Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 herstelschijf

Pagina: 1
Acties:

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen,

Is het mogelijk om een Windows 7 herstelschijf te maken van de ene laptop en vervolgens te installeren op een andere identieke laptop?

PS. Het zijn beiden exact dezelfde laptops ook de specificaties en drivers etc.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Volgens mij kan dit gewoon ja.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen moet je dan wel opnieuw activeren, dus het is niet bedoeld om systemen te klonen maar precies wat het zegt : herstel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Delacour
@ alt-92

Met activeren bedoel je dus de windows-key opnieuw invoeren via Computer > rechtmuisklik > Eigenschappen en dan activeringscode > aanpassen?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als het een merk laptop is, dan is de kans best groot dat de OEM activatie gewoon meegaat.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Delacour
@ CAP-team

Het zijn beiden een Packerd Bell Easynote TK81-SB-195

• Delacour
Ik heb me zojuist laten vertellen dat ik na de installatie van het nieuwe image, eerst Sysprep moet draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een leuke tool + tutorial voor?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Delacour schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:29:
Ik heb me zojuist laten vertellen dat ik na de installatie van het nieuwe image, eerst Sysprep moet draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een leuke tool + tutorial voor?
Tutorial eerste hit met Google.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Windows 7 heeft eigenlijk geen sysprep meer nodig al is het wel veel netter en levert een "schoner" resultaat op.

[ Voor 38% gewijzigd door redfoxert op 17-10-2011 12:42 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Ook kan je via de orginele windows 7 dvd een systeemkopie terugzetten; gewoon van de dvd opstarten, en naar herstelopties gaan.
Dit zijn natuurlijk wel windowsbackups.
Met de nadruk: ik heb geen flauw idee of packerd-bell zelf nog herstelimages maakt.

• Delacour
@Redfoxert,

Verklaar u nader? :)

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 18:33
Hier staan 2 tutorials: De eerste om een image te maken van Windows 7, en de tweede om hem terug te zetten.

Je doet de eerste op de host waarbij je de image naar een extern medium wegschrijft (externe schijf is het makkelijkst denk ik, geen idee hoe groot zo'n image wordt), de tweede op de client (waar je je externe medium op aansluit) en voilá, je hebt een systeempartitie gekloond naar een andere PC.

Denk inderdaad wel aan de Windows-keys. Die kun je in Windows-versies na XP gewoon veranderen via [Start] -> [Rmouse op Computer] -> [Eigenschappen] -> [Naar beneden scrollen] -> [Productcode wijzigen]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sysprep word nu vooral gebruikt om een systeem naar de zogenaamde Out-Of-Box-Experience terug te zetten. Dit houdt in dat het systeem wel geinstalleerd is maar nog niet gepersonaliseerd. Tot en met Windows XP werd hiermee ook de SSID gewist maar dit is in principe niet meer nodig. Daar refereerde ik eigenlijk aan :)

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1