Toon posts:

bios geflashed en nu doet m'n computer het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had gister m'n bios geflashed en nu doet die £"!@£$:@ computer het niet meer. Weet iemand waardoor dit komt en weet iemand of en hoe je een bios kan resetten.

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Ik kan je alleen adviseren een oudere bios terug te flashen. Zou makkelijk zijn als je die weggeschreven heb voor dat je 'm ging flashen. Als dat niet lukt weet ik 't ook niet. Heb je de (nieuwe) bios wel al ingesteld? Want wat doet ie eigenlijk niet? Alle instellingen in de bios staan op de default instellingen nu he !!

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

Verwijderd

Topicstarter
nee de computer start niet eens meer op nadat ik die nieuwe bios heb geinstalleerd dus ik kan helemaal niet meer in de bios komen. Ik ben bang dat ik een nieuwe mobo moet kopen kut zooi.

Verwijderd

Op het Tweakers nieuws staat ook een aanwijzing hoe te handelen in tijd van nood met BIOS foute flash...

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
nieuwe bois chip kopen voor je mobo :(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je bios is toch te resetten met behulp van je jumpertjes of dipswitches??

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

BIOS is soms te resetten, tenminste als je een [aardig] nieuw MOBO heb. Alle MSI mobo's hebben dacht ik zo'n zog. dubbele BIOS. iig die van mij wel :)
Anders moet je je BIOS laten re-flashen bij een computerwinkel, of FF een neiuwe BIOS chip halen [paar gulden is beter dan een heel nieuw MOBO]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

Animal_X

Rodin

Als je een Abit hebt heb je mazzel.
Even een mailtje naar abit nederland en ze sturen je meteen gratis een nieuwe bios chip op, die van mij was er na 2 dagen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat kost zo'n nieuwe bioschip eigenlijk?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Na ik denk dat ik geen nieuwe bios van die fABRIKANT kan verwachten, omdat het eigenlijk maar een flut mobo is van <www.pcware.com>pcschips ofzo</A> ik denk dat ik hem eerst ff weg breng naar een reparateur en als die niks kan doen kan doen. Koop ik wel een nieuwe mobo, of ik stap gewoon ff over naar celeron of athlon(ik heb nu k6-2 400@450) als ik er geld voor heb teminste.
Pagina: 1