTP-server van XS4ALL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik nu iCloud (altijd MobileMe). Ik stuur Telfort door naar iCloud en dat gebruik ik om te mailen.

Misschien een idee voor jou?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Pagina: 1